Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Nagy-Britanniában 1 százalékkal nőtt az új autók eladása augusztusban

Nagy-Britanniában 1 százalékkal, 68 ezer 858 darabra nőtt az új autók eladása augusztusban az egy évvel korábbihoz képest, ugyanakkor a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) értékesítése 35,4 százalékkal emelkedett – áll a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) hétfői közleményében.

Létrehozva:

|

A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 12,3 százalékkal, 4455-re esett, piaci részesedésük 6,5 százalékra zsugorodott a tavaly augusztusi 7,5 százalékról. Augusztusban 31 ezer 652 új benzinüzemű autót adtak el, ez 7,5 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk 43,3 százalékról 46 százalékra nőtt. A múlt hónapban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása éves összevetésben 35,4 százalékkal, 10 ezer 6-ra emelkedett, a piaci részesedésük pedig 10,9 százalékról 14,5 százalékra nőtt. A hibrid-elektromos (HEV) autókból 8007 talált vevőre a múlt hónapban, 0,7 százalékkal kevesebb éves összevetésben, a piaci részesedésük pedig 11,8 százalékról 11,6 százalékra mérséklődött.

Az idei első nyolc hónapban 983 ezer 99 új autót értékesítettek, 10,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbival összevetve. Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán augusztusban a legkeresettebb új autó a Volkswagen Polo (1902), a Ford Puma (1875) és a Hyundai Tucson (1739) volt. Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035. Az új autóknál tavaly a dízelüzemelésűek piaci aránya 8,2 százalékra esett a 2020. évi 16 százalékról, a benzines autóké pedig 55,4 százalékról 46,3 százalékra csökkent. Eközben például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 6,6 százalékról 11,6 százalékra, a külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) hajtásúaké pedig 4,1 százalékról 7 százalékra ugrott.

Advertisement

 

mti

Advertisement

Zöldinfó

Magyarország tisztán karbonmentes energiaforrásokból fedezi igényeit

Áprilisban 10 százalék alatt maradt az áramimport aránya – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebookon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Tájékoztatásuk szerint az előző hónapban mindössze 9,9 százalékot tett ki a behozatal részesedése a hazai bruttó villamosenergia-forgalomból, 2012 eleje óta ez a legalacsonyabb importhányad – írja az alternativenergia.hu. Az elmúlt bő évtizedből a második legjobb hónap 2023 szeptembere volt, másfélszer nagyobb, 15 százalék feletti mutatóval. Kicsit magasabb, 15,4 százalékos értéket hozott a tavalyi negyedik hónap. 2024 és 2025 áprilisában a bruttó villamosenergia-forgalom közel azonosan alakult (3329 gigawattóra és 3351 gigawattóra) – tették hozzá, megjegyezve, hogy a kedvezőbb importhányad a magyarországi termelés jelentős bővülésének tudható be (2816-ról 3020 gigawattórára). Kiemelték, hogy “áprilisban öt napon is exportos volt a magyar importszaldó. Hasonlóképpen kezdődött a május, a hónap első három napján több áramot vittünk ki, mint amennyit behoztunk”.

A bejegyzésben kitértek arra is, hogy az egy főre eső napenergia kapacitásban Magyarország a kilencedik a világon. Tavaly a belföldön előállított áram negyede származott naperőművekből, ennél jobb adattal egyetlen másik ország sem büszkélkedhet. Az óriási beépített teljesítmény és a paksi blokkok jóvoltából egyre többször tudja az ország tisztán karbonmentes forrásokból fedezni a hazai igényeket, ahogy egyre többször futja exportra is.

Advertisement

Az energiatárolói képességek bővítésével a délben csúcsra járó napelemes termelést félre lehet tenni estig, amikor a fogyasztás megugrik, és amikor magasba szökik az áram piaci ára. A kormányzati támogatásoknak köszönhet ipari energiatárolókból már jövőre 500 megawattnyi kapacitás épülhet ki – írták a Facebookon.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák