Kapcsolatfelvétel

Utazás

Már Budapesten is látható a National Geographic női életeket bemutató fotókiállítása

Létrehozva:

|

Már Budapesten is látható a National Geographic Nők: A változás évszázada című fotókiállítása, mely a nők életébe enged bepillantást a világ különböző tájain – tudatta a kiállítás kommunikációjával megbízott ügynökség hétfőn az MTI-vel.

A National Geographic Hungary és a National Geographic Society most először hozta Magyarországra hozza a kiállítást. A tárlat a National Geographic páratlanul gazdag fotógyűjteményéből merít, az érdeklődők elé tárva a világ különböző tájain élő nők múltját, jövőjét, mindennapi életét, valamint szépségét és bölcsességét – olvasható a közleményben. A kiállítás nagyhatású személyiségeket bemutató, Inspiráló nők elnevezésű szekciójában három, a maga szakterületén kiemelkedőt alkotó magyar nővel is megismerkedhetnek az érdeklődők: Jurányi Zsófia légkörfizikussal, az Antarktiszon és az Északi-sarkvidéken egyaránt otthonosan mozgó sarkkutatóval; Kubinyi Enikő etológussal, a Szenior Családi Kutya Program megalapítójával; valamint Nedeczky Júlia hegymászóval, aki a Karakorumban található Gasherbrum II. csúcs meghódításával új fejezetet nyitott a magyar hegymászás történetében – írták.

A közlemény felidézi, hogy a National Geographic Society, a világ egyik legnagyobb tudományos és ismeretterjesztő szervezete, 1888-as megalapítása óta gyűjti a világ különböző társadalmai mindennapi életét dokumentáló fotókat. Az így megörökített pillanatok egy egészen egyedülálló történetté állnak össze a kiállítás paravánjain, látványosan kirajzolva a női szerep változásait az elmúlt évszázad folyamán.
A tájékoztatás szerint a National Geographic munkatársai többéves munkával a fotók és emberi történetek e páratlan gyűjteményére támaszkodva hozták létre a kiállítást. Iwona El Tanbouli-Jablonska, a National Geographic magazin lengyel nyelvű kiadásának művészeti vezetője és a kiállítás kurátora harminc időtlen, örök érvényű pillanatot választott ki, rajtuk keresztül különböző nemzetiségű és foglalkozású nők történét az érdeklődők elé tárva, egymástól merőben különböző társadalmakban és kulturális környezetben.

A kiállításon a ritkán látott kuriózumokon kívül olyan híres, mára legendássá vált képeket is meg lehet tekinteni, mint Steve McCurry a zöld szemű afgán lányról készült fotója – írják. Az ingyenes tárlat a budapesti Arena Mall bevásárlóközpontban hétfő és december 11. között látogatható – áll az összegzésben.

Utazás

Felmérés: az online rendelők többsége is inkább a bolti vásárlást részesíti előnyben

Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között – derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az MTI-hez kedden elküldött összefoglaló szerint a 60-79 évesek háromnegyede szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, míg a 18-29 éves korosztályban már tízből hatan az online vásárlást preferálják. Az online vásárlók 66 százalékánál a futáros házhozszállítás volt a leggyakoribb szállítási mód az elmúlt egy évben. A csomagautomaták népszerűsége nőtt, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya kissé visszaesett. A csomagautomatát választók 79 százaléka azért dönt e mellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia vagy a futárt várnia. Szintén erős érv, hogy ez a szállítási mód olcsóbb, mint egyes más alternatívák. A csomagautomatát választók 21 százalékánál szempont volt, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert. A 18-79 éves válaszadók 31 százaléka az internetes, 26 százaléka inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, 43 százalék pedig egyformán vélekedik a kettőről. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben.

A 18-79 évesek 15 százalékánál fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek. Az online rendelők háromnegyede inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, ha szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát, de összességében még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak. Az online vásárlók 54 százaléka számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ. A Reacty Digital 2022. november 10-22. között végezte 1000 fős kutatását a VeVa online kutatási közösségben, az eredmények kor, nem, iskolai végzettség, illetve a lakóhely régiója szerint reprezentatívak a 18-79 éves magyar lakosságra.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!