Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Közeleg a Víz Világnapja

Létrehozva:

|

 

Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. több héten át tartó programsorozattal készül a 2015-ös Víz Világnapi ünnepségre, melynek idei évi jelmondata „Víz és fenntartható fejlődés”.

A Társaság célja minél több játékos kedvű gyereket és iskolát bevonni a programsorozatba, ezért korosztályoknak megfelelő pályázatokat hirdetett. A Társaság célja, hogy minél szélesebb körben megismertesse a tanulókkal azokat a létesítményeket, amelyek megfelelő ivóvíz ellátást és a fenntarthatóságot biztosítják.

Kisebbeknek rajz és fotópályázatot, nagyobbaknak Online kVÍZjátékot indított, valamint ismét lehetőséget nyújt vízmű és laborlátogatásra is, melynek helyszíne jelentősen bővült a korábbi évek gyakorlatához képest. A Társaság a pályázati felhívásokat korábban eljuttatta több iskolához és óvodához, legnagyobb örömére már most jelentős aktivitás tapasztalható a gyerekek részéről.

Advertisement

„A víziközmű szolgáltató társaságok számára minden évben kiemelkedő a március hónap, hiszen az ünnepelhetjük, amiért dolgozunk és teszünk: vizeinket. A DRV Zrt. munkatársainak első számú célja országunk vizeinek védelme, az ivóvíz minőségének biztosítása, javítása. Március hónap ennek fokozottabb kommunikálásáról szól, igyekszünk megszólítani, aktivitásra biztatni a lakosságot, főként pedig a gyermekeket, hogy mindenki szívügyévé váljon a víz és fenntartható fejlődés.” – mondta Csertán Gábor a DRV Zrt. üzemeltetési főmérnöke.

Idén is érdemes játszani és részt venni a DRV Zrt. által hirdetett pályázatokban, hisz a díjazottak a víz témakörével összefüggő edukációs eszközöket vehetnek át munkájuk elismeréseként. Az Online kVÍZjáték február 27-től március 17-ig tölthető ki, a társaság weboldalán.

Advertisement

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek

Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.

A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.

A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák