Zöldinfó
A világ 10 legforgalmasabb és legszennyezettebb városa

A reggeli és a délutáni forgalmi csúcsokban a veszteglő autók jelentős környezeti károkat okoznak. Ezekben az órákban több milliónyi autó alapjáraton működik, és közben engedik ki magukból a mérgező anyagokat.
2004 óta figyelik a világvárosok közlekedési forgalmát. Mérik az elvesztegetett órák számát és mennyi autó is torlódik fel csúcsidőben.
10. Párizs
A szerelem városa Európában a 8. a világon pedig a 10. legnagyobb forgalmú város. A 2013-as mérések szerint az autóval közlekedők 98 órával többet töltöttek a dugók miatt az autóikban és az autók 35%-a torlódott fel ebben az időszakban. Ezért a francia kormány közlekedési korlátozásokat vezetett be, így ma már többen veszik igénybe a biciklit és a tömegközlekedést. Valószínűleg a következő évi összeállításból ők már kiesnek.
9. Los Angeles
Az angyalok városa az Egyesült Államok legrosszabb forgalmú városa. Itt az autósok 90 óra pluszt töltenek el minden évben a kocsijukban csúcsidőben és az autók 36%-a torlódik össze. 2013. november 13-án mindenidők legnagyobb forgalmi csúcsa volt, amikor is egy erdőtűz miatt 60 autópályát kellett leállítani mind a két irányban. Nem rég ebben a városban is korlátozásokat vezettek be, szigorították az autók kibocsátási határértékét.
8. Róma
Az örök városban nem csak az autók nehezítik a közlekedést, hanem az évszázadokkal ezelőtt kikövezett utcák minősége is, melyeket nem autós forgalomra terveztek. Az olasz főváros az 5. legforgalmasabb város Európában és a 8. legrosszabb a világon. A csúcsidők miatt 92 órával töltöttek többet autóikban az olaszok 2013-ban és az autók 39%-a ragadt be a csúcsba.
6. – 7. Varsó és Palermo (döntetlen)
A második világháború után újjáépítették Varsót, akkor egy körgyűrű rendszert építettek ki az akkori forgalomnak megfelelően. 2013-ban Európában a 4. legzsúfoltabb város volt, a világon pedig a 7. Az emberek évi 96 órával töltenek többet az autóikban és 39%-s a beragadt autók aránya.
Palermo az egyik legnagyobb turisztikai célpont annak ellenére, hogy a szicíliai városban lidérces a közlekedés. Az autók 45 %-a torlódik fel az utcákon, és menekülő utak szinte nincsenek is a városban, 87 órával töltenek többet csúcsidőben, mint egy átlagos forgalomban. Varsóval fej-fej mellett 2013-ban Európában a 4. legzsúfoltabb város volt, a világon pedig a 7. a szicíliai város.
5. Sao Paulo
A brazil város 2013-ban az 5. legforgalmasabb város volt a világban, de az idei VB miatt 2014-ben biztosan rosszabb helyezést fog elérni. Az elővárosokkal együtt 21 millióan élnek a városban. Az autók 46%-a torlódik össze és a járművezetők 102 órával töltöttek többet az utakon.
4. Mexikó city
Hírhedten rossz a levegője a városnak, szinte állandó a szmog jelenléte. Csúcsidőn kívül is állandóak a dugók, de csúcsidőben az autók 54%-a torlódik össze. Emiatt átlagosan – csak a csúcsidőben) – 107 órával utaznak többet évente az autósok. Észak-Amerikában a második legrosszabb forgalmú város.
3. Rio de Janeiro
Aki úgy dönt, hogy egyszer elmegy a híres riói karneválra, az készüljön fel arra, hogy nem csak csúcsidőben fog sokat az autóban várakozni. Csúcsidőben átlagosan az autók 55%-a torlódik össze. A brazil főváros a legrosszabb forgalmú a kontinensen 107 óra késéssel.
2. Isztambul
A török várost mindig is az ingázók hada népesítette be, régen a Selyemút karavánjai, ma a modern autók okoznak torlódásokat. Ez napjainkban 62%-s torlódást jelent, a második legrosszabb forgalmú város a világban. 2013-ban az isztambuli autóvezetők 120 extra órát töltöttek el autóikban.
1. Moszkva
Az orosz fővárosban van a világ legnagyobb torlódásai csúcsidőben. Szinte hihetetlen, de az autók 74%-a jár alapjáraton ezekben az órákban, ennek eredményeként átlagosan 128 órával utaztak többet az orosz autósok.
forrás: greenprofit.hu

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Zöldinfó
A hálózattól az otthonig: a Swatten új szintre emeli az energiatárolást
A Swatten a Sieyuan Electric közüzemi szintű megbízhatóságát hozza el a lakossági energiatárolás
világába, segítve a háztartásokat az energiafüggetlenség és a hatékonyság elérésében.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A villamos energia nagyon hosszú utat tesz meg, mielőtt a fogyasztókhoz, azaz a háztartásokhoz vagy vállalkozásokhoz megérkezik. A nagyfeszültségű berendezéseket és mérnöki megoldásokat kínáló kínai Sieyuan Electric három évtizede játszik kulcsszerepet az energiaellátás globális rendszerében, a cég a Swatten márkával a lakossági és kisvállalati energiatárolás területét célozza meg. A Swatten a Sieyuan From Grid to Home (a hálózattól az otthonig) koncepciójának lakossági megvalósítása. A vállalat célja, hogy a hálózati szintű technológiákat elérhetővé tegye a háztartások és kisebb létesítmények számára. A Swatten az energiatárolásra nem egyszerű háztartási technológiánként, hanem a legkorszerűbb elektromos eszközként tekint. A rendszer alapja a hálózat, a napelemek és az otthoni energiatárolók együttes használata, illetve az áramforrás közti rugalmas váltás, ami nemcsak jelentősen növeli az energiabiztonságot, hanem jelentős megtakarítást is eredményez. Hálózati kimaradás (áramszünet) esetén például a Swatten technológiájával ellátott otthon képes a napelemek által megtermelt, majd akkumulátorban eltárolt energiához fordulni, de a napi magas áramárak esetén is adott a lehetőség a helyben előállított energia fogyasztására.
A fejlesztés alapelvei közé tartozik, hogy az eszközök kompatibilisek legyenek bármilyen napelemes és akkumulátoros rendszerrel, hálózati és hálózaton kívüli alkalmazásban egyaránt funkcionáljanak, az akkumulátoros rendszerük bővíthető legyen, illetve az aktív hűtést szolgáló ventilátor nélkül, csendesen működjenek. Fontos továbbá, hogy a maximális egyenáramú bemenet révén nagyobb teljesítményű napelemekkel legyenek kombinálhatóak, hálózati kimenetelük elbírja a kritikus terhelést, moduláris kialakításuk pedig könnyű, telepítésük egyszerű, karbantartásuk alacsony igényű legyen.
A Swatten All-in-One (minden egyben) termékcsaládja a napelemeket, az akkumulátorokat, az elektromosjármű-töltőket és az okos hálózattal kompatibilis hőszivattyúkat kombinálja, átfogó megoldást kínálva a felhasználóknak. A rendszer a háztartások és a cégek számára egyaránt jelentősen olcsóbb energiaszámlákat, nagyobb függetlenséget és biztonságot, valamint környezetbarát megoldás nyújt.
A 10–50 kW-os háromfázisú hibrid inverter párhuzamosan akár 30 egységet is támogat 1,5 MW teljesítményig és 3 MWh tárolókapacitásig. A rendszer nemcsak gyárak, gazdaságok és kereskedelmi épületek, hanem fejlett otthonok számára is ideális. A fejlett MPPT-technológia (Maximum Power Point Tracking) és az akár 200%-os túlméretezés lehetősége biztosítja, hogy a rendszer a napsütés változékonysága mellett is hatékony maradjon, a termékcsalád emellett lehetővé teszi, hogy a rendszer révén egyszerre üzemeljen egy 11 kW-os elektromosjármű-töltő és a nagy áramigényű készülékek, így a hőszivattyúk.
A Swatten termékei többféle alkalmazási forgatókönyvben használhatók az önfogyasztás maximalizálásától a hálózati rugalmasság növelésén és a dinamikus tarifák kihasználásán át egészen a hálózaton kívüli üzemig. A megközelítéssel ráadásul a felhasználók az energiapiac aktív szereplőivé válhatnak: a virtuáliserőmű-kompatibilis rendszerek révén a háztartások visszatáplálhatják a felesleges energiát a hálózatba, reagálhatnak a dinamikus árképzésre, vagy akár az aggregátori piacra is bekapcsolódhatnak. Ez a modell a fogyasztókat prosumerekké, azaz termelő-fogyasztókká alakítja.
Hazánkban az utóbbi években dinamikusan nőtt az otthoni napelemek száma, ám a hálózati visszatáplálás körüli bizonytalanság sokakat arra ösztönzött, hogy saját fogyasztásra optimalizálják rendszerüket. Az energiatárolók ebben kulcsszerepet játszanak: lehetővé teszik a napközben megtermelt áram későbbi felhasználását, csökkentik a hálózati terhelést, miközben növelik az energiabiztonságot.
A magyar kormány által meghirdetett lakossági energiatároló-támogatások várhatóan új lendületet adnak ennek a technológiának. Az All-in-One termékek a hazánkban kiszámíthatatlan energiaárak, valamint a meglehetősen elmaradott országos energiahálózat mellett különösen előnyös választásnak bizonyulhatnak.
Noha az immár érvényben lévő bruttó elszámolási rendszer a korábbi szaldó helyett alapvetően kevésbé kedvező feltételeket biztosít a napelem-tulajdonosok számára, a már Magyarországon is elérhető aggregátori szolgáltatások jelentős megtakarítást biztosíthatnak. Az All-in-One itthon ebből a szempontból is nagy segítség lehet a napelemeseknek.
(partner hír)
-
Zöldinfó20 óra telt el a létrehozás óta
A hálózattól az otthonig: a Swatten új szintre emeli az energiatárolást
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás óta
Holtágak, tározók és csatornák feltöltésével javul a vízpótlás az országban
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Több mint 120 ezer napelemes pályázat érkezett a lengyel támogatási programra
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Zsolna az elektromos jövő központja – a KIA új modellje már futószalagon
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Az akkumulátorok új szerepben – az amerikai otthonokból virtuális erőművek születnek
Linda
2014-08-05 at 05:22
De EMBERek miért????A közös sírunkat ássuk minden erőnkkel.Tényleg hülyékből áll már csak ez a világ????Ezt nevezzük ÉLETnek mostanában????Sajnos akkor Én valószínűleg totálisan félreértem ezt az egészet, csakúgy,mint a többi élőlény! 😮