Kapcsolatfelvétel

Egyéb

A Tankcsapda is Sopronban ünnepel A Hurts, a Nero és a Modestep is fellép a VOLTon

Létrehozva:

|

A most bejelentett nevekkel együtt már húsznál is többre nőtt a nemzetközi sztárok száma a 22. VOLT Fesztiválon. Határozott közkívánatra tér vissza a soproni Lővérekbe a Hurts, több ezren várják a Nero és a Modestep élő fellépését is és érkezik a Karnivool, a jelenleg világszerte toplistás Milky Chance és az Arctic Monkeys előzenekaraként a The Strypes.

A hazai nagyágyúk mellett a VOLTon ünnepli 25. születésnapját a Tankcsapda. Mindezekre kedvezményes jegyek április 15-ig kaphatók országszerte. A múlt hét végén a fesztivál szervezői a közönség unszolására a VOLT Facebook oldalán tettek ígéretet: ha ezernél is többen lájkolják a csapat egy dalát, felveszik a kapcsolatot a Hurts-el. A cél hamar teljesült. “Pár óra alatt bőven ezernél is többen kérték, minden előzmény nélkül, hogy 2014-ben térjen vissza a tavaly hatalmas sikert aratott Hurts a VOLTra. Ígéretünk szerint már másnap felvettük velük a kapcsolatot és szerencsénk volt. Pár nap alatt eljutottunk a megállapodásig.” – mondta el Fülöp Zoltán, a VOLT egyik főszervezője. A csapat döntésében valószínűleg közrejátszott, hogy a tavalyi, fergeteges sikerű koncert után Theo Hutchcraft, a csapat frontembere a színfalak mögött vallott színt a szervezőknek: a VOLT az egyik legjobb hangulatú fesztivál, ahol valaha jártak… Július 5-én tehát közkívánatra Hurts a VOLTon.

Futurisztikus, ultra szuggesztív, könyörtelenül dinamikus, progresszív és friss elektronika. Ezek jellemzik a két brit elektronikus zenész és producer, valamint Alana Watson énekesnő Nero néven futó produkcióját, amely 2010 óta tartja lázban Európát és pontosan negyedik éve vár rájuk a VOLT közönsége is. Július 4-én élő show-val zárják a VOLT Nagyszínpadának programját. A Karnivool energikus rockbandája több mint tizenöt éve aktív, s eddigi három albumuk egyaránt aranylemez lett hazájukban. A megannyi szakmai díj mellett a legbefolyásosabb zenei szaklapok méltatták eddigi munkáikat. A mai rockzenékért rajongó közönség a Karnivool hívására minden bizonnyal hiánytalanul jelen lesz majd Sopronban.

A VOLT egyik egyértelmű hívóneve lesz idén a Modestep. Bombasztikus színpadi jelenlétük egyetlen elektronikára fogékony receptorunknak sem hagy egy nyugodt másodpercet sem, számaik pedig kiemelkedő helyet foglalnak el a brit slágerlistákon. Ők a 2010 óta aktív, bemutatkozó albumukat tavaly februárban Evolution Theory címmel megjelentető londoni kvartett, napjaink legambiciózusabb és legtöbbre hivatott dubstep zenekara. Élőben a VOLTon: a Modestep. A legfontosabb hazai és európai rádiók hetek óta heavy rotációban tolják a Milky Chance Stolen Dance című dalt. A friss, ígéretes karrier előtt álló, két ambiciózus zenész alkotta formáció Németországból indulva hódítja épp a fél világot. Hangulatos, lazulós, egyszerűen vonzó életörömöket közvetítő dalaikkal könnyű azonosulni, zenéjükben a stílusirányzatok periódusos rendszerének összetevői közül reggae, lounge és alternatív folk zenei nyomelemek egyaránt megtalálhatóak. Milky Chance is érkezik Sopronba.

Advertisement

Két hete publikus, hogy a VOLT plusznapján a világ ma legkeresettebb fesztiválbandája, az Arctic Monkeys ad koncertet. A csapat kérésére, a négy tinédzserkorú ír tehetséget tömörítő The Strypes lép színpadra közvetlenül előttük. A villámgyors, feszes és lendületes, klasszikus r’n’b, illetve blues zenéjével nemrégiben Nagy-Britannia kedvenceivé előlépő csapat, nyárra nagy valószínűséggel igazi fesztiválsiker lesz. Észbontó színpadi produkciójuk a legnagyobb brit médiumuk érdeklődését keltette fel az utóbbi időben, zenészóriások rajonganak értük, és hasonlítják őket a stílust képviselő valaha volt legnagyobb bandákhoz. Koncertjeik népszerűsége fellépésről fellépésre növekszik.

Sokan várják az Arctic Monkeyst
Egy hét se telt azóta, hogy idehaza és több európai országban elindult a jegyárusítás a VOLT plusznapjára, a július 6-i Arctic Monkeys koncertre, és máris több ezer napijegy és bérlet talált gazdára a rajongók között. “A váratlan örömhír, az Arctic Monkeys érkezése sok munkát adott a szervezői csapatunknak. Mivel a fesztivál így egy nappal hosszabb lesz, azok számára, akik meghosszabbítanák a fesztiválozást, egy rendkívül kedvezményes, kiegészítő – úgynevezett “upgrade” – jegyet bocsátottunk ki. A szokásos, négynapos bérlet mellett idén az Arctic Monkeys koncertet is magában foglaló ötnapos bérletet és a koncertre ugyancsak érvényes, háromnapos, hétvégi bérletet is forgalomba hoztunk. Már az eltelt, rövid idő alapján is látható, hogy az összes jegytípus iránt nagy a kereslet.
Sokan kérdezik, hogy július 6-án, az Arctic Monkeys napján más programok is várhatók-e? Ezen a napon a VOLT a megszokott üzemmódban működik majd, számtalan koncert várja a fesztiválozókat az egész Lővér kempingben” – mondta el Lobenwein Norbert, főszervező.

Advertisement

Kedvezményes jegyek országszerte április 15-ig kaphatók. A www.fesztivaljegy.hu oldalon a bérletek mellé VOLTos póló az ajándék.
A legnagyobb magyarok a VOLTon. Évek óta hagyomány, hogy a pazar nemzetközi felhozatal mellett a hazai fesztiválok között a VOLT vonultatja fel a legtöbb magyar produkciót is. Idén sem lesz ez másképp. A Nagyszínpadon két hazai banda lesz “főműsoridős”. A VOLT történetében eddig mintegy húsz alkalommal lépett színpadra a legnépszerűbb hazai rockbanda, a Tankcsapda. A 25 éves születésnap alkalmából egy különleges showra számíthatnak a rajongók július 4-én este. A zenekar mellett a VOLT szervezői is készülnek a nagy alkalomra: többek között a VOLTos Tankcsapda koncerteket bemutató fotókiállítással is várják a csapatot és közönségét. Szintén a Nagyszínpad vendége lesz és a megszokottnál is jobban várja a soproni koncertet a Quimby legénysége, akik idén csak néhány, szívükhöz közelálló fesztiválfellépést vállaltak el. A száznál is több hazai koncert között ma már biztosra mondható, hogy a VOLThoz igazolt idén is a Punnany Massif, és az Irie Maffia és a VOLT történetében először lép színpadra Lajkó Félix és zenekara.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Egyéb

Mi tesz vonzóvá egy építőipari vállalatot a fiatal tehetségek számára?

Az építőipar világszerte, így hazánkban is komoly kihívással néz szembe: a munkaerő elöregszik, a fiatal generációk (Y és Z) bevonzása pedig egyre nehezebb feladatnak bizonyul. A „piszkos, nehéz és elavult” iparág képe még mindig élénken él a köztudatban, miközben a valóságban a szektor soha nem látott technológiai forradalmon megy keresztül. A verseny a tehetségekért éles, és ma már nem elég egy jó fizetést kínálni.

Létrehozva:

|

Szerző:

Technológia és innováció

A mai pályakezdők már okostelefonnal a kezükben nőttek fel, számukra a technológia nem kiegészítő, hanem az élet alapvető része. Egy építőipari cég, amely még mindig papíralapú tervekkel, elavult szoftverekkel és lassú folyamatokkal dolgozik, azonnal elriasztja a fiatalokat. Ezzel szemben azok a vállalatok, amelyek a BIM (Building Information Modeling), a drónok, a kiterjesztett valóság (AR/VR) vagy a 3D nyomtatás alkalmazását helyezik előtérbe, izgalmas játszótérnek tűnnek számukra.

Az innovációra való nyitottság azt üzeni a jelöltnek, hogy a cég halad a korral, és van jövője. A fiatal tehetségek részt akarnak venni a modernizációban, szeretnék használni a legújabb applikációkat a műszaki ellenőrzéshez vagy a projektmenedzsmenthez.

Fenntarthatóság a fókuszban

A fiatal generációk számára a klímaváltozás nem elvont fogalom, hanem a jövőjüket fenyegető valóság. Éppen ezért kritikusan fontos számukra, hogy a munkaadójuk felelősséget vállaljon a környezetért. Egy olyan építőipari cég, amelyik semmibe veszi a környezetvédelmi előírásokat, pazarolja az anyagot és nem törekszik a zöld megoldásokra, morálisan elfogadhatatlan számukra. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség – legyen szó zöld épületek kivitelezéséről, hulladék-újrahasznosításról vagy karbonsemleges célokról – ma már alapvető vonzerő.

Advertisement

A fiatalok tudni akarják, hogy a munkájukkal hogyan járulnak hozzá egy jobb világ építéséhez. Építeni egy kórházat, egy iskolát vagy egy energiahatékony lakóparkot motiválóbb, mint pusztán a profitmaximalizálást látni célként. A cégeknek kommunikálniuk kell a projektjeik társadalmi hasznosságát és környezeti hatását, hogy érzelmileg is bevonják a munkavállalókat.

Nem elég zöld szlogeneket pufogtatni, a tetteknek is tükrözniük kell az elveket a mindennapi működésben, az irodai szelektív hulladékgyűjtéstől kezdve a kivitelezési technológiákig. A fenntarthatóság tehát nem PR-fogás, hanem a munkáltatói márka (employer branding) szerves része.

Advertisement

Karrierút, fejlődés és mentorálás

A mai fiatalok türelmetlenek, ha a karrierépítésről van szó; nem akarnak 10 évet várni az első előléptetésre. Világos, átlátható karrierutat várnak el, ahol látják, hova juthatnak el 2-3-5 éven belül, és ehhez mit kell teljesíteniük. A szakmai fejlődés támogatása képzésekkel, konferenciákon való részvétellel vagy tanulmányi szerződésekkel hatalmas megtartó erő. Az építőipar gyorsan változik, és a fiatalok érezni akarják, hogy a cégük befektet a tudásukba. A tapasztalt „rókák” tudásának átadása a fiataloknak nemcsak szakmailag hasznos, hanem a beilleszkedést is segíti.

A cégeknek fel kell ismerniük, hogy a tehetségek nem akarnak fogaskerekek lenni a gépezetben; egyéni figyelmet, személyre szabott fejlesztési terveket igényelnek. Ha egy vállalat képes megmutatni, hogyan válhat valakiből projektvezető vagy főmérnök náluk, akkor nyert ügye van a konkurenciával szemben, akik csak „embert keresnek a gátra”.

Advertisement

Munka-magánélet egyensúly

Az építőipar hírhedt a hosszú munkaidőről, a hajnali kezdésről és a hétvégi munkavégzésről, ami sok fiatalt elriaszt. A Z generáció számára a work-life balance (munka-magánélet egyensúly) nem luxus, hanem alapfeltétel. Bár a beton kötése nem várhat, a cégeknek törekedniük kell a rugalmasságra ott, ahol lehetséges. Az irodai, tervezői vagy előkészítői munkakörökben a hibrid munkavégzés (home office) lehetősége ma már elvárás, nem pedig extra juttatás.

A terepi munkáknál nehezebb a rugalmasság, de nem lehetetlen. A csúsztatott munkarend, a tömbösített munkaidő vagy a garantált szabad hétvégék vonzóbbá tehetik a kivitelezést is. A lényeg, hogy a munkáltató tartsa tiszteletben a munkavállaló magánéletét, és ne várja el a 0-24 órás rendelkezésre állást, hacsak nem indokolt vészhelyzet van. A kiégés elleni küzdelem közös érdek.

Advertisement

Az a bizonyos „cool factor”

A fiatalok irtóznak a merev hierarchiától, a tekintélyelvű vezetéstől és a bürokráciától, a lapos szervezeti struktúra, a közvetlen kommunikáció és a „nyitott ajtók” politikája sokkal vonzóbb számukra. Szeretnek csapatban dolgozni, értékelik a jó humort és a laza, de profi légkört. A munkakörnyezet minősége is számít: egy modern, jól felszerelt iroda, jó kávéval és közösségi terekkel, vagy egy tiszta, rendezett konténerváros az építkezésen alapvető igény.

Az építőiparban van egy egyedi cool factor is: az alkotás öröme. Látni, ahogy a semmiből kinő egy épület, amit mi alkottunk, hatalmas büszkeség.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák