Zöld Közlekedés
Az Eurobike magyar szenzációja: a legkönnyebb elektromos rásegítéses országúti
7,6 kilogrammos kerékpár, és 250 Watt rásegítés, amiből semmi nem látszik, akár Contadort is lenyomnád… Avagy egy magyar találmány, amit hosszú „titkolózás” után a feltaláló Varjas István végre bemutatott a szélesebb közönség számára.
Elmehetsz bringázni a legjobb hegyi menőkkel is, hogy közben az ő nyelvük lóg majd, miközben te „kényelmesen” nyomod… Sőt, ha nem mondod el, fel sem tűnik majd nekik, hogy valami duruzsol a bringádban. Mert nem is duruzsol, ugyanis akár hangtalanul működik.
Ahol eddig 10-15-tel cammogtál fel, ott simán tarthatod a 20 km/h fölötti sebességet, a hegy teljes hosszában, az első fokozat két órán át, a második egy órán át, a harmadik 30-40 percig ad plusz Wattokat.
Össze sem lehet hasonlítani a mai e-bike-, pedelec monstrumokkal, hiszen két kilogrammot sem nyom a teljes rendszer, a kiállított kerékpár összesen 7,6 kilogramm, hangtalan, kívülről pedig semmi nem látszik a meghajtásból, az akkumulátor is lehelyezhető a vázon belül, vagy egy „kulacsban”.
És igen, magyar találmány, Varjas István a brit Limemotion-nel együttműködve Magyarországon tervezi a gyártást. ennek apropóján már hozott is kipróbálni egy nem mindennapi “játékszert”, de a kerékpárok Ferrarijáról csak legközelebb írunk részletesebben, pár nap múlva…
forrás: bikemag.hu
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Zöld Közlekedés
Új korszak kezdődött a flottakezelésben a költségek tartós emelkedése miatt
Néhány év alatt mintegy 30 százalékkal nőtt a vállalati járműflották költsége Európában.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az elmúlt öt évben akár 30 százalékkal is nőhetett Európában a vállalati járműflották teljes tulajdonlási költsége (Total Cost of Ownership – TCO) derül ki az Arval Mobility Observatory legújabb iparági jelentéséből, a tanulmány szerint az emelkedés alapjaiban változtatta meg a flottakezelés és költségtervezés logikáját Európa-szerte, mivel a korábban kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos és aktív menedzsmentet igényelnek – írja az alternativenergia.hu. Kiemelték, a növekedés hátterében több, egymást erősítő piaci tényező áll. Az új járművek beszerzési ára 2020 óta átlagosan 15-25 szálékkal emelkedett, ami már önmagában megemelte a flották induló költségszintjét. Ezzel párhuzamosan a finanszírozási és lízingdíjak a kamatok változásával 2-4 százalékponttal nőttek, érezhetően megterhelve a havi kiadásokat.
Az energiapiac volatilitása tovább fokozta a költségnyomást, az üzemanyagárak 2020-hoz képest 20-35 százalékkal magasabb szinten stabilizálódtak, míg az üzleti áramtarifák időszakonként 30-60 százalékos emelkedést mutattak. A használtautó-piac ingadozó maradványértékei további kockázatot jelentenek, akár 10-15 százalék eltérés is előfordulhat a szerződéses ciklus végén, ami jelentősen befolyásolhatja a teljes életciklusra vetített költségeket. Agárdi Marianna, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója a közleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy a korábban stabilnak és kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos változást mutatnak, ezért nagyobb hangsúlyt kell fektetni a költségszerkezet átláthatóságára és a valós idejű adatelemzésre. Ez nem csupán operatív flottakezelési kérdés: a mobilitás mára stratégiai pénzügyi tényezővé vált, amely közvetlenül befolyásolja a vállalati döntéshozatalt és a hosszú távú üzleti tervezést is.
A közleményben részletezték, hogy a TCO-növekedés különösen erősen érinti azokat a szervezeteket, amelyek nagy futásteljesítményű vagy regionális, logisztikai feladatokra használt flottát üzemeltetnek. A jelentés arra is rámutat, hogy míg az autófenntartás költségei a magántulajdonú járművek esetében is érezhetően emelkedtek, a TCO emelkedés mértéke és hatása elsősorban a vállalati flottáknál mérhető pontosan, ahol a finanszírozási modellek, a maradványérték-kockázat és az energiaárak közvetlenül beépülnek az üzemeltetési szerződésekbe.
Az Arval Mobility Observatory tanulmánya 2020 és 2025 közötti flottaköltség-adatok, piaci mutatók és makrogazdasági trendek elemzésén alapul, az Európai Unió és az eurózóna országaiból származó statisztikákra és piaci mutatókra épülnek. A TCO modellek számítása a Eurostat, az Európai Bizottság Energetikai Főigazgatósága, valamint európai autópiaci indexek adatait használja. Az Arval a teljes körű gépjárműlízing egyik vezető nemzetközi szereplője és a mobilitási megoldások szakértője. A vállalat 1989-es alapítása óta a BNP Paribas csoport tagja, és annak Commercial, Personal Banking & Services divíziójába tartozik. 2024 végén az Arval közel 1,8 millió járművet kezelt, és 8600 munkatársa 29 országban kínál rugalmas, személyre szabott megoldásokat nagyvállalatoknak, kis- és középvállalkozásoknak, valamint magánügyfeleknek. Az Arval alapító tagja az Element-Arval Global Alliance-nak, amelynek flottája 55 országban több mint 4,5 millió járművet foglal magában – ismertették a közleményben.
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor

Király Zoltán
2014-09-09 at 12:10
Csak a lényeg maradt le …
Mennyi lesz az ára ?
L
2014-09-11 at 08:19
Atesz látom nem érted a lényeget! Annak, hogy valaki eljut könnyebben A pontból B pontba lehet, hogy van valami szükségszerűsége, viszont annak, hogy te súlyzókat nyomkodj semmi szükségszerűsége kizárólag annak a lehetőségét adja, hogy te válassz nőt és nem fordítva!
Burján Ferenc
2014-09-11 at 21:35
Hol lehet ezt a szépséges kerékpárt megtekinteni?