Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Távolról korlátoznák a lakosság hőszivattyúit és az elektromos autók töltőit

A tervezet szerint a szolgáltatók korlátozhatnák a háztartások hőszivattyúinak és elektromos autótöltőinek az áramellátását Németországban, amennyiben nem áll rendelkezésre elegendő villamosenergia.

Létrehozva:

|

A németországi szövetségi hálózati ügynökség, a Bundesnetzagentur az ország villamosenergia- és gázellátásának szabályozásáért felelős kormányzati felügyeleti szerv új tervezetet jelentett be, amely lehetővé teszi az áramhálózat-szolgáltatók számára, hogy jövő télen a felhasználó engedélye nélkül, távolról korlátozzák a hőszivattyúk és az elektromos autók töltőinek használatát a háztartásokban.

A 2024 januárjáig életbe lépő intézkedés azt biztosítaná, hogy az energiahálózat-üzemeltetők képesek legyenek mesterségesen visszafogni a villamosenergia-keresletet, ha a fogyasztás meghaladja a kínálatot.

A Die Welt című lapnak az új rendszerről szóló beszámolója szerint a tervet arra válaszul dolgozták ki, hogy a német energiahálózatot egyre nagyobb terhelésnek teszi ki az elektromos autók töltőinek növekvő száma és a “környezetbarátabb”, de nagy áramigényű hőszivattyúk használata.

A jelentések szerint az ilyen megnövekedett keresletet nem lehet a megnövekedett kínálattal pótolni, legalábbis rövid távon, ezért a hatóságok úgy vélik, hogy bizonyos eszközökre fogyasztási korlátozásokat kell bevezetni.

A hálózati ügynökség szerint a lakosság részéről a szükséges és esetlegesen kényelmetlen korlátozások elfogadására van szükség, és kötelezővé kell tenni, hogy a hőszivattyúk – amelyeket gyakran használnak otthonok fűtésére és meleg víz előállítására -, valamint az elektromos autók töltői távvezérelhetővé váljanak az energiahálózat-üzemeltetők által.

Advertisement

Bár egyelőre nincs arra utaló jel, hogy ezeket a készülékeket valaha is teljesen ki lehetne kapcsolni távolról, a szövetségi hálózati ügynökség célja, hogy kötelezővé tegye, hogy ezeket a készülékeket távolról akár 3,7 kilowattra is lehessen korlátozni. Egy ilyen korlátozás esetén akár három órába is beletelhetne egy elektromos autó feltöltése ahhoz, hogy 50 kilométert meg tudjon tenni.

A Politico beszámolója szerint egyébként a kutatók úgy vélik, hogy Németország célja, hogy 2030-ra 15 millió akkumulátoros járművet helyezzenek üzembe, végső soron “vágyálom”, és a végső szám ennek kevesebb mint a fele lesz.

Még ha számos európai kormányzat ösztönözni is akarja az ország lakosait az elektromos járművek vásárlására, az olykor rendkívül magas villamosenergia-költségek miatt az elmúlt időszakban egyre többen tartózkodnak ettől. Ráadásul, ahogy arról a V4NA is beszámolt, több helyen korlátozhatják az elektromos autók töltését is az áramhiány miatt.

Svájcban akciótervet dolgoztak ki arra az esetre, ha hiány lépne fel villamos energiából, a négy pontos terv harmadik szakasza szerint pedig szabályoznák az elektromos autók használatát abban az esetben, ha nem lenne elég áram a hálózatban.

Eközben a Volkswagen azt tervezi, hogy 2030-ra hat akkumulátorgyárat állít üzembe Európa-szerte a PowerCo akkumulátorgyártó vállalat alatt, amely júliusban megkezdte egy németországi gyár építését, szeptemberben pedig 3 milliárd eurós befektetést írt alá az Umicore vállalattal katódanyag-gyártásra.

Advertisement

Thomas Schäfer, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója azonban nem rég arról beszélt, hogy a németországi és más uniós országok akkumulátorgyáraiba való befektetésnek nincs pénzügyi értelme, ha “a politikai döntéshozók nem tudják hosszú távon kordában tartani az energiaárak emelkedését”. Kiemelte, hogy “ha nem sikerül gyorsan és megbízhatóan csökkenteni az energiaárakat Németországban és Európában, akkor az energiaigényes termelésbe vagy új akkumulátorgyárakba történő beruházások Németországban és az EU-ban gyakorlatilag veszteségesek lesznek.” Ezért ezeket a befektetéseket máshova fogják vinni.

Zöldinfó

Az újrahasznosítható műanyag raklapok előnyei a fa változatokkal szemben

A logisztikai és anyagmozgatási iparágakban az árucikkek és termékek hatékony mozgatása és tárolása kulcsfontosságú. A raklapok az egyik alapvető eszközei ennek a folyamatnak, amelyek segítségével az árukat könnyedén szállíthatjuk, tárolhatjuk és kezelhetjük. Azonban az iparág gyors fejlődése és a fenntarthatóság iránti növekvő igények miatt egyre nagyobb figyelmet szentelnek az alternatív megoldásoknak, mint például az újrahasznosítható műanyag raklapok.

Létrehozva:

|

Szerző:

Ezeknek az új generációs raklapoknak számos előnye van a hagyományos fa változatokkal szemben, amelyek hatékonyabbá és fenntarthatóbbá teszik a logisztikai folyamatokat:

Az egyik fő előnye az újrahasznosítható műanyag raklap termékeknek az, hogy sokkal tartósabbak és strapabíróbbak, mint a fa raklapok. Utóbbiak ugyanis könnyen sérülhetnek, repedhetnek vagy rothadhatnak, különösen nedves vagy korrozív környezetben. Ezzel szemben az újrahasznosítható műanyag raklapok ellenállnak a külső károsító hatásoknak, így jóval nagyobb élettartammal rendelkeznek a fa változatoknál. Ezáltal csökkentik a raklapok cseréjéből és karbantartásából fakadó extra költségeket, valamint minimalizálják az áruk károsodásának kockázatát.

A műanyag raklapok könnyűsúlyúak és egységesek, ami könnyebbé teszi a kezelésüket és a mozgatásukat. A fa raklapok gyakran változatos méretekben és súlyokban érkeznek, ami nehezítheti azok mobilizálását és összehangolását a logisztikai folyamatok során. Az egységes méretekkel rendelkező műanyag raklapok azonban egyszerűbbé teszik a raktározási és szállítási műveletek tervezését és optimalizálását.

A fenntarthatóság szempontjából is kedvezőbbek az újrahasznosítható műanyag raklapok. Mivel visszaforgatható műanyagból készülnek, hozzájárulnak a faforrások megőrzéséhez és a környezeti terhelés csökkentéséhez. A fa raklapok gyakran fakitermelésből származnak, ami erdőírtáshoz és biodiverzitás-vesztéshez vezethet. Az újrahasznosítható műanyag raklapok gyártása és felhasználása kevesebb káros anyag kibocsátással jár, így csökkenthető az iparág ökológiai lábnyomát.

Advertisement

A Schoeller Allibert plasztik raklapok például teljes mértékben újrahasznosíthatók – a használt raklapokat begyűjtik a gyártóközpontjaikban, majd egy alapos tisztítást, csiszolást, mosást és szárítást követően új formába öntik őket, és máris újra felhasználhatók anélkül, hogy hozzájárultak volna a világ szeméthalmainak növeléséhez.

A műanyag raklapok könnyen tisztíthatók és fertőtleníthetők – ez különösen fontos az élelmiszere és egészségügyi iparágban. A fa raklapok sokszor nehezebben tisztíthatók, és a nedvesség hatására könnyen baktériumokat és egyéb szennyeződéseket tartalmazhatnak. A plasztik változatoknak azonban az agresszívabb, invazív mosási metódusok sem okoznak kárt, így kiválóan sterilizálhatók és újra felhasználhatók a kényes árucikkek szállításához/tárolásához.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!