Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Nincsen ennél környezetbarátabb repülőgép!

Létrehozva:

|

Biodízelt, szél- és napenergiát is bevet az a speciális repülő, ami a lehető leginkább környezetbarát módon közlekedhet az égen.

Ha elkészül, akkor a közösségi finanszírozáson nyugvó BEHA repülő lesz a világ legkörnyezetbarátabb légiközlekedési járműve. Két, elektromosan meghajtott turbinájához az energiát nappanelekből, szélturbinákból és különálló, biodízellel működő motorból nyeri. Innen származik egyébként neve is: a BEHA a Bio Electric Hybrid Airplane (Bioelektromos Hibrid Repülőgép) rövidítése.

Triplán, azaz háromszárnyas repülőgépről beszélünk. Utoljára ilyen nagyjából az Első Világháborúban repült, a legismertebb pilótája pedig a Vörös Báró volt. A BEHA azért nem teljesen úgy néz ki, mint száz éves elődje; komoly mérnöki tudás áll mögötte – legalábbis a tervezésben, mivel működő változat még nem épült belőle. Ehhez gyűjtenek közösségi segítséggel tőkét; és nem is túl ambiciózus, “csupán” 30 ezer dolláros befektetést szeretnének ezen a módon elérni.

A gép mögött álló vállalkozás, a Faradair elárulta, hogy a szárnyakat nappanelekkel borították, ezért néz ki úgy, ahogy: ideális a Napból érkező sugarak energiájának begyűjtésére (több szárny több energiát tud befogadni). Apró szélturbinái szintén a környezet adottságát használják ki; légmozgásból jutnak energiához. Elektromos hajtóműveit “csak” a fel- és leszálláshoz használják, a levegőben biodízel üzemű motorja hajtja meg a gépet, illetve tölti fel az akkumulátorokat, ha szükséges.

Advertisement

Maximum nyolc utas szállítására tervezték (plusz a pilóta és a csomagok), és nem törnek vele olyan magasságokba, mint az utasszállító gépek. Tekintve, hogy nincsen benne nyomáskiegyenlítő rendszer, maximum kétezer méteres magasságba emelkedhet fel. Rövidebb távok megtételére ajánlja gépét a Faradair, így, ha elkészül, akkor sem fog vele senki sem Tokióból Londonba repülni, de a felső tízezer tagjai környezettudatosabban közlekedhetnek szomszédos országok között.

 

Advertisement

forrás: ma.hu

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Közös kutatóközpont az akkumulátoripar fenntartható jövőjéért

Koreai-magyar akkumulátoripari kutatóközpont jön létre Magyarországon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Magyar Akkumulátor Szövetség vezetésével koreai-magyar akkumulátoripari kutatóközpont jön létre Magyarországon a 2022-ben elindított Economic Innovation Partnership Program (EIPP) részeként a dél-koreai Korea Development Institute (KDI) és a magyar Nemzetgazdaság Minisztériummal közreműködésben; a kompetenciaközpont 2026-ban startolhat – közölte az akkumulátor szövetség az MTI-vel. Az alternativenergia.hu közleményében ismertette, hogy a 2022-2025 évre szóló EIPP részeként indult el a korai-magyar együttműködés az elektromobilitás, a logisztika és az akkumulátoripar területén. Az együttműködésben magyar oldalon több minisztérium – a Nemzetgazdasági Minisztérium, az Energiaügyi Minisztérium, a Kulturális és Innovációs Minisztérium – valamint kiemelt intézmények – a Neumann Nonprofit Közhasznú Kft., a Magyar Akkumulátor Szövetség, a HUMDA, a Magyar Közút, a Közlekedéstudományi Intézet, az Innovatív Képzésfejlesztési Központ, továbbá a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – vesznek részt.

A program első évében a résztvevők átfogó elemzést végeztek az EU és Magyarország akkumulátor-életciklus kezelési gyakorlatáról, felépítették a magyar és koreai partnerekből álló szakmai hálózatot. A második évben a központ működési modellje, a Battery Passport-kompatibilis adatarchitektúra és az RRR (reuse-repurpose-recycle) folyamatok fejlesztése került a középpontba, a harmadik év célja a kormányzási és pénzügyi modell véglegesítése volt. A program záró szakaszában előkészítették a koreai-magyar akkumulátoripari központ létrehozásához szükséges terveket – írták a közleményben. A tájékoztatás szerint az együttműködést formálisan záró 2025. november 5-i konferencián központi téma volt a Korea-Hungary Battery Cooperation Research Center (KHBCC) megvalósítási és működési terve. A központ platformot teremt tudásmegosztásra, kutatás-fejlesztésre és iparági együttműködésre Magyarország és Dél-Korea között.

A közleményben hangsúlyozták, a KHBCC a jövőben fontos szerepet játszhat abban, hogy a vállalatok megfeleljenek az Európai Unió akkumulátorokra vonatkozó szabályozási előírásoknak, különösen az adatátviteli és életciklus-követési rendszerek fejlesztésében, valamint az újrahasznosítási és újrafelhasználási folyamatok támogatásában. Az érintetett felek megerősítették elkötelezettségüket a központ 2026-os elindítása mellett, amely hozzájárul a magyar akkumulátor-ökoszisztéma nemzetközi versenyképességének erősítéséhez. Az akkumulátor szövetség közleményében rámutatott arra, hogy az EIPP keretében zajló közös munka hosszú távon hozzájárul a magyar-koreai tudásmegosztás, ipari innováció és fenntartható fejlődés megerősítéséhez az akkumulátoriparban, valamint a KHBCC 2026-os elindításának szakmai megalapozásához. A Magyar Akkumulátor Szövetség 2021. július 1-jén, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával alakult. A szervezet több mint 100 vállalatot fog össze, köztük magyar és nemzetközi gyártókat, energiatermelőket, kivitelezőket és rendszerüzemeltető cégeket. Céljuk, hogy elősegítsék az iparági szereplők és a kormányzati szervek közötti együttműködést, képviseljék a tagok érdekeit, biztosítva ezzel a szektor versenyképességét mind hazai, mind nemzetközi szinten.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák