Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Hol van már a Miami Vice szupercsónakja?

Létrehozva:

|

Harmincnyolc évvel ezelőtt szinte nem akadt olyan valamire való tévé társaság, amely ne vetítette volna a Miami Vice című tévésorozatot. 1984 és 1990 között nézők millióit ejtette rabul, epizódról epizódra Ricco Tubbs és Sonny Crockett, akik fantasztikusan kialakított autókkal és hajókkal harcoltak a nehéz fiúk ellen.

Sokan vélik úgy, Crockett “mindentudó” csónakja képviselte a sorozat leglátványosabb közlekedési eszközét. Arról már nem szólt a fáma, hogy ez a csodajárgány több 100 lóerejével mértéktelenül szennyezte a környezetet.

Hogy mire föl idézzük fel e több mint három évtizedes tévés sikerszériát? Nos, ennek oka, hogy a Mercedes AMG legyártotta a világ legnagyobb teljesítményű elektromos motorcsónakját, amely nagyon hasonlít, különös módon emlékeztet a Miami Vice sorozatban szerepelt hajóra. A motorcsónak piacot ismerő szakemberek véleménye szerint, ez a jármű kétségtelenül viszi a pálmát, megjelenésében minden szempontból felülmúlja az eddigi gyártmányokat. A Mercedes AMG és a Cigarette Racing együttműködésének köszönhetően mutatkozhatott be az újdonsült hajó a Miami International Boat Show tavalyi rendezvényén.

A világszenzációnak számító rendkívüli erősségű és gyorsaságú elektromos hajtással kialakított motoros csónak 1656 kilowatt (2200 lóerő) teljesítménnyel bír, háromezer newtonmétert tesz ki a hajó maxiumum forgatónyomatéka. Szinte szó szerint értendő, hogy nagymérvű elektromos tudásával a “zöldek piacának” zászlóshajója lett ez a gyártó márkájának logóját büszkén viselő harmincnyolc láb hosszú Cigaretta AMG különleges “úszótest”. Teljesítményét ismerve, szinte meghökkentő adat, hogy a hajó súlya mindössze 548 kg. Érdemes azt is kiemelni, hogy alacsony a súlypontja és a nagy hullámverésekben is az optimális súlyelosztásával a vízijármű dinamikusan reagál az irányváltoztatásokra, ezáltal nagyon pontosan vezethető.

Advertisement

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik

A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.

A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.

Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.

Advertisement

A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák