Zöld Közlekedés
7579 eladott elektromos Tesla negyed év alatt
Az optimista elemzői várakozásokat is meghaladták a Tesla Motors második negyedéves adatai, az autógyár a vártnál több autót értékesített. Az iparági elemzők magasra tették a mércét, 7500 eladott elektromos autót vártak, ami rekord lett volna a cég életében, de a Tesla ezt is túlteljesítette, a második negyedévben 7579 járművet értékesített. A cég célkitűzése az idei év végére 35 ezer legyártott autó, és 2015 végére azt jósolják, hogy elkészül a százezredik autó is a cég történetében.
A második negyedév árbevétele 770 millió dollárt tett ki, ami csaknem kétszerese az egy évvel ezelőtti forgalomnak. Ennek ellenére a Tesla 62 millió dollárra növelte egy évvel korábbi 30 milliós veszteségét. Ugyanakkor nem GAAP szerinti eredménye 11 cent lett részvényenként – az elemzők 4 centre számítottak.
A vállalat hatalmas összegeket fordít kutatás-fejlesztésre, a költségek ebben a szegmensben közel 37 százalékot növekedtek. A Model X típus fejlesztése és bevezetése a tervek szerint halad.
A terjeszkedési tervek is intenzívebbek, a Tesla nagyon szeretne erősíteni Ázsiában és Európában, ezekben a térségekben kétszer annyi autót kíván értékesíteni, mint Amerikában. Folyamatosan tervezik újabb kereskedések és töltőállomások létesítését világszerte. Ebben az évben 800-900 millió dollár értékben terveznek beruházásokat.
Az 5 milliárd dolláros Tesla-Panasonic gyár
A Tesla a világ legnagyobb lítiumion-akkumulátor gyárát hozza létre, a Panasonic bejelentette hogy fejlesztőként és befektetőként is beszáll az üzletbe, a Reuters információi szerint közel 1 milliárd dollárral járul hozzá az üzlethez. A Gigafactory néven futó projekt értéke 5 milliárd dollár, 2020-ban indulna el a gyártás, és még nem tisztázott melyik USA állam területén építik majd meg.
forrás: napigazdasag.hu
Zöld Közlekedés
Környezetbarát Credobusok állnak forgalomba: már idén 269 új jármű szolgálja az utasokat
Tíz új Credo autóbuszt helyeztek forgalomba Sárváron.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az autóbusz-korszerűsítési program részeként 2018-2023 között 2500 új autóbuszt sikerült beszerezni egy hazai gyártóval kötött keretmegállapodásnak megfelelően, 2025-2027 között további 869 korszerű, környezetkímélő Credobus Econell 12 Next típusú autóbusz érkezik, amelyek közül 269 még az idén forgalomba állhat 17 vármegyében – írja az alternativenergia.hu. Az autóbuszpark folyamatos megújítására van szükség, ezért Lázár János építési és közlekedési miniszter ezer új autóbusz beszerzésére tett ígéretet ez év elején. Ha ezt az ezer új autóbuszt be tudjuk szerezni, akkor a Volán válik Közép-Európa legnagyobb és a legfiatalabb járműállománnyal rendelkező közúti közszolgáltatójává – mondta. Az új buszokkal a Szeleste, Tompaládony, Simaság, Pápoc, Vásárosmiske, Bögöte, Szemenye, Rábatöttös vonalakon találkozhatnak a utazók. A sárvári telephelyhez 57 autóbusz tartozik, a most lezajlott korszerűsítéssel az itt közlekedő autóbuszok átlagéletkora jelentősen csökkent, hiszen két 19 éves, három 18 éves és öt 17 éves autóbuszt lehetett lecserélni – tette hozzá Ágh Péter.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az országbérlettel és vármegyebérlettel jelentős kedvezményeket igénybe véve lehet utazni; Vas vármegyében több mint 308 ezer 860 vármegyebérletet vásároltak eddig. Az ezer autóbuszból 131 a nyáron megérkezett, és idén még 269 áll forgalomba. 2026-ban 300, 2027-ben pedig további 300 busz érkezése várható. A társaság kötelékében közlekedő autóbuszok átlagéletkora ezzel 9,5 évre csökken – mondta Kovács Attila, a MÁV Személyszállítási Zrt. autóbuszközlekedési műszaki főigazgatója. Kondora István, Sárvár polgármestere hangsúlyozta: a város egyszerre ipari, turisztikai és közlekedési központja a kisrégiónak, ezért nemcsak a városban élők számára jelent könnyebbséget a közösségi közlekedés színvonalának emelkedése. “Ötcsillagos várost építünk, ezért fontos, hogy a nálunk közlekedő autóbuszok is ezt a törekvésünket tükrözzék” – mondta.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöld Energia7 nap telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
-
Zöld Közlekedés4 nap telt el a létrehozás ótaMagyarországon is bővült az autópiac: robbanásszerűen nőtt az elektromos és plug-in hibrid értékesítés
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaA Legionella-kockázat, amit sok épület nem vesz komolyan
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás ótaTuristalátványosság lett a velencei delfinből, de a hatóságok óva intenek a közeledéstől

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés