Öko Fashion
Áruházláncok is csatlakoztak a környezetvédelmi kampányhoz
Neves áruházláncok is csatlakoztak ahhoz a brit kampányhoz, amelyet egy környezettudatos stratégiákat kidolgozó nonprofit szervezet indított, hogy kevesebb használt ruha kerüljön a szeméttelepekre.
A Love Your Clothes (Szeresd a ruhádat) kampány célja, hogy 15 százalékkal csökkenjen 2020-ig a szén- és vízfelhasználás, illetve a hulladéktermelés. A projekthez olyan ismert áruházláncok is csatlakoztak, mint a Tesco, a Marks & Spencer, a Next vagy például Stella McCartney divattervező – írta a Guardian című brit napilap.
A nonprofit WARP szervezet által indított kampány keretében igyekeznek minél több angliai háztartást rávenni, hogy az alig használt öltözeteket ne dobják el, hanem javítsák meg, és használják tovább őket, hiszen ezzel pénzt takarítanak meg, és csökkentik a károsanyag-kibocsátást is.
A kampány weboldala jó tanácsokkal is szolgál, hogy miként érdemes tartósabb ruhákat beszerezni, használt holmikat vásárolni, energiatakarékosan mosni, a ruhákat javítani, átalakítani, illetve eladományozni, elcserélni vagy akár eladni. A honlap arra is felhívja a figyelmet, hogy ha egy ruha elhasználódott, akkor érdemes felajánlani újrahasznosításra, mintsem a kukába dobni.
A kampányhoz végzett kutatások rámutattak, hogy évente 350 ezer tonna ruha 140 millió font (52 milliárd forint) értékben kerül a brit szeméttelepekre. A felmérés szerint az angol háztartásokban az elmúlt évben 30 milliárd font (11 ezer milliárd forint) értékben tettek félre később sem hordott ruhadarabokat. Egy átlagos brit háztartás 4 ezer fontnyi (1,5 millió forint) ruhát birtokol, és évente 1700 fontot, több mint 600 ezer forintot költ új ruhaneműk vásárlására.
Öko Fashion
Kőkemény divatbemutató Baján
2022. október 21-én exkluzív divatbemutató keretein belül mutatta be új színes termékpalettáját és környezetbarát ECO Stone termékcsomagját a Bácska-Logistik Kft.
A kifutón VIKTORIAVARGA BUDAPEST kollekciójában olyan szépségkirálynők vonultak fel, mint Király Lili Miss Balaton 2014, Nagypál Krisztina Miss Balaton 2016 és Miss World Hungary 2019, Balogh Eleni Miss Balaton 2019, Németh Vivien Miss Balaton 2022. I. udvarhölgy és Czepek Kata Miss Balaton 2022. II. udvarhölgy. Az eseményt megnyitotta Zsigó Róbert Baja és térsége országgyűlési képviselő. 2022. október 21-én exkluzív divatbemutató keretein belül mutatta be új színes termékpalettáját és környezetbarát ECO Stone termékcsomagját a Bácska-Logistik Kft. Zsigó Róbert Baja és térsége országgyűlési képviselő köszöntőjében hangsúlyozta, hogy Magyarország érdeke, hogy a magyar vállalkozások fejlődjenek, éppen ezért fontos kitűzés továbbra is a vállalkozások támogatása, hiszen ezekkel a családokat is támogatja az ország. „A Bácska-Logistik Kft. olyan vállalkozás, amely a gazdasági kihívásokra lehetőségként tekint. A cég mai napon bemutatott termékei, a bontási hulladék újrahasznosításával gazdaságos alternatívát kínálnak a környezettudatos fenntartható kivitelezések területén” – folytatta Zsigó Róbert.
„Cégünk a folyamatos termék fejlesztések mellett nagy hangsúlyt fordít a termékek minél gazdaságosabb előállítására. Az inert hulladékok feldolgozásából keletkezett alapanyagok használatával gyártott termékeink az ECO STONE termékcsalád. Ezek a termékek jó minőségűek a szabványoknak megfelelőek, mégis gyártási költségük kevesebb ezért a piaci áruk is kedvezőbb. A bontási hulladék újra hasznosításának egy új lehetőségét mutatjuk meg akkor, amikor nagyobb hozzáadott értékkel a hulladékból egy minőségi alapanyagot állítunk elő. Az ECO STONE termékcsaládnak a megjelenése az építőiparban szereplő vállalkozásoknak két újabb lehetőséget kínál a fenntartható kivitelezések területén.
Az egyik az épületek bontásánál keletkező hulladék egyszerűbb és sokkal gazdaságosabb kezelése, a másik a feldolgozott inert hulladékból előállított késztermékek felhasználása. Nem utolsó sorban az így keletkezett termék újra vissza kerül az építőipari körforgásba, ezzel is segítve a környezettudatos vállalkozás politikát. Középtávú terveink között további gyártócsarnokok építése szerepel az ország több területén, hogy országos lefedettséggel tudjuk kínálni termékeinket. Természetesen legfőbb célunk, hogy magyar cégként magyar alapanyagokból folyamatos fejlesztések mellett bebizonyítsuk, hogy képesek vagyunk minőségi termékek előállítására, amik méltán kerülnek az építőipari láncolatba”.– mondta Barcsák Róbert a Bácska Stone tulajdonosa.
Varga Viktória, aki a 2022-es Glamour Women of the Year Díjátadó Gálán az Év divattervezője lett, őszi kollekciójával színesítette a Bácska Stone rendezvényét. A VIKTORIAVARGA BUDAPEST divatmárkát vibráló és élénk színek jellemzik, melyeket kifinomult szabásvonalak ötvöznek és nőies eleganciát keltenek életre. ”Szeretnénk ruháinkkal arra inspirálni a nőket, hogy legyenek bátrak, vállalják önmagukat és nőiességüket, valamint hordjanak színeket, hiszen egy jól eltalált árnyalat kiemeli a szépségüket és erősíti kisugárzásukat.” – mesélte a tervező. A kifutón olyan szépségkirálynők vonultak fel, mint Király Lili Miss Balaton 2014, Nagypál Krisztina Miss Balaton 2016 és Miss World Hungary 2019, Balogh Eleni Miss Balaton 2019, Németh Vivien Miss Balaton 2022. I. udvarhölgy és Czepek Kata Miss Balaton 2022. II. udvarhölgy.
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés