Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A legmenőbb jármű, amivel munkába járhat

Létrehozva:

|

Utál reggelente a buszon tülekedni, de izzadni sem akar a biciklin ülve? Az Urban Glider nevű, egykerekű minirobogóval bárhova kényelmesen eljuthat. A hamarosan debütáló járműről az Inhabitat blog számolt be.

33 kilométer egyetlen töltéssel
Az elektromos hajtású kompakt jármű használata igényel némi gyakorlást, mivel nincsenek rajta pedálok, a gyorsulást és lassítást az utas azzal tudja szabályozni, hogy előre vagy hátra dől. Mivel az Urban Glidernek csak egyetlen, 40 centiméteres átlójú kereke van, kormányozni sem a szokványos módon lehet, hanem a megfelelő irányba dőlve. Az egyensúlyozást egyébként a robogóba épített stabilizációs rendszer is segíti az egykerekű biciklire hasonló, de villanymotorral hajtott járművön.

A járműben lévő 1500 wattos motor végsebessége közel 21 kilométer/óra, egy feltöltéssel pedig közel 34 kilométeres távot tud megtenni, ami nagyjából ötórányi használatnak felel meg. Tömege mindössze tíz kilogramm, így nem jár túl nagy erőfeszítéssel az sem, ha mondjuk fel kell vinni a lépcsőn (a tetején van egy fogója is), tárolni pedig akár egy íróasztal alatt is lehet.

Letérhet az aszfaltról
Fejlesztői terepen is alaposan meghajtják a Glidert:az általuk készített videón egy erdőben még ugratnak is vele, és a gördeszkatrükkökhöz hasonló mutatványokat adnak elő vele. Bár az Urban Glider gyártásához szükséges tőkét a fejlesztők a Kickstarter közösségi finanszírozó portálon akarták összegyűjteni, ott néhány hete felfüggesztették a projektjüket – a fórumbejegyzések szerint szabadalmakkal kapcsolatos vitás kérdések miatt. Ettől függetlenül az Urban Glider honlapján továbbra is előrendelhető a készülék nettó ezer dolláros áron, New Yorkban való átvétel esetén. A Glider végleges bolti ára nettó 1200 dollár, vagyis 294 ezer forint lesz, ennyibe kerül most a nemzetközi házhoz szállítással együtt is a jármű.

Advertisement

forrás: origo.hu

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Új korszak kezdődött a flottakezelésben a költségek tartós emelkedése miatt

Néhány év alatt mintegy 30 százalékkal nőtt a vállalati járműflották költsége Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az elmúlt öt évben akár 30 százalékkal is nőhetett Európában a vállalati járműflották teljes tulajdonlási költsége (Total Cost of Ownership – TCO) derül ki az Arval Mobility Observatory legújabb iparági jelentéséből, a tanulmány szerint az emelkedés alapjaiban változtatta meg a flottakezelés és költségtervezés logikáját Európa-szerte, mivel a korábban kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos és aktív menedzsmentet igényelnek – írja az alternativenergia.hu. Kiemelték, a növekedés hátterében több, egymást erősítő piaci tényező áll. Az új járművek beszerzési ára 2020 óta átlagosan 15-25 szálékkal emelkedett, ami már önmagában megemelte a flották induló költségszintjét. Ezzel párhuzamosan a finanszírozási és lízingdíjak a kamatok változásával 2-4 százalékponttal nőttek, érezhetően megterhelve a havi kiadásokat.

Az energiapiac volatilitása tovább fokozta a költségnyomást, az üzemanyagárak 2020-hoz képest 20-35 százalékkal magasabb szinten stabilizálódtak, míg az üzleti áramtarifák időszakonként 30-60 százalékos emelkedést mutattak. A használtautó-piac ingadozó maradványértékei további kockázatot jelentenek, akár 10-15 százalék eltérés is előfordulhat a szerződéses ciklus végén, ami jelentősen befolyásolhatja a teljes életciklusra vetített költségeket. Agárdi Marianna, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója a közleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy a korábban stabilnak és kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos változást mutatnak, ezért nagyobb hangsúlyt kell fektetni a költségszerkezet átláthatóságára és a valós idejű adatelemzésre. Ez nem csupán operatív flottakezelési kérdés: a mobilitás mára stratégiai pénzügyi tényezővé vált, amely közvetlenül befolyásolja a vállalati döntéshozatalt és a hosszú távú üzleti tervezést is.

A közleményben részletezték, hogy a TCO-növekedés különösen erősen érinti azokat a szervezeteket, amelyek nagy futásteljesítményű vagy regionális, logisztikai feladatokra használt flottát üzemeltetnek. A jelentés arra is rámutat, hogy míg az autófenntartás költségei a magántulajdonú járművek esetében is érezhetően emelkedtek, a TCO emelkedés mértéke és hatása elsősorban a vállalati flottáknál mérhető pontosan, ahol a finanszírozási modellek, a maradványérték-kockázat és az energiaárak közvetlenül beépülnek az üzemeltetési szerződésekbe.

Advertisement

Az Arval Mobility Observatory tanulmánya 2020 és 2025 közötti flottaköltség-adatok, piaci mutatók és makrogazdasági trendek elemzésén alapul, az Európai Unió és az eurózóna országaiból származó statisztikákra és piaci mutatókra épülnek. A TCO modellek számítása a Eurostat, az Európai Bizottság Energetikai Főigazgatósága, valamint európai autópiaci indexek adatait használja. Az Arval a teljes körű gépjárműlízing egyik vezető nemzetközi szereplője és a mobilitási megoldások szakértője. A vállalat 1989-es alapítása óta a BNP Paribas csoport tagja, és annak Commercial, Personal Banking & Services divíziójába tartozik. 2024 végén az Arval közel 1,8 millió járművet kezelt, és 8600 munkatársa 29 országban kínál rugalmas, személyre szabott megoldásokat nagyvállalatoknak, kis- és középvállalkozásoknak, valamint magánügyfeleknek. Az Arval alapító tagja az Element-Arval Global Alliance-nak, amelynek flottája 55 országban több mint 4,5 millió járművet foglal magában – ismertették a közleményben.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák