Zöld Közlekedés
Közösen tesz a fenntartható közlekedésért a Magyar Autóklub és a Jövő Mobilitása Szövetség
A fenntartható közlekedési megoldások, innovációk ösztönzése és fejlesztése érdekében együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Autóklub (MAK) és a Jövő Mobilitása Szövetség csütörtökön Budapesten.
Hatala József, a Magyar Autóklub elnöke az együttműködési megállapodás ünnepélyes aláírásán elmondta: a MAK célja, hogy a fenntarthatósági irányelvek szerinti működésével és tudatformáló, oktató munkájával hozzájáruljon az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) által elfogadott Fenntartható fejlődési célok eléréséhez, ezért kiemelten fontos lépésnek tartja a Jövő Mobilitása Szövetséggel való együttműködést. Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke elmondta, hogy a 2022-re kitűzött céljaik megvalósultak, országos lefedettségűvé váltak az elektromos járműtöltők és széles körben elterjedtek a közösségi közlekedést támogató megoldások, írja az ökodrive.hu.
Hozzátette: továbbra is kiemelten fontos az edukációs munka, hogy az emberek a megfelelő ismeretek birtokában legyenek az elektromos közlekedési eszközökkel kapcsolatban. Jamniczky Zsolt, a Jövő Mobilitása Szövetség elnökségi tagja kiemelte: az energiaválság, a fosszilis üzemanyagárak növekedése és az ellátás sérülékenysége is rámutatott arra, hogy a jövő az e-mobilitásé és a fenntartható, alternatív közlekedési megoldásoké lesz. Hozzátette: ma már több mint 2000 e-töltő található az országban, a további fejlődéshez azonban elengedhetetlen a hazai elektromos töltőhálózat folyamatos bővülése.
A MAK 2020-ban ismeretterjesztő és megelőző kampányt indított, amelynek kiemelt célja az e-mobilitás lehetőségeinek és veszélyeinek bemutatása, valamint a közlekedéshez kapcsolódó bűnmegelőzési üzenetek átadása volt. Idén ősszel pedig egy újabb ismeretterjesztő kampány részeként megrendezte az első ecoMobility Day-t, ahol szakmai partnereik közreműködésével az érdeklődők kipróbálhatták a legújabb elektromos mobilitási eszközöket és alternatív hajtású járműveket, valamint szakmai előadásokon és kerekasztal beszélgetéseken ismerkedhettek a fenntartható közlekedéssel – mondta Hatala József. Az eseményen kiosztott sajtóközlemény szerint a Jövő Mobilitása Szövetség tavaly az előremutató közlekedési megoldások fejlesztési irányainak meghatározására, iparági javaslatok megfogalmazására, a támogatotti kör kibővítésére, valamint edukációs és szemléletformáló kampányok lebonyolítására koncentrált, az idén pedig a városi közlekedés fejlesztésére fordított kiemelt figyelmet.
Kiemelték, hogy az elmúlt időszakban olyan nagyvállalatok csatlakoztak szövetséghez, mint az E.ON Hungária csoport, az MVM csoport, a MÁV csoport, a Porsche Hungaria és a Vodafone. A tagok között valamennyi, a fenntartható közlekedés fejlesztésében érdekelt, a mobilitáshoz kapcsolódó terület képviselteti magát: elektromos autóforgalmazók, flottaüzemeltetők, elektromos töltőhálózatok üzemeltetői, a megosztott mobilitási szektor képviselői, mikromobilitási szolgáltatók, pénzügyi szolgáltatók, mobilitási edukációval foglalkozó cégek, telekommunikációs szolgáltató és két megyei jogú város is.
A közleményben kitértek arra is, hogy tavaly minden rekordot megdöntött a zöldrendszámos autók átadása, köztük is a tisztán elektromos autók eladása nőtt a legnagyobb arányban, így az elmúlt év végén már 21 544 tisztán elektromos jármű volt forgalomban, és ezzel a zöld rendszámosok között nagyobb arányt képviseltek, mint a hibridek. A legfrissebb adatok szerint az idei év első 10 hónapja alatt – újabb támogatási kampány nélkül – több mint 50 százalékkal bővülve, október végén már 32 596 tisztán elektromos autó járta az utakat Magyarországon, a zöld rendszámos autók száma pedig meghaladta a 60 ezret.
Zöld Közlekedés
A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik
A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.
A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.
Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.
A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöld Energia7 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
