Zöld Közlekedés
Új elektromos autó a BMW-nél

A bajor autógyár, a BMW már eddig sem tétlenkedett az elektromos autók fejlesztésében. Remek piaci adatokkal bír és még a német világmárkát is meglepte az, hogy milyen népszerű lett az első elektromos meghajtású modelljük a BMWi3.
A siker további fejlesztésekre sarkallta a német autógyártót:. Nagy erőkkel dolgoznak a gyár szakemberei egy újabb modell kialakításán, írja az alternativenergia.hu. A kasszasiker reményében az elmúlt hónapokban több híradás jelent meg arról, hogy szándékukban áll megerősíteni helyzetüket az elektromos járművek piacán. A gyár vezetősége szembesült a nagy kereslettel, ami természetesen felgyorsította az új fejlesztéseket, ösztönzővé tette a konstruktőrök munkáját. Új mérnöki csoportok alakultak, bővítették a kapacitást.
Mindezek tükrében biztosra vehető, hogy a BMW a közeljövőben egy új elektromos autót fog a piacon bemutatni. Az illetékesek máris regisztrálták az i5 nevet viselő “ifjú” modellt. A nagyközönség előtt az új szedán a tervek szerint 2016-ban mutatja meg magát az autómustrákon. Az i5 esetében a fejlesztési idő alaposan lecsökken, mivel a BMW már rendelkezik kellő tapasztalattal és eszközhálózattal egy ilyen autó gyártásához. Az i5 valamivel nagyobb, komplexebb, hatékonyabb és erősebb lesz, mint az i3.
forrás: alternativenergia.hu

Zöld Közlekedés
Elektromos roham és kínai nyomulás – az autópiac jövőjéről vitáztak Budapesten
Az autósok döntésére kell bízni a technológia kiválasztását a márkakereskedők szerint.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A nemzetközi autókereskedői szövetségek szerint a vásárlók döntésére kell bízni, hogy milyen technológiát választanak, a megfizethető, minőségi járművek gyártására kell összpontosítani, a piaci folyamatokba pedig nem mesterségesen, hanem pozitív motivációval lehet beavatkozni – írja az alternativenergia.hu. A sajtótájékoztatón Gablini Gábor a gazdasági és technológiai kihívások közül egyebek mellett kiemelte: az európai autógyárakat nehéz helyzet elé állította, hogy a kínai ipar már ugyanolyan jó minőségű elektromos autókat gyárt, de jelentősen olcsóbban, így egész Európában robbanásszerűen bővül a kínai autók piaca. Amit az európai gyártók vesztenek a piacrészükből, azt már nem, vagy csak nagyon jelentős költséggel lehet visszafordítani – hívta fel a figyelmet.
Hozzátette ugyanakkor, hogy egyes elektromos autókat gyártó cégek a hibrid technológia felé is fordulnak. A kínai a világ legnagyobb autópiaca, ma már megkerülhetetlen, ezért az ott zajló folyamatok tanulságosak a világ autóipara számára – jelezte. A GÉMOSZ elnöke a technológiai változások kapcsán kitért arra: még nem jött el az önvezető autók ideje, további komplex fejlesztésekre van szükség, hogy ezek a járművek teljesen biztonságossá váljanak. Felidézte azt is, hogy az Amerikai Egyesült Államokban készült felmérés szerint a következő tíz évben az emberek több mint 95 százaléka továbbra is szeretne saját maga autót vezetni. A Magyar Lízingszövetség elnöke szintén úgy látja, hogy az európai elektrifikációs átállás kapcsán a jelenlegi szabályozás, valamint a költségvállalás európai szintű összehangolására van szükség.
Zs. Nagy István elmondta: a 2023. évi mélypont után tavaly mintegy 121 ezer új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon. Az idei első nyolc hónapban is folyamatos a növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest. A piac bővülését a hibrid meghajtású járművek generálják, a benzines járművek piaci részt veszítenek, míg a dízelek pozíciója stagnál. Az elektromos meghajtású járművek száma 90 százalékkal bővült, de aránya még így is csak 8 százalék. Mára az új személygépjárművek piacának közel 5 százaléka kínai márka, és nem az elektromos meghajtás dominál. A magyar piacon jellemzően a beszerzések 70 százaléka céges, 30 százalékban magánszemélyek a vásárlók – ismertette. A lízingelt autók aránya 2024 májusában elérte a 33,5 százalékos csúcsot, idén kis visszaesés után ismét növekedést tapasztaltak, augusztusban 30,65 százalék volt az arány. A sajtótájékoztatón Gablini Gábor elmondta: megalakult Európa egységes autókereskedelmi szövetsége Budapesten.
-
Zöld Közlekedés4 nap telt el a létrehozás óta
Ennyit ér most a használt autód – itt vannak a legfrissebb piaci számok és trendek!
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Új korszak a budapesti buszközlekedésben: Citaro K és BYD modellek érkeznek
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás óta
Magyarország több áramot termel, mint amennyit fogyaszt – áttörés a megújulókban
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Tízből három a BYD-é – száguld a kínai elektromos autómárka a magyar piacon
-
Zöld Energia7 nap telt el a létrehozás óta
Miért zuhannak gyorsabban a napelemek ára, mint ahogy a szakértők jósolták?
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés