Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Hol van már a Miami Vice szupercsónakja?

Létrehozva:

|

Harmincnyolc évvel ezelőtt szinte nem akadt olyan valamire való tévé társaság, amely ne vetítette volna a Miami Vice című tévésorozatot. 1984 és 1990 között nézők millióit ejtette rabul, epizódról epizódra Ricco Tubbs és Sonny Crockett, akik fantasztikusan kialakított autókkal és hajókkal harcoltak a nehéz fiúk ellen.

Sokan vélik úgy, Crockett “mindentudó” csónakja képviselte a sorozat leglátványosabb közlekedési eszközét. Arról már nem szólt a fáma, hogy ez a csodajárgány több 100 lóerejével mértéktelenül szennyezte a környezetet.

Hogy mire föl idézzük fel e több mint három évtizedes tévés sikerszériát? Nos, ennek oka, hogy a Mercedes AMG legyártotta a világ legnagyobb teljesítményű elektromos motorcsónakját, amely nagyon hasonlít, különös módon emlékeztet a Miami Vice sorozatban szerepelt hajóra. A motorcsónak piacot ismerő szakemberek véleménye szerint, ez a jármű kétségtelenül viszi a pálmát, megjelenésében minden szempontból felülmúlja az eddigi gyártmányokat. A Mercedes AMG és a Cigarette Racing együttműködésének köszönhetően mutatkozhatott be az újdonsült hajó a Miami International Boat Show tavalyi rendezvényén.

A világszenzációnak számító rendkívüli erősségű és gyorsaságú elektromos hajtással kialakított motoros csónak 1656 kilowatt (2200 lóerő) teljesítménnyel bír, háromezer newtonmétert tesz ki a hajó maxiumum forgatónyomatéka. Szinte szó szerint értendő, hogy nagymérvű elektromos tudásával a “zöldek piacának” zászlóshajója lett ez a gyártó márkájának logóját büszkén viselő harmincnyolc láb hosszú Cigaretta AMG különleges “úszótest”. Teljesítményét ismerve, szinte meghökkentő adat, hogy a hajó súlya mindössze 548 kg. Érdemes azt is kiemelni, hogy alacsony a súlypontja és a nagy hullámverésekben is az optimális súlyelosztásával a vízijármű dinamikusan reagál az irányváltoztatásokra, ezáltal nagyon pontosan vezethető.

Zöld Közlekedés

Bőrönd méretű eszköz töltheti az elektromos autókat

Létrehozva:

|

Szerző:

A ZipCharge fejlesztése sokkal kényelmesebbé teheti az elektromos járművek használatát.

Az elektromos járművek terjedésének egyik nagy akadálya a töltési infrastruktúra hiányossága. Számos vállalat dolgozik azon, hogy kiépüljön a megbízható hálózat, a londoni ZipCharge szerint ugyanakkor nem biztos, hogy a töltőknek feltétlenül állomásoknak kell lenniük. A cég a közelmúltban egy különleges eszközt mutatott be: ez a GoHub, a világ első hordozható, közös használatra tervezett elektromosjármű-töltője – számol be a PV Magazine. A berendezést elsősorban azoknak hozták létre, akiknek nincs utcán kívüli, saját töltőhelye. A szerkezetnek köszönhetően bármelyik parkolóhelyből rövid idő alatt töltőállomás válhat. A GoHub azokat az akkumulátorokat használja, amelyeket a ZipCharge tavaly novemberben mutatott be. A könnyű, kompakt, kerekes bőrönd méretű, 4 kilowattórás egységeknek megannyi felhasználási módja lehet, és otthon vagy egy autó csomagtartójában is könnyedén tárolhatóak. Az eszközök 30 percnyi töltéssel akár 32 kilométerre elég energiát biztosíthatnak az elektromos járművek számára.

Az akkumulátorok már elérhetőek a piacon, a GoHub keretében pedig bérelni is lehet majd őket. A GoHub egyik nagy előnye, hogy az adott közösség igényeinek megfelelően alakítható, nagyvárosi és vidéki környezetben pedig egyaránt jól alkalmazható. A rendszer további akkumulátoros kiegészítéssel ráadásul nap- vagy szélerőművel is kombinálható. A gyártó szerint az eszköz telepítése háromszor olcsóbb és gyorsabb lesz, mint a statikus utcai töltőké. Jonathan Carrier, a vállalat alapítója kiemelte, 2030-ig globálisan 100 ezer GoHubot akarnak eladni.

Az ABB és a Shell is a rugalmas és minőségi elektromos töltés elősegítésén dolgozik. A két vállalat 2019-ben megkötött partnerségének célja az infrastruktúra látványos feljavítása, a Shell 2025-ig 500 ezer, 2030-ra pedig 2,5 millió otthoni, kereskedelmi és saját kiskereskedelmi töltőt szeretne telepíteni. A Volkswagen Group kifejezetten Európában próbálja felgyorsítani a fejlesztést: 2024-ig több lépcsőben több ezer új töltőpontot telepítene Németországba, az Egyesült Királyságba és más európai országokba.

 

 

Kép: ZipCharge

Tovább olvasom

Zöld Közlekedés

Magyarországon is nő az érdeklődés az elektromos autók iránt

Létrehozva:

|

Szerző:

Minden harmadik magyar járművezető mérlegeli elektromos autó vásárlását a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt – közölte az EY nemzetközi tanácsadó cég reprezentatív, tavaly novemberben készült kutatása alapján az MTI-vel.

A felmérés szerint a magyarok 80 százaléka még sosem vezetett tisztán elektromos meghajtású kocsit, ennek ellenére a megkérdezettek 53 százaléka egy kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson. Az e-autó mellett leginkább a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékek miatt döntenének a válaszadók, 9 százalékuk már legközelebb is ilyen autót venne, 14 százalékuk pedig mindenképpen átülne egy elektromos kocsiba a jövőben. A kutatásba bevontak 47 százaléka azt mérlegeli, hogy hibrid autót vásároljon. A potenciális vevők számára a legfőbb aggályt a magasabb árszint, valamint az akkumulátor esetleges hibáinak és cseréjének költségei jelentik. Ezen kívül aggódnak a rövid hatótáv, a lassú töltési idő, és a jármű gyorsan csökkenő értéke miatt is. A válaszadókat leginkább a vételár-támogatásokkal, az adó- és illetékkedvezményekkel, valamint a töltőállomások számának növelésével lehetne arra ösztönözni, hogy e-mobilitásra váltsanak – írják a közleményben.

László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője a közleményben kiemelte, személyre szabott ajánlatokkal növelhető az elektromos és hibrid autók iránti vásárlási kedv. Ehhez azonban a kereskedőknek olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszert kell üzemeltetniük, amely hatékonyan támogatja az egyedi igények kiszolgálását. Vékási Tamás, az EY adótanácsadás üzletágának vezetője a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a hazai vállalatoknak lehetőségük van ösztönözni az e-mobilitás terjedését. Környezetbarát beruházásokhoz ugyanis számos kedvező adózási lehetőség érhető el cégek számára. Sokan nem tudják, hogy ebbe a kategóriába tartozik az is, ha egy munkáltató elektromos közlekedési eszközök használatát biztosítja munkavállalói részére.

Tovább olvasom

Zöld Közlekedés

Lemerült az elektromos autója? A magyar fejlesztés segít a bajban!

Létrehozva:

|

Szerző:

Kihirdették az MVM Edison startup verseny idei győzteseit; az innovatív kezdeményezéseket ötlet és érett (scale up) fázis kategóriákban díjazták – tájékoztatta az MVM az MTI-t.

Közölték, hogy az ötlet fázisban a Diverzum diákokat és márkákat összekötő platformja állt a dobogó legfelső fokára, második az automatizált otthoni kertészetet megvalósító MikroKert, a bronzérmes pedig az okos hulladékkezelésre ösztönző GreenMap csapata lett. Az érett fázisú fejlesztések között az első helyezést a városnézést új szintre emelő szabadulószoba-alkalmazás, a CityRoom érte el, második a fiataloknak ökotudatos, digitális közösségi alkotóműhelyt létrehozó RoboKaland, és harmadik az elektromos autók számára töltés-asszisztencia szolgáltatást biztosító Green Assistance csapata lett. A versenyt 2016-ban szervezték meg először, azóta minden évben megtartották; eddig összesen csaknem félezer pályázat érkezett, 59 döntőst mentoráltak és 16 csapat került a nyertesek közé. Idén 186 pályázat érkezett be a vállalathoz.

A szervezők olyan ötleteket díjaztak, amelyek valós problémákra kínálnak megoldásokat, miközben hatékonyabbá teszik az energetikai szektor működését – írták. Az érett és az ötlet fázis első helyezettjei 5 millió forintos fődíjat kaptak, a második és harmadik helyezettek pedig 3, illetve 1 millió forintot nyertek.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák