Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Összeütközött az Északi-tengeren egy olajszállító tartályhajó és egy teherhajó, üzemanyag szivárog a tengerbe

Összeütközött hétfőn az Északi-tengeren, Anglia keleti partjainál egy tartályhajó és egy konténerszállító hajó. Mindkét hajó kigyulladt, a tartályhajó repülőgépüzemanyag-szállítmánya ömlik a tengerbe. A másik hajó rakományában veszélyes, mérgező anyagok is vannak, egy tengerész pedig eltűnt.

Létrehozva:

|

Napelem, akár 3 millió Ft vissza nem térítendő támogatással a Vidéki Otthonfelújítási Program keretében. Kalkuláljon itt. (x)

A tengeri hajóforgalmat figyelő valós idejű nyomkövető portálok adatai szerint – amelyeket a hajók üzemeltetői megerősítettek – az amerikai zászló alatt közlekedő Stena Immaculate tartályhajó és a Solong nevű, Portugáliában bejegyzett konténerhajó szenvedett balesetet. A Stena Immaculate 183 méter hosszú, vegyi anyagok és olajtermékek szállítására 2017-ben épített 50 ezer tonnás tartályhajó, amely A1 típusú repülőgép-üzemanyagot szállított Görögországból a kelet-angliai Hull kikötőjébe. Az amerikai védelmi minisztérium hétfő esti közlése szerint a szállítmányt az amerikai légierő Angliában állomásozó alakulatai kapták volna. A Pentagon szerint ugyanakkor a baleset nem okoz műveleti fennakadást és nem befolyásolja a harckészültséget.

A másik hajó 2005-ben készült, 141 méter hosszú Solong 9500 tonna teherbírású, és Skóciából a hollandiai Rotterdam kikötőjébe tartott. A Lloyd’s List Intelligence nevű londoni székhelyű globális hajózási adat- és információszolgáltató konglomerátum hétfő este közölte, hogy a Solong rakományában 15 konténernyi nátrium-cianid is van, amely rendkívül mérgező, és vízzel érintkezve heves reakcióba léphet. A Stena Immaculate a Humber folyó torkolatvidékétől keletre, az Északi-tengeren horgonyzott, amikor a Solong nekiütközött. Az ütközés következtében mindkét hajó kigyulladt. A Stena Immaculate üzemeltetője, a Crowley nevű cég hétfőn kora este közölte, hogy a hajón több robbanás történt, a raktér oldalfala felhasadt, és a léken keresztül repülőgép-üzemanyag szivárog a tengerbe. A helyszínen készült felvételek szerint az üzemanyag a tenger felszínén is lángol, és a hajó nagy részét elborította a tűz.

A brit médiának nyilatkozó szakértők szerint ez nem annyira veszélyes, mint ha a hajó nyersolajat szállított volna és ez ömlene a tengerbe, mert az olajtól eltérően a repülőgép-üzemanyag gyorsan elpárolog. A Crowley szóvivője szerint a Stena Immaculate személyzetének mindegyik tagja biztonságban elhagyta a hajót. Graham Stuart, a térség parlamenti képviselője a sajtónak elmondta, hogy a két hajóról 37 embert szállítottak a partra, közülük egy kórházi kezelésre szorul, a többieknek nem esett bajuk. A Solong német üzemeltetője ugyanakkor hétfő este közölte, hogy a hajó 14 fős személyzetének egyik tagja eltűnt. A brit tengerhajózási hatóságok a baleset 8 kilométer átmérőjű körzetében tengeri és légtérzárlatot rendeltek el. Susan Hayman, a környezetvédelmi, élelmezési és vidékfejlesztési minisztérium (DEFRA) környezetvédelmi államtitkára a londoni alsóházban felszólalva kijelentette, hogy a tárca már megkezdte az előkészületeket az üzemanyagszivárgás okozta tengeri szennyeződés felszámolására. Martyn Boyers, a kelet-angliai Grimsby kikötőjének vezérigazgatója a Sky News brit hírtelevíziónak nyilatkozva azt mondta: gyanúja szerint a konténerhajót az automata navigációs berendezés irányíthatta a baleset előtt. Boyers szerint ezek a berendezések mindig a betáplált irányt követik, és önmaguktól nem térnek el ettől, ha a parancsnoki hídon nem avatkozik be valaki. A brit tengeri baleseti vizsgálóbizottság (Marine Accident Investigation Branch) hétfőn szakértőket küldött a helyszínre, de jelezte, hogy a baleset okainak feltárása hónapokig is eltarthat.

Advertisement

Zöldinfó

Évente több ezer háztartás fogyasztását váltja ki egy fejlesztési program

A CETIN Hungary hálózati infrastruktúrájának korszerűsítésével jelentős mennyiségű villamosenergiát takarított meg.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A CETIN Hungary a teljes hálózati infrastruktúrájának korszerűsítésére több mint 102 milliárd forintot fordított négy év alatt, ezzel éves szinten 9,9 GWh (gigawattóra) villamosenergiát takarított meg – írja az alternativenergia.hu. A cég olyan innovatív eszközöket keresett, amelyek az ügyfélélmény és a szolgáltatási szint zavaró csökkentése nélkül képesek az energiahatékonyság növelésére – ismertették. A CETIN Hungary energiahatékonysági programjának célja az volt, hogy miközben az adatmennyiség exponenciálisan nő, a fajlagos energiafelhasználás – a mobil infrastruktúra szolgáltatások egységnyi energiaigénye – csökkenjen. Az ennek érdekében kialakított program öt pillére közül elsőként modernizálták a mobilhálózatot. A korábbiakhoz képest a modern eszközök legnagyobb előnye, hogy képesek különböző frekvenciasávokat kombinálni, ami jelentős energiamegtakarítást eredményez. Fontos lépés volt a nagy kapacitású, teljes értékű 5G infrastruktúra kiépítése, mert ennek a technológiának a legalacsonyabb a fajlagos energiafogyasztása.

A program második pillére az energiafelhasználás hatékony menedzselése: úgy optimalizálták a bázisállomások energiafelhasználását, hogy közben a felhasználói élmény nem romlik. A hálózat a mindenkori felhasználói igényekhez alkalmazkodik, annak megfelelő kapacitást biztosít. Ezt követően korszerűsítették az energia betáplálását, a bevezetett modern eszközök kisebb hő- és átalakítási veszteséggel működnek. A program negyedik pilléreként modernizálták az adatközpontokat, az ötödik pillér pedig a bázisállomások és adatközpontok hűtési rendszerének átalakítása volt

Mindezek hatására a CETIN éves szinten 9,9 GWh villamosenergiát takarított meg, ami több mint 4500 átlagos magyarországi háztartás éves fogyasztásának felel meg. A közleményben rámutattak arra, hogy a digitális világ adatéhsége töretlen: nemcsak a felhasználók streamingelnek, folytatnak videóbeszélgetéseket, hanem az okoseszközök is folyamatosan kommunikálnak. A mesterséges intelligencia robbanásszerű növekedése tovább erősíti ezt a tendenciát. Ennek következtében az adatforgalom is növekszik, és kulcskérdés, hogy az ehhez szükséges infrastruktúrát hogyan lehet fenntarthatóbban biztosítani.

Advertisement

A CETIN Hungary Zrt. független integrált telekommunikációs infrastruktúraszolgáltató vállalat, Magyarország egyik meghatározó országos mobil rádiós és átviteltechnikai hálózatának tulajdonosa és üzemeltetője több mint négyezer jelenléti ponttal, bázisállomással. A CETIN Hungary üzleti tevékenységének fókusza a hálózattervezés, hálózatépítés és üzemeltetés, átviteltechnika, adatközpont, IT infrastruktúra és IT biztonsági szolgáltatások.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák