Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

7579 eladott elektromos Tesla negyed év alatt

Létrehozva:

|

Az optimista elemzői várakozásokat is meghaladták a Tesla Motors második negyedéves adatai, az autógyár a vártnál több autót értékesített. Az iparági elemzők magasra tették a mércét, 7500 eladott elektromos autót vártak, ami rekord lett volna a cég életében, de a Tesla ezt is túlteljesítette, a második negyedévben 7579 járművet értékesített. A cég célkitűzése az idei év végére 35 ezer legyártott autó, és 2015 végére azt jósolják, hogy elkészül a százezredik autó is a cég történetében.

A második negyedév árbevétele 770 millió dollárt tett ki, ami csaknem kétszerese az egy évvel ezelőtti forgalomnak. Ennek ellenére a Tesla 62 millió dollárra növelte egy évvel korábbi 30 milliós veszteségét. Ugyanakkor nem GAAP szerinti eredménye 11 cent lett részvényenként – az elemzők 4 centre számítottak.

A vállalat hatalmas összegeket fordít kutatás-fejlesztésre, a költségek ebben a szegmensben közel 37 százalékot növekedtek. A Model X típus fejlesztése és bevezetése a tervek szerint halad.

A terjeszkedési tervek is intenzívebbek, a Tesla nagyon szeretne erősíteni Ázsiában és Európában, ezekben a térségekben kétszer annyi autót kíván értékesíteni, mint Amerikában. Folyamatosan tervezik újabb kereskedések és töltőállomások létesítését világszerte. Ebben az évben 800-900 millió dollár értékben terveznek beruházásokat.

Az 5 milliárd dolláros Tesla-Panasonic gyár

A Tesla a világ legnagyobb lítiumion-akkumulátor gyárát hozza létre, a Panasonic bejelentette hogy fejlesztőként és befektetőként is beszáll az üzletbe, a Reuters információi szerint közel 1 milliárd dollárral járul hozzá az üzlethez. A Gigafactory néven futó projekt értéke 5 milliárd dollár, 2020-ban indulna el a gyártás, és még nem tisztázott melyik USA állam területén építik majd meg.

Advertisement

forrás: napigazdasag.hu

 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO

A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO  energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.

 

mti

 

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák