Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

7579 eladott elektromos Tesla negyed év alatt

Létrehozva:

|

Az optimista elemzői várakozásokat is meghaladták a Tesla Motors második negyedéves adatai, az autógyár a vártnál több autót értékesített. Az iparági elemzők magasra tették a mércét, 7500 eladott elektromos autót vártak, ami rekord lett volna a cég életében, de a Tesla ezt is túlteljesítette, a második negyedévben 7579 járművet értékesített. A cég célkitűzése az idei év végére 35 ezer legyártott autó, és 2015 végére azt jósolják, hogy elkészül a százezredik autó is a cég történetében.

A második negyedév árbevétele 770 millió dollárt tett ki, ami csaknem kétszerese az egy évvel ezelőtti forgalomnak. Ennek ellenére a Tesla 62 millió dollárra növelte egy évvel korábbi 30 milliós veszteségét. Ugyanakkor nem GAAP szerinti eredménye 11 cent lett részvényenként – az elemzők 4 centre számítottak.

A vállalat hatalmas összegeket fordít kutatás-fejlesztésre, a költségek ebben a szegmensben közel 37 százalékot növekedtek. A Model X típus fejlesztése és bevezetése a tervek szerint halad.

A terjeszkedési tervek is intenzívebbek, a Tesla nagyon szeretne erősíteni Ázsiában és Európában, ezekben a térségekben kétszer annyi autót kíván értékesíteni, mint Amerikában. Folyamatosan tervezik újabb kereskedések és töltőállomások létesítését világszerte. Ebben az évben 800-900 millió dollár értékben terveznek beruházásokat.

Az 5 milliárd dolláros Tesla-Panasonic gyár

A Tesla a világ legnagyobb lítiumion-akkumulátor gyárát hozza létre, a Panasonic bejelentette hogy fejlesztőként és befektetőként is beszáll az üzletbe, a Reuters információi szerint közel 1 milliárd dollárral járul hozzá az üzlethez. A Gigafactory néven futó projekt értéke 5 milliárd dollár, 2020-ban indulna el a gyártás, és még nem tisztázott melyik USA állam területén építik majd meg.

Advertisement

forrás: napigazdasag.hu

 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramara nyerte

Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramar, a Közönségdíjat a Suzuki Vitara nyerte – közölte az Autós Nagykoalíció (ANK) hétfőn az MTI-vel.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett versenyre 26 márka 63 autójára érkezett jelölés. A Magyar Év Autója 2025 díjakért 42 modell indult, a Humda Green által támogatott Év Zöldautója 2025 díjakért pedig 19 modell küzdött.

A Magyar Év Autója megmérettetésén a zsűri hét kategóriában hirdetett győztest. A kedvező árú autók kategóriát (8 millió forint alatti kezdőárral) a Dacia Duster nyerte, a Skoda Superb Combi a családi autók között győzött, az Audi A5 Limousine a flotta autók között, a Hyundai Tucson (kis- és közepes méret) és a Mazda CX-80 (nagy SUV-ok) a szabadidő-autók között, a Volkswagen Touareg R a prémium autók mezőnyében lett első, míg a Volkswagen Transporter a kishaszonjárművek között győzedelmeskedett. A verseny történetében először alakult ki pontegyenlőség az élen, így a zsűri döntése alapján a sportautó kategóriában két autó kapott elismerést, a BMW M5 és a Volkswagen Golf GTI. Az Év Meglepetése 2025 különdíjat kapott az Alfa Romeo Junior – ismertették.

Az Év Zöldautója 2025 versenyre három kategóriában nevezték az importőrök és az autógyártók a plug-in hibrid és teljesen elektromos autóikat. A legjobb hibrid ezúttal a Skoda Kodiaq phev modell lett. A legtöbb jelölt a legjobb elektromos autók kategóriában indult, ahol az Audi A6 e-tron vitte el a pálmát. A kedvező árú (15 millió forint alatti kategória) elektromos autók között a Kia EV3 győzött.

Az Év Magyar Autója 2025 versenyre az idén három hazai autógyártóból kettő nevezett. A díj történetében harmadjára vihette el az Audi Hungaria a fődíjat, ezúttal a győri gyártású Cupra Terramar győzött. A közlemény szerint a Közönségdíj 2025 elismerésre mind a 63 nevezett autó esélyes volt. A nyertes a Suzuki Vitara lett a Suzuki Swift és a Ford Explorer előtt. A februárban és márciusban lezajlott online szavazáson több mint ötezren vettek részt. A Suzuki korábban már háromszor elhódította ezt a díjat, legutóbb az S-Cross nyert.

A zsűri ezúttal is kiosztotta az Év Autós PR-szakembere díjat, amelyet az idén az RN Hungary Kft. – a Renault, Dacia és Alpine márkák magyarországi importőre – kommunikációs és PR-igazgatója, Horváth Bence kapott. A tájékoztatás szerint a díjátadó ünnepséget a GreenTech 2025 konferencia keretében a ZalaZone-ban tartják május 23-án. A díjazottak teljes listája a www.evmagyarautoja.hu honlapon tekinthető meg, ahol az egyes autókra leadott pontszámok is nyilvánosak – tájékoztatott az ANK.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák