Zöld Közlekedés
Nincsen ennél környezetbarátabb repülőgép!

Biodízelt, szél- és napenergiát is bevet az a speciális repülő, ami a lehető leginkább környezetbarát módon közlekedhet az égen.
Ha elkészül, akkor a közösségi finanszírozáson nyugvó BEHA repülő lesz a világ legkörnyezetbarátabb légiközlekedési járműve. Két, elektromosan meghajtott turbinájához az energiát nappanelekből, szélturbinákból és különálló, biodízellel működő motorból nyeri. Innen származik egyébként neve is: a BEHA a Bio Electric Hybrid Airplane (Bioelektromos Hibrid Repülőgép) rövidítése.
Triplán, azaz háromszárnyas repülőgépről beszélünk. Utoljára ilyen nagyjából az Első Világháborúban repült, a legismertebb pilótája pedig a Vörös Báró volt. A BEHA azért nem teljesen úgy néz ki, mint száz éves elődje; komoly mérnöki tudás áll mögötte – legalábbis a tervezésben, mivel működő változat még nem épült belőle. Ehhez gyűjtenek közösségi segítséggel tőkét; és nem is túl ambiciózus, “csupán” 30 ezer dolláros befektetést szeretnének ezen a módon elérni.
A gép mögött álló vállalkozás, a Faradair elárulta, hogy a szárnyakat nappanelekkel borították, ezért néz ki úgy, ahogy: ideális a Napból érkező sugarak energiájának begyűjtésére (több szárny több energiát tud befogadni). Apró szélturbinái szintén a környezet adottságát használják ki; légmozgásból jutnak energiához. Elektromos hajtóműveit “csak” a fel- és leszálláshoz használják, a levegőben biodízel üzemű motorja hajtja meg a gépet, illetve tölti fel az akkumulátorokat, ha szükséges.
Maximum nyolc utas szállítására tervezték (plusz a pilóta és a csomagok), és nem törnek vele olyan magasságokba, mint az utasszállító gépek. Tekintve, hogy nincsen benne nyomáskiegyenlítő rendszer, maximum kétezer méteres magasságba emelkedhet fel. Rövidebb távok megtételére ajánlja gépét a Faradair, így, ha elkészül, akkor sem fog vele senki sem Tokióból Londonba repülni, de a felső tízezer tagjai környezettudatosabban közlekedhetnek szomszédos országok között.
forrás: ma.hu

Zöld Közlekedés
Magyarország nem támogatja az uniós javaslatot a tíz évnél idősebb autók éves műszaki vizsgájáról
Nem támogatja Magyarország az Európai Bizottság jogszabálymódosítási kezdeményezését, amely a tíz évesnél idősebb autók esetében évente írná elő az időszakos műszaki vizsgálatot.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A magyar álláspontot Nagy Bálint közlekedési államtitkár a Közlekedési Tanács múlt heti ülésén hivatalosan is megerősítette – írja az alternativenergia.hu. A tájékoztatás szerint az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslatot mutatott be a gépjárművek és pótkocsijuk időszakos műszaki vizsgálatáról szóló 2014/45/EU irányelv módosítására. A javaslat egyik célja a technológiai fejlesztések – így például az elektromos és hibrid gépkocsik vizsgálatának – átvezetése a vizsgálati technológiákba. Az irányelv módosítása mindemellett a tagországok számára előírná a tíz évnél idősebb M1 (személygépkocsi) és N1 (kistehergépkocsik) kategóriájú gépjárművek éves időszakos műszaki vizsgálatát. A tervezetet a Közlekedési Tanács június 5-i ülésén tárgyalta első alkalommal. Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára az ülésen elmondta, Magyarország támogatja a közlekedésbiztonság fokozása és a környezetvédelmi célok megerősítése érdekében tett uniós intézkedéseket, azonban a tíz évnél idősebb személygépkocsik és könnyű tehergépkocsik kötelező éves műszaki vizsgálata aránytalan anyagi és adminisztratív terhet róna az állampolgárokra és a vizsgálatokért felelős hatóságokra, különösen azokban a tagállamokban, ahol a járműállomány jelentős része az érintett korcsoportba tartozik.
Az állampolgárok terheinek növekedésével pedig nem áll arányban az intézkedéstől várható közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi haszon, ezért Magyarország nem támogatja az időszakos műszaki vizsgálatok rendszerének tervezett változtatását – írták. A gépjárművek és pótkocsijuk időszakos műszaki vizsgálatáról szóló irányelv módosításával kapcsolatban Magyarország mellett több tagállam is jelezte aggályait, az uniós jogalkotási folyamat a Tanács illetékes munkacsoportján belül folytatódik – áll a közleményben.
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás óta
Pályázat indul energiatárolókra és napelemekre, részletek!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Minden lakóházat érint az EU napelem szabályozása
-
Zöld Energia7 nap telt el a létrehozás óta
Megérkezett a hiányzó láncszem a fenntartható napelemes értékláncban
-
Otthon1 hét telt el a létrehozás óta
A könnyűszerkezetesek gyorsaságával épült a betontechnológiás mintaház
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
A Balaton már nem ugyanaz a tó – melegszik, algásodik, és szúrós hínárok lepik el
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés