Zöldinfó
A bolt, ahol nem csomagolnak

Mit kapunk, ha kombináljuk a marketinget egy bolttal, szép és finom ételekkel, és a csomagolás beszüntetésével?
Bárcsak nekünk jutott volna először eszünkbe ez a zseniális ötlet! A Csomagolatlan egy olyan londoni élelmiszerbolt, ahol Önnek, a vásárlónak kell gondoskodnia a csomagolásról, mivel a bolt célja, hogy a lehető legkevesebb hulladékot generáljon. Az üzletben szinte mindent kapható: dió, liszt, cukor, bab, gyógynövények és fűszerek, olajok, ecetek, sajt, kenyér és még bor is! A szigorú környezetvédelmi politikáit és az élelmiszerek forrását tekintve megállapíthatjuk, az Unpackaged (Csomagolatlan) az egyik leginkább környezetbarát élelmiszer bolt, melyet valaha láttunk.
Az Unpackaged-et Catherine Conway indította el még 2006-ban. Az üzlet majdnem minden árujját ládákban ömlesztve kínálja, és a csomagolt termékeiket borító csomagolás minimális, és könnyen újrahasznosítható. Persze nem olyan nagy, mint a legtöbb élelmiszer bolt, és nem is találhatók meg a legnagyobb márkák itt – sőt, semmilyen márka, kivéve a borokat.
Miért nem csomagolnak? Három okból: egyrészt, hogy olcsóbb ömlesztve vásárolni és eladni a dolgokat, mivel a csomagolás többletköltségét nem hárítják Önre. Másodszor, a csomagolásnak hála sok szemét jön létre, és legalább annyi idő megy el, nem is beszélve a szállítás extra költségeiről. Végül, a csomagolás tényleg csak szemetet és szennyezést hagy maga után, mert gyakran a hulladéklerakóban kötnek ki.
A vásárlókat itt arra kérik, hogy hozzanak saját újrahasználható tárolódobozokat, zacskókat, flakonokat, üvegeket, stb., hogy abba töltsék a vásárolni kívánt árut. Ha véletlenül elfelejtené a zacskót, a bolt tud kölcsönadni újrafelhasználható zacskót. Valamennyi áru bio-, vagy ismert és megbízható forrásból érkezik, továbbá kulcsszó a tisztességes kereskedelem és a helyi termelés.
Az üzlet maga hihetetlenül barátságos és logóit is nagyon jól tervezték. Bárcsak a mi városunkban lenne…

Zöldinfó
Visszaváltás, logók, ökocímkék – új ellenőrzési hullám a boltokban és webshopokban
Országos fogyasztóvédelmi ellenőrzés indult a visszaváltási díjakról.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos témavizsgálatot indított a hagyományos és az elektronikus kereskedelemben tapasztalható fogyasztóvédelmi gyakorlatok fenntarthatósági szempontú ellenőrzésére: a kormányhivatalok által folytatott vizsgálat elsődleges célja egyrészt a visszaváltási díjra vonatkozó szabályok betartásának ellenőrzése, másrészt annak feltárása, hogy a vállalkozások által egyes termékeken feltüntetett zöld állítások valósak, pontosak és igazolhatóak-e – írja az alternativenergia.hu. Az NKFH az MTI-vel közölte, a kormányhivatalok ellenőrzései kiterjednek többek között arra, hogy a visszaváltási díj összege megfelelően és jól láthatóan kerül-e feltüntetésre, a visszaváltási lehetőség a teljes nyitvatartási időben biztosított-e, meghibásodás esetén elérhető-e a kézi átvétel, a fogyasztók egyértelmű tájékoztatást kapnak-e a visszaváltási hely működtetéséről, és hogy a visszaváltási díj visszatérítése a fogyasztó kérésének megfelelően ténylegesen megtörténik-e. A vizsgálat másik fókuszterülete a zöld állítások jogszerű használata, melyek olyan jelöléseket, kifejezéseket vagy logókat takarnak, amelyek egy termék, szolgáltatás vagy vállalkozás környezetbarát jellegére utalnak.
A fogyasztóvédelmi hatóság az általános környezetbarát jelöléseket (“Fenntartható”, “Környezetbarát”, “Újrahasznosítható”), valamint a védjegyeket és logókat – például a Környezetbarát termék jelölés vagy az EU Margaréta ökocímke – fogja vizsgálni, de ellenőrizni fogja azok használatának jogszerűségét is. A vizsgálat kiterjed a hagyományos kereskedelmi egységekre és az online kereskedelmi felületekre egyaránt. A NKFH kiemelten fontosnak tartja, hogy a fogyasztók pontos és valós tájékoztatást kapjanak a fenntarthatósági szempontokról, és olyan rendszerek működjenek, amelyek valóban hozzájárulnak a környezet védelméhez.
-
Otthon1 hét telt el a létrehozás óta
Épületeink energiahasználata a technológiai szemléletváltáson múlik
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás óta
Nem fogod elhinni, milyen felszereltségű kukásautók járnak már a Tisza-tónál
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Elektromos járművek és szigorú szabályok: így lett Hollandia uniós zöldpélda
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Egyre több bolt csatlakozik: új lendületet kap a visszaváltás vidéken is
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Csehországban építi első elektromosautó-üzemét Európában a Toyota
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés