Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

7579 eladott elektromos Tesla negyed év alatt

Létrehozva:

|

Az optimista elemzői várakozásokat is meghaladták a Tesla Motors második negyedéves adatai, az autógyár a vártnál több autót értékesített. Az iparági elemzők magasra tették a mércét, 7500 eladott elektromos autót vártak, ami rekord lett volna a cég életében, de a Tesla ezt is túlteljesítette, a második negyedévben 7579 járművet értékesített. A cég célkitűzése az idei év végére 35 ezer legyártott autó, és 2015 végére azt jósolják, hogy elkészül a százezredik autó is a cég történetében.

A második negyedév árbevétele 770 millió dollárt tett ki, ami csaknem kétszerese az egy évvel ezelőtti forgalomnak. Ennek ellenére a Tesla 62 millió dollárra növelte egy évvel korábbi 30 milliós veszteségét. Ugyanakkor nem GAAP szerinti eredménye 11 cent lett részvényenként – az elemzők 4 centre számítottak.

A vállalat hatalmas összegeket fordít kutatás-fejlesztésre, a költségek ebben a szegmensben közel 37 százalékot növekedtek. A Model X típus fejlesztése és bevezetése a tervek szerint halad.

A terjeszkedési tervek is intenzívebbek, a Tesla nagyon szeretne erősíteni Ázsiában és Európában, ezekben a térségekben kétszer annyi autót kíván értékesíteni, mint Amerikában. Folyamatosan tervezik újabb kereskedések és töltőállomások létesítését világszerte. Ebben az évben 800-900 millió dollár értékben terveznek beruházásokat.

Az 5 milliárd dolláros Tesla-Panasonic gyár

A Tesla a világ legnagyobb lítiumion-akkumulátor gyárát hozza létre, a Panasonic bejelentette hogy fejlesztőként és befektetőként is beszáll az üzletbe, a Reuters információi szerint közel 1 milliárd dollárral járul hozzá az üzlethez. A Gigafactory néven futó projekt értéke 5 milliárd dollár, 2020-ban indulna el a gyártás, és még nem tisztázott melyik USA állam területén építik majd meg.

Advertisement

forrás: napigazdasag.hu

 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Egy korszak vége: lemond a Bentley a W12-es motorról

Sok más gyártóhoz hasonlóan a Bentley is úgy látja, hogy az elektromos mobilitásé a jövő.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Bentley Motors brit luxusautógyár két évtized után búcsút int 12 hengeres W12-es motorjának – számol be az Electrek. A döntés hátterében az áll, hogy a márka sok más neves autógyártóhoz hasonlóan a teljesen elektromos jövő felé tart.

A Bentley már-már legendás, neve egyet jelent a minőséggel. A cég több mint egy évszázada gyárt olyan autókat, amelyek leginkább teljesítményükről és kiváló minőségükről ismertek. Az új idők viszont új igényeket jelentenek, a belső égésű motorok pedig egyre kevésbé felelnek meg az elvárásoknak.

A Volkswagen-csoporthoz tartozó luxusmárka 2020 őszén jelentette be, hogy tíz éven belül teljesen elektromossá kíván válni. A Beyond100 néven emlegetett fenntarthatósági stratégia részeként a vállalat üzletének minden elemét átdolgozza, hogy 2030-ra teljesen szén-dioxid-semleges lehessen. A cél megvalósításának érdekében a Bentley a következő tíz évben 2,5 milliárd fontot tervez befektetni, hogy egész modellkínálatát kizárólag akkumulátoros elektromos járművekre cserélje. Az angliai Crewe-ben egy mintagyárat is kialakítanának.

Bár a Bentley elektromos tervei ambiciózusak, az autógyártó továbbra sem vezetett be a piacra egy teljesen elektromos autót sem. A cég egyelőre két hibrid modellt kínál: a Flying Spurt és a Bentaygát. Hogy behozzák a lemaradást, 2025-től kezdődően öt éven át minden esztendőben új elektromos modellt mutatnának be.

Az elektromos jövő megalapítására és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére tett erőfeszítések közepette a márka bejelentette, hogy kivezeti ikonikus, 12 hengeres W12-es benzines motorját. A terméket 2024-ben kezdenék el kivonni. „A fenntartható luxusmobilitás felé vezető utunk a Bentley Motors minden területén változtatáshoz vezet” – mondta Adrian Hallmark, a vállalat elnök-vezérigazgatója. Mint hozzátette, amikor a W12-es 2003-ban bevezették, a márkánál tudták, hogy a motor nemcsak az autóikat, hanem magát a céget is előre fogja hajtani. 20 évvel és több mint 100 ezer W12-essel később úgy érzik: eljött az idő, hogy visszavonják ezt a terméket.

Advertisement

A hír már csak azért is jelentős, mert a Bentley a 12 hengeres benzines motorok legnagyobb gyártója. A cég most azt tervezi, hogy az évtizeden belül teljesen felhagy a belső égésű motorok készítésével.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!