Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

50 tonnával csökkenti a cukortartalmat saját márkás termékeiben a SPAR

Létrehozva:

|

A SPAR az egészséges életmód iránt elkötelezett vállalatként – a saját előállítású termékcsaládja körében – jelentősen mérsékeli a hozzáadott cukor mennyiségét, még az idei évben.

A Kevesebb cukor – több vitalitás! elnevezésű kampánya mellett a pékáruk sótartalmának csökkentését is tervezi. „Az egészséges életmód iránt a kezdetek óta elkötelezett SPAR úgy döntött, hogy – a tavalyi éves eladási mennyiségeket alapul véve – 2019-ben legalább 50 tonnával csökkenti a saját márkás termékei cukortartalmát. Nagy hangsúlyt fektetünk az egészségtudatos életvitel és a hozzá kapcsolódó termékkínálat népszerűsítésére, valamint az ételintoleranciával élő emberek segítésére. A SPAR áruházakban 2016 októberétől a glutén- és laktózmentes, a bio és speciális élelmiszereket, illetve a tudatos táplálkozás termékeit elkülönítve, színkódokkal és piktogramokkal jelölve kínáljuk, ezzel is megkönnyítve a tájékozódást. A cukorcsökkentett áruk kapcsán is élünk ezzel a lehetőséggel, az új receptúrák kialakításával párhuzamosan új külsőt is kap az érintett termékek egy része, illetve informatív kampányt indítunk Kevesebb cukor – több vitalitás! szlogennel” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A SPAR Magyarország a hazai fejlesztésű, illetve a nemzetközi beszerzésből származó saját márkás termékei cukormennyiségének jelentős mérséklését – az édesebb ízeket preferáló magyar vásárlók fogyasztói szokásait figyelembe véve – fokozatosan hajtja végre. Már tavaly kiválasztották az első körben átalakítandó termékcsoportok körét – egyes tejdesszertek, alkoholmentes üdítő- és energiaitalok és reggeliző termékek –, idén pedig a polcokra is kerültek az elsősorban a gyerekek és fiatalok által kedvelt új összetételű, hazai fejlesztésű áruk. A SPAR számos saját márkás alternatívát is kínál a vásárlóknak a hagyományos cukor helyettesítésére, mint például a SPAR Vital Eritrit, a SPAR Vital Stevia vagy a SPAR Vital Nyírfacukor és Nyírfa porcukor termékeket.

A SPAR célja a jövőben, hogy a vásárlók legszélesebb körében fogyasztott saját márkás élelmiszereinek sótartalmát is mérsékelje, az ízélmény megtartása mellett. Idén elkezdődtek a kutatások és vizsgálatok – többek között vásárlói kóstoltatások és íztesztek segítségével –, hogy jelentősen csökkentett sótartalmú saját márkás pékáruk kerülhessenek a SPAR üzletekbe akár már a következő évben.

A SPAR szeretné a felhasznált pálmaolaj mennyiségét is jelentősen visszafogni, mivel az alapanyag iránt világszerte fokozódó igénynek esőerdők – és így számos növény- és állatfaj – esik áldozatául. Ezért az áruházlánc azt tűzte ki célul, hogy már az idei év végére a többletértéket hordozó saját márkáik – SPAR Natur*pur Bio, SPAR Premium, SPAR Vital, SPAR free from és DESPAR – esetében elérje a teljes pálmaolajmentességet.

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

Több mint egy millió forintos ösztöndíjra pályázhatnak a dizájnerek

Több mint egymillió forintos ösztöndíjra pályázhatnak a dizájnerek a Moholy-Nagy László Formatervezési pályázaton, amelyre április 3-ig várják a fiatal alkotók, tervezők és dizájnelméleti szakemberek jelentkezéseit.

Létrehozva:

|

Szerző:

A hathónapos, bruttó 1,2 millió forint értékű ösztöndíjra 35 évnél fiatalabb, szakirányú diplomával rendelkező, Magyarországon tevékenykedő alkotók jelentkezhetnek – közölte a pályázatot kiíró Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala az MTI-vel. Az ösztöndíj célja, hogy segítse a fiatal formatervezők szakmai fejlődését, piacra lépését, elhelyezkedését vagy akár saját márkájuk megalapítását. A féléves program szakmai támogatást, mentorációt, vállalati együttműködést, védett környezetű piaci tapasztalatot nyújt a pályakezdőknek, valamint az ösztöndíjasok ingyenes iparjogvédelmi és szerzői jogi továbbképzésben is részesülnek. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala kiemelten fontosnak tartja a szemléletformálást, hogy a fiatal magyar dizájnerek is megismerjék, hosszú távon milyen előnyökkel jár, ha tudatosan védik termékeiket.

Idén is lehetőség nyílik arra, hogy az önálló tervezői vagy kutatási projekt mellett a jelentkezők gyártói együttműködésben kiírt témákban is pályázzanak. A Kecskeméti Kortárs Művészeti Műhelyek Nonprofit Kft. – Nemzetközi Kerámia Stúdió által kiírt témában Kecskemét város reprezentációs ajándéktárgyának tervezése a feladat, amelyet a város vezetése ajándékba adhat kiemelt személyek, delegációk számára. A tárgynak szimbolikusan magában kell hordoznia a város múltját és jövőjét, Kodály Zoltán és Katona József szellemiségét, Kecskemét szecessziós építészetét is. Szakmai partnerként a Maform tervezői csapat is csatlakozik a programhoz. Náluk az ember és a mesterséges intelligencia (MI) közös tervezésű tárgya témakörön belül arra kell keresni a választ, hogyan lehet bevonni a mesterséges intelligenciát egy később valós személyek által használt, funkcionális tárgy megalkotásába. A feladat célja, egy olyan prototípus szinten megvalósítható használati tárgy, eszköz készítése, amelynek tervezésében indokolt és fontos szerepe van a mesterséges intelligenciának is.

A pályázatokat elbíráló bizottságban Koós Pál formatervező, Hefkó Mihály belsőépítész, Hosszú Gergely dizájner, Kele Ildikó kötöttanyag- és öltözéktervező, Mascher Róbert formatervező, Somogyi Krisztina építettkörnyezet-kutató, építészetkritikus, Szigeti G. Csongor tervezőgrafikus, és Wilheim Gábor, a Magyar Bútor és Faipari Szövetség elnöke foglal helyet. Az ösztöndíjprogram meghirdetéséről és lebonyolításáról a Magyar Formatervezési Tanács Irodája gondoskodik, finanszírozója a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a Kecskeméti Kortárs Művészeti Műhelyek Nonprofit Kft. A részletes kiírás a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala honlapján érhető el.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!