Zöld Közlekedés
Okostelefonos csatlakozással rendelkező elektromos robogó érkezik Európába
A Terra Motors terméke a hozzá csatlakoztatott iPhone segítségével monitorozni tudja a tulajdonosok vezetési szokásait.
Európában is elérhető lesz a japán Terra Motors Corporation A4000i névre hallgató elektromos robogója, amely az okostelefonos csatlakozási lehetőségével tűnik ki a hasonló megoldások közül. Tokusige Toru, a vállalat vezérigazgatója szerint több koncepciót is lehetett látni az okostelefonok efféle járművekre történő csatlakoztatására, de az ő elektromos robogójuk az első, ami tömeggyártásba is tudott kerülni, épp ezért nagy örömmel tölti el, hogy az öreg kontinensen is megjelenik a termék.
Az e-robogó jelenleg csak iPhone-ok fogadására képes, az új iPhone 6 és 6 Plus kompatibilitásával kapcsolatban a gyártó honlapján nem található infó, de a 3GS-től az 5s-ig bezáróan minden készülék támogatott. A jármű 118 kilogrammot nyom, legfeljebb 60 kilométer/órás sebességgel képes haladni, ha pedig nem vágyunk a gyorsaságra, akár 60 kilométeres hatótávot is ki lehet belőle csikarni (a gyártó ezt az adatot 30 kilométer/órás sebességre adta meg). Érdekesség, hogy a 16 kilogrammos tömegű akkumulátor eltávolítható, kialakításának köszönhetően könnyedén hordozható, feltölteni körülbelül 4 és fél óra alatt lehet. Cserélni viszont elég lesz 50 ezer kilométer megtétele után, ami a japánok szerint körülbelül az ötszöröse az átlagos kínai e-robogók akkumulátorai által nyújtott teljesítménynek.
A csatlakoztatott okostelefon jelenleg amolyan műszerfalként funkcionál, képes megjeleníteni a robogó akkumulátorának töltöttségét és különféle statisztikai adatokat (maximális és átlagsebesség, megtett távolság stb.), amelyeket egyébként a webre is ki lehet pakolni. A Terra Motorcycles hosszabb távú célja viszont a sofőrök vezetési szokásainak monitorozása és egy Big Data adatbázis létrehozása, de ennek részleteiről egyelőre nem tudunk többet, ahogy a jármű ára és pontos európai megjelenése sem tisztázott.
http://itcafe.hu/
Zöld Közlekedés
A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik
A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.
A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.
Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.
A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés