Zöld Közlekedés
Az Eurobike magyar szenzációja: a legkönnyebb elektromos rásegítéses országúti
7,6 kilogrammos kerékpár, és 250 Watt rásegítés, amiből semmi nem látszik, akár Contadort is lenyomnád… Avagy egy magyar találmány, amit hosszú „titkolózás” után a feltaláló Varjas István végre bemutatott a szélesebb közönség számára.
Elmehetsz bringázni a legjobb hegyi menőkkel is, hogy közben az ő nyelvük lóg majd, miközben te „kényelmesen” nyomod… Sőt, ha nem mondod el, fel sem tűnik majd nekik, hogy valami duruzsol a bringádban. Mert nem is duruzsol, ugyanis akár hangtalanul működik.
Ahol eddig 10-15-tel cammogtál fel, ott simán tarthatod a 20 km/h fölötti sebességet, a hegy teljes hosszában, az első fokozat két órán át, a második egy órán át, a harmadik 30-40 percig ad plusz Wattokat.
Össze sem lehet hasonlítani a mai e-bike-, pedelec monstrumokkal, hiszen két kilogrammot sem nyom a teljes rendszer, a kiállított kerékpár összesen 7,6 kilogramm, hangtalan, kívülről pedig semmi nem látszik a meghajtásból, az akkumulátor is lehelyezhető a vázon belül, vagy egy „kulacsban”.
És igen, magyar találmány, Varjas István a brit Limemotion-nel együttműködve Magyarországon tervezi a gyártást. ennek apropóján már hozott is kipróbálni egy nem mindennapi “játékszert”, de a kerékpárok Ferrarijáról csak legközelebb írunk részletesebben, pár nap múlva…
forrás: bikemag.hu
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Zöld Közlekedés
Csendesebb, tisztább közlekedés: újabb elektromos autóbuszok érkeztek a vidéki városokba
Komlóra is megérkeztek a tisztán elektromos meghajtású autóbuszok.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A MÁV-csoport flottájába az Energiaügyi Minisztérium (EM) és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával a Zöld Busz Program folytatásaként az idén húsz környezetkímélő, tisztán elektromos meghajtású, Ikarus 120e típusú autóbusz érkezett, ezek közül az utolsó hét jármű Komlón állt forgalomba – írja az alternativenergia.hu. Komló mellett Keszthelyen, Komáromban, Hajdúszoboszlón, Balatonfüreden és Tatán közlekednek ezek az e-buszok – jelezték. A közlemény szerint a MÁV Személyszállítási Zrt. a projektben Keszthelyen, Komáromban és Hajdúszoboszlón már március-június óta üzemeltet négy Ikarus 120e típusú elektromos autóbuszt. Októberben Balatonfüreden, novemberben pedig Tatán is forgalomba állt három, illetve hat jármű.
Most megérkezett az utolsó hét Ikarus 120e is, amelyek Komló helyi közlekedésében zöldítik a flottát. A komlói fejlesztés mintegy nettó 1,094 milliárd forintból valósult meg, amelyből 1,071 milliárd forint a támogatás összértéke. A teljes hosszban alacsonypadlós Ikarus 120e elektromos busz 30 ülő és 55 álló utas egyidejű szállítására alkalmas. Egy feltöltéssel akár 350 kilométert is képes megtenni. A jármű kerekesszék, illetve babakocsi elhelyezésére kialakított hellyel, a felszállást segítő rámpával, elektronikus utastájékoztató rendszerrel, fedélzeti kamerarendszerrel, légkondicionálóval, valamint USB-töltőpontokkal is rendelkezik.
A közleményben felidézték, hogy a MÁV Személyszállítási Zrt-be 2024. december 31-én beolvadt Volánbusz és a Mobiliti VOLÁNBUSZ Kft. konzorciuma 2024-ben több mint 4,4 milliárd forintos támogatást nyert a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályázatán. Így – az Energiaügyi Minisztérium és a HUMDA 100 százalékos támogatásával – Balatonfüredre három, Hajdúszoboszlóra egy, Keszthelyre egy, Komáromba kettő, Komlóra hét, Tatára pedig hat új, tisztán elektromos meghajtású autóbusz érkezett.
Az autóbuszokhoz szükséges töltőinfrastruktúra kiépítésére 80 százalékos hozzájárulást nyert a pályázaton a közlekedési társaság konzorciumi partnere, a Mobiliti VOLÁNBUSZ Kft., amely az MVM Mobiliti Kft. és a Volánbusz közös vállalataként jött létre. A HUMDA által koordinált Zöld Busz Programban a Volánbusz ezt megelőzően összesen 100 elektromos autóbuszt állított forgalomba a főváros vonzáskörzetében, valamint Székesfehérvár, Zalaegerszeg, Győr, Eger, Szolnok és Szeged helyi közlekedésében. A társaság e-buszokból álló flottája – a dízelüzemű járművek kiváltásával – eddig évente mintegy 5500 tonna szén-dioxidtól mentesítette az érintett települések levegőjét, ami hozzávetőleg 2000 személygépkocsi éves kibocsátásának felel meg. Az újabb 20 darab elektromos busz beszerzésével az e-flotta 20 százalékkal bővült, ami évente további 850 tonna szén-dioxiddal alacsonyabb környezetterhelést jelent, valamint korszerűbb, kényelmesebb szolgáltatást biztosít a hat város utasai számára.
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaElektromos járművek: most éri meg igazán váltani
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaAz EKR akár 150 ezer lakóingatlan korszerűsítését teszi lehetővé 2027-ig
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaZöldül a távfűtés: 2026-ban tovább bővül a lakossági támogatási program
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta2026-tól még szélesebb körben támogatja a cégek energia-megtakarítási beruházásait
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaVeszélyben az Alföld: civilszervezetek a palagáz ellen

Király Zoltán
2014-09-09 at 12:10
Csak a lényeg maradt le …
Mennyi lesz az ára ?
L
2014-09-11 at 08:19
Atesz látom nem érted a lényeget! Annak, hogy valaki eljut könnyebben A pontból B pontba lehet, hogy van valami szükségszerűsége, viszont annak, hogy te súlyzókat nyomkodj semmi szükségszerűsége kizárólag annak a lehetőségét adja, hogy te válassz nőt és nem fordítva!
Burján Ferenc
2014-09-11 at 21:35
Hol lehet ezt a szépséges kerékpárt megtekinteni?