Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Új “köntösben” az ős Harley-Davidsonok

Létrehozva:

|

A régi korok divatját felújító irányzat, azaz a retro a kétkerekű járművek mai újragondolásában is érvényesül. Erre példa egy holland mérnök trió együttműködése, akik egyedi ötleteikkel, a jelen kor követelményeinek megfelelő fejlesztésükkel az első Harley- Davidsonok formavilágát elevenítik fel új motorkonstrukciójuk kialakításában.

A környezetbarát megoldásokkal bíró látványos kétkerekű a B4 E-Cruzer nevet kapta. Az ötletgazda mérnök, Janpeter Eilander, Jos Lenssen elektronikai mérnökre bízta a B4 motor fejlesztését és az értékesítést Wilco van der Hoorn vállalta magára. A cél az volt, hogy az új jármű funkciója és teljesítménye a mai legkorszerűbb motorok tudásával vetekedjen, ugyanakkor formavilágát tekintve az ős Harley- Davidsonokra emlékeztessen.

Az elektromos chopper kézzel készül és előállításához minőségi anyagokat használnak fel. Említést érdemel, hogy a technológiai fejlesztésben az Európai Űrügynökség is részt vett. Pontos adatok egyelőre nem állnak rendelkezésre a B4 képességeit illetően, ám annyi bizonyos, hogy egy vagy két akkumulátorral is rendelhető. A két akkumulátoros változat esetében jól érvényesül a hengerek V elrendezését utánzó, imitáló kinézet.

 

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO

A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO  energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.

 

mti

 

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák