Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Némileg enyhült a borúlátó német fogyasztói hangulat

Mérsékelten javult a februárra vonatkozó fogyasztói hangulat Németországban a nürnbergi GfK piackutató intézet kedden ismertetett felmérése szerint.

Létrehozva:

|

A GfK fogyasztói hangulatindexe mínusz 33,9 pontra javult a januári mínusz 37,6 pontról, ami azt jelenti, hogy már a negyedik egymást követő hónapban egyhűlt a fogyasztók borúlátása. Elemzők erőteljesebben javuló adatra, mínusz 33 pontra számítottak. A csökkenő energiaárak, mint például a benzin és a fűtőolaj, tették lehetővé, hogy kevésbé legyen borús a fogyasztói hangulat – mondta Rolf Bürkl, a GfK fogyasztói szakértője, aki szerint ennek ellenére, az idei év továbbra is nehéz lesz a német gazdaság számára.

Az almutatók közül a jövedelmi várakozások indexe mínusz 43,4 pontról mínusz 32,2 pontra a erősödött, a gazdasági feltételeké pedig mínusz 10,3 pontról mínusz 0,6 pontra emelkedett, miközben a vásárlási hajlandóságot jelző mutató romlott, mínusz 16,3 pontról mínusz 18,7 pontra süllyedt. Az átfogó index tavaly októberben rekordmélyen, mínusz 42,8 ponton állt. A GfK havi rendszerességgel állítja össze a fogyasztói hangulatindexét Németországra vonatkozóan mintegy kétezer fogyasztó megkérdezésével.

Advertisement

Zöld Energia

Itt az új akkumulátor-generáció: leválthatják a lítiumot egy új anyagra

A nátrium-ion akkumulátorok adhatják meg a következő lökést az energetika fejlődésének.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A nátrium-ion akkumulátorok fejlesztése évek óta zajlik, de ezek a termékek csak mostanában kezdtek el megjelenni a piacon. A JAC a Volkswagennel együttműködve 2023-ban kezdte meg a Sehol (E10X) autó nátrium-ion akkumulátorral ellátott verziójának leszállításait, a Bluetti pedig nemrégiben piacra dobta a Pioneer Na hordozható áramellátó állomást – írja az alternativenergia.hu. A JAC számára a HiNa gyártotta a korai nátrium-ion akkumulátorokat, amelyek energiasűrűsége ugyan elmarad a lítium-vas-foszfát (LFP) berendezésekétől, de a technológia gyorsan fejlődik. Az ilyen energiatárolók egyik komoly előnye, hogy jól bírják a hideget. A HiNa 2022-ben nyitotta meg 1 GWh kapacitású nátriumakkumulátor gyárát, amelyet hamarosan a BYD és a CATL nagy gyárai követtek – jelezve a nátrium tartós szerepét. A CATL Naxtra terméke 175 Wh/kg kapacitású, és 10 ezer ciklusig, –40 °C és 70 °C közötti hőmérsékleti tartományban működik, a gyártó a technológiát teherautókban alkalmazná. A BYD 2024-ben indította el hatalmas, 30 GWh-s gyárát. A nátrium technológia anyagköltségei jóval alacsonyabbak, mint a lítiumé, alapanyagai sokkal könnyebben elérhetőek. Az LFP nem érheti utol a nátriumot sem a költségek, sem a hőmérsékleti teljesítmény tekintetében, ezért mind a BYD, mind a CATL azt tervezi, hogy elsőként vezeti ki az energiatárolásban.

A nátriumakkumulátor kínálta előnyök új lehetőségeket nyitnak meg, többek között megvalósíthatóvá válnak a nagy közlekedési energiaalkalmazások, például az e-hajók árammal való ellátása. Ugyan elektromos hajók már most is léteznek, az új technológia révén válhat gazdaságilag igazán életképessé a megközelítés, de a nátriumakkumulátorok más területeken, így az autók és az otthoni energiatárolás esetében is csökkenthetik a költségeket.

A megbízhatóbb és olcsóbb energiatárolás a megújuló energiák terén is új lendületet adhat. Bár az elmúlt években a lítium-akkumulátorok alapjaiban változtatták meg az energia felhasználását, a technológia fejlődésében kezdi elérni a korlátait, és úgy tűnik, a nátrium alapú energiatárolók jelentik a következő lépést.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák