Zöld Közlekedés
Tesla Model S, mint rendőrautó?
Egy kaliforniai város rendőrfőnöke a napokban kerek-perec kijelentette: azt szeretné, ha illetékességi területén az idei év egyik szenzációjának számító elektromos járműre, Tesla Model S-re cserélhetnék a rendőrautó-flottát.
Bár az Amerikában az év autójának is megválasztott autó 70-90 ezer dollárba kerül, a Carbuzz szerint akár meg is valósulhat a rendőrfőnök óhaja. A város, Atherton az Egyesült Államok egyik leggazdagabb városa, ahol az ingatlanok ára átlagosan 6,65 millió dollár és ez a térség az, ahol a Tesla Model S számít a legnépszerűbb autónak. Mivel a város egészen kicsi, a 2010-es népszámlálási adatok szerint 7 ezernél is kevesebben lakják, a rendőrautóknak nem kell nagy távokat teljesítenie: az elektromos jármű hatótávolsági korlátja nem gondot, s mivel arrafelé hemzsegnek a Model S-ek, a helyi zsaruk vélhetően nem lennének hátrányban egy esetleges üldözés során sem. Bár vannak, akik az utóbbi időszak tűzesetei – Seattle-ben, Mexikóban és a napokban Tennessee-ben is kigyulladt egy-egy példány – után kongatják a vészharangokat, az athertoni rendőrfőnöknek minden bizonnyal nincsenek kétségei a Model S-sel kapcsolatban, írja a hvg.hu.
Zöld Közlekedés
Feszültség az EU és Kína között az elektromos autók támogatása miatt
Folytatódnak az Európai Unióval az egyeztetések a kínai elektromos autók ármegállapodásáról.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi védintézkedésekről, az EU és egyes kínai vállalatok külön tárgyalásai kockára tehetik a kölcsönös bizalmat, és lassíthatják az általános előrehaladást – írja az alternativenergia.hu. Ho Ja-tung, a minisztérium szóvivője pekingi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a felek a hét elején kereskedelmi védintézkedésekről szóló megbeszéléseket folytattak, és a konzultációk a jövő héten is folytatódnak. “Kína üdvözli az EU döntését, hogy újraindítja a minimálár-megállapodásra vonatkozó konzultációkat, és értékeli, hogy az EU visszatért a párbeszéden alapuló konfliktuskezelés útjára” – fogalmazott.
A szóvivő szerint a kínai gépipari és elektronikai import-export kamarát több kínai vállalat hatalmazta fel egy olyan javaslat előterjesztésére, amely egységes iparági álláspontot képvisel – emelte ki, hozzátéve, hogy a felek ezen az alapon több fordulóban folytattak konzultációkat, és előrelépést értek el. “Kína reméli, hogy az EU betartja a kétoldalú vezetői szinten elért fontos konszenzust, szigorúan követi a megkülönböztetésmentesség elvét, és a korábbi munkára alapozva mielőbb párbeszéd útján rendezi a súrlódásokat”- közölte. Hozzátette: ez elősegítené mindkét fél iparágainak fejlődését egy nyitott és stabil piaci környezetben.
Az Európai Unió 2024 októberében akár 45,3 százalékos vámokat hagyott jóvá azokra a kínai elektromos autókra, amelyek esetében a brüsszeli vizsgálat szerint tisztességtelen állami támogatások befolyásolhatják a piaci verseny alakulását. Peking szerint gyártói versenyképesebbek, és a vámok helyett minimáláras megoldást javasolt.
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaIngyenes hőszigetelés és bónuszrendszer: új lendületben a hazai épületfelújítás
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaA napenergia mellé tárolók kellenek: új irányt jelöltek ki
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaEnergiatárolás: ki pályázhat a 2,5 milliós állami támogatásra?
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaTöltőkábelek elektromos autókhoz: biztonság, gyorsaság és megbízhatóság
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaVízre hangolt jövő: Debrecen átfogó fejlesztésekkel válaszol a klímaváltozás kihívásaira

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés