Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Aggódnak a tajvaniak egy a Matmo tájfun által kidöntött fa miatt

Létrehozva:

|

A Matmo tájfun számlájára írt, halálos áldozatok tucatjait követelő tajvani légi balesetről szóló hírek mellett a helyi média arról is beszámolt, hogy épületeket rombolt, fák százait döntötte ki a helyenként 155 kilométeres óránkénti széllökésekkel, sűrű esővel a nyomában elvonuló trópusi ciklon. A helyi közvélemény egy fa sorsát is különös aggodalommal figyeli.

Ez a sárga virágú díszfa, a Bischofia javanica tavaly nyár óta azt követően vált nevezetessé és egyszerre szeretett turisztikai látványossággá, hogy egy neves japán-tajvani filmszínész és énekes, Kanesiro Takesi egy televíziós reklámban a fa árnyékában belekortyolt egy csésze teába.

Az EVA légitársaság klipje nyomban ismertté tette a hét méter magas fát Csesang járás környező rizsföldjeivel együtt. Akkor azonban még senki nem sejtette, hogy e fa hamarosan “zarándokhellyé” válik, ahogyan azt sem, hogy Matmo kárt tesz, kárt tehet benne.
Amint a szomorú tény széles nyilvánosságot kapott, a reklámban érintett légitársaság azonnal ígéretet tett, hogy a szimbólummá vált fát, amelyet a trópusi ciklon gyökerestől csavart ki és döntött az oldalára, megmenti, mi több: erősebbé teszi.

A helyszíni jelentések azt írták le, hogy a turistákat sokkolta a kidőlt fal látvány, s volt, aki egyenesen úgy fogalmazott, hogy ez Tajtung megye legnagyobb tájfun okozta vesztesége. A helyszínt felkeresték a helyi elöljárók is. Úgy rendelkeztek, hogy egyes ágakat eltávolítanak, mielőtt a fát – a túlélés reményében – visszaültetik. A feladattal megbízott egyik szakmunkás szerint jó esély van arra hogy megmarad, de a teljes felépüléshez körülbelül fél évre lesz szüksége.

Advertisement

Az EVA Airways fogadkozott, hogy állja a fa leghatékonyabb, környezetbarát gondozásának költségeit. A társaság már az elmúlt hónapokban pénzügyi támogatást nyújtott ahhoz, hogy a komppal érkező turistákat autóbusszal a fához szállítsák. Erre állítólag azért is szükség volt, mert a látogatók, a fában gyönyörködők gyakran akadályozták a környékbeli gazdálkodókat a munkájukban.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

Ezek a világ legértékesebb olaj- és gázmárkái 2025-ben

A Shell megtartotta vezető helyét a világ legdrágább olaj- és gázmárkáinak listáján, annak ellenére, hogy értéke egy év alatt 10 százalékkal csökkent.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A brit-holland cég immár tizenegyedik éve áll az első helyen – írja az alternativenergia.hu. A rangsor második helyét továbbra is a Saudi Aramco foglalja el (+0,3 százalék, 41,7 milliárd dollár), a harmadikat a PetroChina (+17 százalék, 33,3 milliárd dollár). A negyedik helyen szintén egy kínai cég áll, a Sinopec (+5 százalék, 29,8 milliárd dollár). Az amerikai ExxonMobil, amelynek márkaértéke 21 százalékkal, 23,6 milliárd dollárra ugrott, a tavalyi tizenegyedik helyről az ötödik helyre jött föl. Az egyesült arab emírségekbeli ADNOC a nyolcadik helyről a hatodik helyre rukkolt előre, márkaértéke 25 százalékkal, 19 milliárd dollárra emelkedett.

A francia TotalEnergies a hatodikról a hetedikre csúszott vissza annak ellenére, hogy márkaértéke 11 százalékkal, 18,8 milliárd dollárra nőtt. A brit BP Plc a nyolcadik helyre csúszott vissza a tavalyi ötödikről, márkaértéke 1 százalékkal, 18,3 milliárd dollár csökkent. Az első tízben szerepel még a norvég Equinor (-6 százalék, 15,7 milliárd dollárra), amely a tavalyi hetedik helyről visszaesett a kilencedikre, illetve az amerikai Chevron Corp., amely egy pozíciót veszítve a tizedik lett, márkaértéke 2 százalékkal, 14,5 milliárd dollárra mérséklődött.

A világ 50 legnagyobb olaj- és gázmárkájának összesített márkaértéke 444,1 milliárd dollár, ami 4 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Az első ötvenben 16 amerikai cég szerepel, rájuk esik az összes márkaérték 23,3 százaléka, továbbá egyebek között három kínai (15,5 százalék), két brit (14,3 százalék) és négy indiai (3,5 százalék) vállalat. Az egyetlen szaúd-arábiai cégre, a Saudi Aramcóra jut a teljes globális márkaérték 9,4 százaléka.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák