Zöld Közlekedés
Hol van már a Miami Vice szupercsónakja?

Harmincnyolc évvel ezelőtt szinte nem akadt olyan valamire való tévé társaság, amely ne vetítette volna a Miami Vice című tévésorozatot. 1984 és 1990 között nézők millióit ejtette rabul, epizódról epizódra Ricco Tubbs és Sonny Crockett, akik fantasztikusan kialakított autókkal és hajókkal harcoltak a nehéz fiúk ellen.
Sokan vélik úgy, Crockett “mindentudó” csónakja képviselte a sorozat leglátványosabb közlekedési eszközét. Arról már nem szólt a fáma, hogy ez a csodajárgány több 100 lóerejével mértéktelenül szennyezte a környezetet.
Hogy mire föl idézzük fel e több mint három évtizedes tévés sikerszériát? Nos, ennek oka, hogy a Mercedes AMG legyártotta a világ legnagyobb teljesítményű elektromos motorcsónakját, amely nagyon hasonlít, különös módon emlékeztet a Miami Vice sorozatban szerepelt hajóra. A motorcsónak piacot ismerő szakemberek véleménye szerint, ez a jármű kétségtelenül viszi a pálmát, megjelenésében minden szempontból felülmúlja az eddigi gyártmányokat. A Mercedes AMG és a Cigarette Racing együttműködésének köszönhetően mutatkozhatott be az újdonsült hajó a Miami International Boat Show tavalyi rendezvényén.
A világszenzációnak számító rendkívüli erősségű és gyorsaságú elektromos hajtással kialakított motoros csónak 1656 kilowatt (2200 lóerő) teljesítménnyel bír, háromezer newtonmétert tesz ki a hajó maxiumum forgatónyomatéka. Szinte szó szerint értendő, hogy nagymérvű elektromos tudásával a “zöldek piacának” zászlóshajója lett ez a gyártó márkájának logóját büszkén viselő harmincnyolc láb hosszú Cigaretta AMG különleges “úszótest”. Teljesítményét ismerve, szinte meghökkentő adat, hogy a hajó súlya mindössze 548 kg. Érdemes azt is kiemelni, hogy alacsony a súlypontja és a nagy hullámverésekben is az optimális súlyelosztásával a vízijármű dinamikusan reagál az irányváltoztatásokra, ezáltal nagyon pontosan vezethető.

Zöld Közlekedés
34%-kal több használt elektromos autó a magyar piacon egy év alatt
Egy év alatt 34%-kal nőtt a használt elektromos autók kínálata a magyar piacon, miközben a benzines és dízel modellek aránya csökkent.

A használt autók piacán a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg júniusban: a Magyarországon megjelent hirdetések 40,2 százaléka 2,5 millió forint alatti, 26,4 százaléka 2,5-5 millió forint közötti, 20,5 százaléka 5-10 millió forint közötti és 12,9 százaléka 10 millió forint fölötti értékű személygépjárművet kínált – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu a júniusi adatokból nyert második közös statisztikájuk alapján hétfőn az MTI-vel. A KSH tájékoztatása szerint az összes hirdetést figyelembe véve idén júniusban a kínálati átlagár 5 millió 400 ezer, az előző év azonos időszakában pedig 5 millió 200 ezer forint volt. Hozzátették, hogy a használt autók internetes piacán megjelent hirdetések alapján júniusban csaknem 50 százalékban (53 910 darab) benzinmeghajtású, 41,6 százalékban (45 420 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibrid meghajtású gépjárművek (benzin és dízel együttesen) 3,7 százalékban (4080 darab), az elektromosok 5 százalékban (5440 darab), az egyéb meghajtásúak pedig 0,2 százalékban (250 darab) szerepeltek a kínálatban. 2024 júniusához képest 5650-nel kevesebb használt gépjármű volt elérhető.
A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 5,6 százalékkal, a dízelmeghajtásúaké 7,6, míg a hibrid meghajtású autók száma 3,8 százalékkal csökkent. Rámutattak, hogy a meghirdetett benzines autók átlagosan 157 ezer, a dízel autók 222 ezer kilométert tettek meg. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 14,1, a dízeles autók 12,3 évesek voltak, előbbiek átlagéletkora egy év alatt 2,2 százalékot, míg a dízeleseké 4,2 százalékot nőtt.
Arra is kitértek, hogy a leggyakrabban előforduló márkák a Használtautó.hu oldalon meghirdetett gépkocsik között 2025 júniusában a Volkswagen, a BMW, majd az Opel volt. Mindhárom esetén 8 ezer és 11 ezer közötti hirdetésszám található a honlapon. Az első három márkát sorrendben a Ford, a Mercedes-Benz, az Audi, a Škoda, a Toyota, a Renault és a Suzuki követte.
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Sorra pattannak ki a földrengések: különös jelenség zajlik a Dél-Alföldön
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Kazah és azeri nyersanyaggal vált függetlenebbé a MOL – új kőolaj érkezett Horvátországba
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Napelemek és legelő juhok: így valósítja meg Bécs a klímabarát városi jövőt
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás óta
Megkezdődött a vízpótlás a gemenci erdőben a Duna árhulláma nyomán
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Tisztább levegő, hűvösebb utcák: így változtatja meg a várost a „Sétáló erdő” projekt
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés