Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Itt az app, amely megkönnyíti az energiahasználatot

A SolarEdge a Vaillant-tal és a Samsunggal hoz létre egy együttműködést, a cél a napenergia és a hőszivattyúk intelligens felhasználása, kombinálása.

Létrehozva:

|

A SolarEdge a Vaillanttal és a Samsunggal kezdeményezett együttműködést, hogy otthoni ökoszisztémáiba integrálhassa utóbbiak hőszivattyúit – számol be a PV Magazine. A megoldásnak köszönhetően a háztulajdonosok a jövőben képesek lesznek optimalizálni energiafogyasztásukat a felesleges napenergia felhasználásával, valamint a fogyasztás optimális energiaárakhoz való igazításával.

Az izraeli székhelyű SolarEdge inverterek gyártásával foglalkozik, a vállalat a közelmúltban a német Vaillanttal és a dél-koreai Samsunggal kötött együttműködést. Ennek lényege, hogy utóbbi cégek hőszivattyúi integrálhatóak legyenek a lakossági fotovoltaikus rendszerekbe. „Ez a fejlesztés lehetővé teszi a végfelhasználók számára, hogy a hőszivattyút a felesleges napenergiával táplálják, mindezt egyetlen pontról, a mySolarEdge alkalmazáson keresztül vezérelve” – nyilatkozta a SolarEdge szóvivője a PV Magazine-nak.

A felhasználók az alkalmazáson keresztül az otthoni hőmérsékletet is állíthatják majd. A beszámolók szerint a rendszer lehetővé teszi a háztulajdonosok számára, hogy optimalizálják energiafogyasztásukat az el nem használt, napelemek által termelt áram, valamint az optimális energiaáraknak megfelelően eltolt fogyasztás révén.

Advertisement

A SolarEdge becslései alapján a hőszivattyú energiafelhasználásának alternatív időpontokban történő optimalizálásával évente mintegy 100 euró (közel 37 ezer forint) megtakarítást érhet el egy-egy háztartás. „Az intelligens otthonok eddig főként a kényelemről és az összekapcsolhatóságról szóltak, a következő lépés azonban egy átfogó és integrált ökoszisztéma kiépítése” – mondta Alfred Karlstetter, a SolarEdge Europe ügyvezető igazgatója. Mint hozzátette, a Vaillanttal való összefogással élen járnak abban, hogy az intelligens napenergia erejét még több ember számára tegyék elérhetőbbé, intuitívabbá és kényelmesebbé. Az integráció várhatóan az év második felében válik elérhetővé.

Advertisement

Zöldinfó

A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek

Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.

A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.

A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák