Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

50 tonnával csökkenti a cukortartalmat saját márkás termékeiben a SPAR

Létrehozva:

|

A SPAR az egészséges életmód iránt elkötelezett vállalatként – a saját előállítású termékcsaládja körében – jelentősen mérsékeli a hozzáadott cukor mennyiségét, még az idei évben.

A Kevesebb cukor – több vitalitás! elnevezésű kampánya mellett a pékáruk sótartalmának csökkentését is tervezi. „Az egészséges életmód iránt a kezdetek óta elkötelezett SPAR úgy döntött, hogy – a tavalyi éves eladási mennyiségeket alapul véve – 2019-ben legalább 50 tonnával csökkenti a saját márkás termékei cukortartalmát. Nagy hangsúlyt fektetünk az egészségtudatos életvitel és a hozzá kapcsolódó termékkínálat népszerűsítésére, valamint az ételintoleranciával élő emberek segítésére. A SPAR áruházakban 2016 októberétől a glutén- és laktózmentes, a bio és speciális élelmiszereket, illetve a tudatos táplálkozás termékeit elkülönítve, színkódokkal és piktogramokkal jelölve kínáljuk, ezzel is megkönnyítve a tájékozódást. A cukorcsökkentett áruk kapcsán is élünk ezzel a lehetőséggel, az új receptúrák kialakításával párhuzamosan új külsőt is kap az érintett termékek egy része, illetve informatív kampányt indítunk Kevesebb cukor – több vitalitás! szlogennel” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A SPAR Magyarország a hazai fejlesztésű, illetve a nemzetközi beszerzésből származó saját márkás termékei cukormennyiségének jelentős mérséklését – az édesebb ízeket preferáló magyar vásárlók fogyasztói szokásait figyelembe véve – fokozatosan hajtja végre. Már tavaly kiválasztották az első körben átalakítandó termékcsoportok körét – egyes tejdesszertek, alkoholmentes üdítő- és energiaitalok és reggeliző termékek –, idén pedig a polcokra is kerültek az elsősorban a gyerekek és fiatalok által kedvelt új összetételű, hazai fejlesztésű áruk. A SPAR számos saját márkás alternatívát is kínál a vásárlóknak a hagyományos cukor helyettesítésére, mint például a SPAR Vital Eritrit, a SPAR Vital Stevia vagy a SPAR Vital Nyírfacukor és Nyírfa porcukor termékeket.

A SPAR célja a jövőben, hogy a vásárlók legszélesebb körében fogyasztott saját márkás élelmiszereinek sótartalmát is mérsékelje, az ízélmény megtartása mellett. Idén elkezdődtek a kutatások és vizsgálatok – többek között vásárlói kóstoltatások és íztesztek segítségével –, hogy jelentősen csökkentett sótartalmú saját márkás pékáruk kerülhessenek a SPAR üzletekbe akár már a következő évben.

Advertisement

A SPAR szeretné a felhasznált pálmaolaj mennyiségét is jelentősen visszafogni, mivel az alapanyag iránt világszerte fokozódó igénynek esőerdők – és így számos növény- és állatfaj – esik áldozatául. Ezért az áruházlánc azt tűzte ki célul, hogy már az idei év végére a többletértéket hordozó saját márkáik – SPAR Natur*pur Bio, SPAR Premium, SPAR Vital, SPAR free from és DESPAR – esetében elérje a teljes pálmaolajmentességet.

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

Az EKR akár 150 ezer lakóingatlan korszerűsítését teszi lehetővé 2027-ig

Töretlen az energiahatékonysági beruházások támogatásának népszerűsége.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A felülvizsgált Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszer (EKR) hatékonyan segíti a tartós energiamegtakarítást eredményező beruházásokat, célzottan támogatja a magyar családokat otthonaik felújításában és az energetikai korszerűsítések ösztönzésével megrendeléseket teremt a hazai építőipar számára – írja az alternativenergia.hu. Az elmúlt időszakban az EKR fellendítette az energiahatékonysági piacot, ezáltal a felújított épületek darabszáma év végére meghaladhatja az 50 ezret – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) az MTI-vel. A közlemény szerint a piaci szereplők kedvezően fogadták az EKR idén lezajlott felülvizsgálatának eredményeit. Ezt bizonyítja, hogy rekord részvételt és forgalmat hozott a legutóbbi, az átfogó megújítás után megtartott harmadik aukció. Ezen az EKR-tőzsde indulása óta az eddigi legmagasabb taglétszámmal a legnagyobb mennyiségű hitelesített energiamegtakarítás (HEM) cserélt gazdát.

A most eladott energiamennyiség – több mint 344 ezer gigajoule (GJ) – több mint kétszerese a legutóbbi aukcióénak és a korábbi 2,73 milliárd forinttal szemben már 5,91 milliárd forintnyi HEM talált gazdára. Az EKR-tőzsde teljesítménye egyértelműen igazolja, hogy a megújult EKR-nek köszönhetően az utóbbi hónapokban jelentősen élénkebbé vált az energiahatékonysági piac. Az energiamegtakarítási kötelezettség emelésével és a kötelező 75 százalékos lakóépületfelújítási részarány meghatározásával az EKR keretében 2027 végéig akár 150 ezer lakóingatlan korszerűsítése válik lehetővé, ami 5,46 millió gigajoule (GJ) lakossági energiamegtakarítást jelent – írták.

Az EKR 2021 óta írja elő az energiaszolgáltatók- és kereskedők számára, hogy intézkedéseikkel energiamegtakarítást érjenek el a végső felhasználóknál. Az eddigi eredmények azt bizonyítják, hogy az intézkedés töretlenül népszerűek a családok körében, egyre több otthon válik energiatakarékossá, miközben a hazai építőipart is hatékonyan ösztönzi, erősítve ezzel a fenntartható fejlődést és a családok jólétét Magyarországon – közölte az EM.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák