Egyéb
David Guetta, Slash és Fatboy Slim is lesz a VOLTon
A VOLTra jellemző eklektika jegyében világsztárok újabb sora igazolt az idei soproni fesztiválra. A már korábban bejelentett nevek – a Motörhead, John Newman, a Rise Against és Parov Stelar – mellé sorakozott fel David Guetta, Slash, a Bastille, Fatboy Slim, Wilkinson, az Ignite és a Nouvelle Vague.
Magyarország egyik legnépszerűbb zenei eseménye 2015-től még szorosabban kapcsolódik fő szponzorához, ennek köszönhetően a fesztivál új, hivatalos neve: Telekom VOLT Fesztivál.
Február 12-én reggel Sopron és Budapest mellett Debrecenben, Szegeden, Veszprémben és Győrben helyeztek el 1-1 plakátot a VOLT aktivistái. A falragaszokon az idei fesztivál 1-1, összesen 6 világsztár fellépője szerepelt, kivétel nélkül olyanok, akiket rajongók ezrei várnak Magyarországra. Azok a szerencsések, akik elsőként találtak rá az új nevekre és kiposztolták azt a VOLT Facebook-oldalára, VIP-bérletet nyertek. Az izgalmas “sztárkereső” játékot a Petőfi Rádió reggeli műsorában élőben követhették a hallgatók.
“A kezdetek óta fontosnak tartjuk, hogy a VOLT Fesztivál programkínálata a lehető legszínesebb legyen” – emelte ki Fülöp Zoltán fesztiváligazgató. “Ezt bizonyítja a most nyilvánosságot kapott sztársor is, hisz’ a bejelentett nevek kivétel nélkül más-más műfajt képviselő világsztárok. Valóban igazán eklektikus a kínálat, amelyben évek óta a világ legelsői között jegyzett DJ, rocklegenda és a sikerlisták aktuális kedvencei is szerepelnek.” – tette hozzá a szervező.
Idén a VOLT megnövelt küzdőterét tölti meg a világ leghíresebb, korunk legnépszerűbb DJ-je és producere, David Guetta, kinek dalait csak az nem hallotta bolygónkon, aki az elmúlt egy évtizedet a Holdon töltötte. David Guetta volt az első DJ, aki headlinerként lépett a legnagyobb fesztiválok színpadára. Világsztárok egész sora dolgozott már együtt vele, a nevéhez köthető gigantikus slágereket számba venni is lehetetlen, aktuális dala, a Dangerous ma is listavezető a legtöbb európai listán. Nem kérdés, hogy július 3-a igazán sokszínű közönséget vonz majd Sopronba, hiszen a Telekom Nagyszínpad programját záró, igazán látványosnak ígérkező David Guetta-show előtt ugyanezen a napon koncertezik majd a Motörhead és a Parov Stelar Band is.
Pár éve a Budapest Sportarénát, manapság pedig a legfontosabb fesztiválok küzdőtereit tölti meg Slash, minden idők egyik leghíresebb gitárosa, akinek riffjei és szólói kitörölhetetlenül beépültek a világ rockzenei “eszköz- és nyelvrendszerébe”. Tavaly megjelent szólólemezét Myles Kennedy-vel és az ő The Conspirators nevű kísérőzenekarával rögzítette, velük érkezik a Telekom VOLT Fesztivál Nagyszínpadára. Slash és csapata programjában a Guns ‘n Roses szinte összes nagy slágere eredetiben szólal meg, egy utánozhatatlan frontember és a GNR legfontosabb szereplője által.
A VOLT közönsége megszokhatta már, hogy évek óta gigantikus elektronikus show-val zárul a Telekom Nagyszínpad programja. Amíg pénteken David Guetta, addig szombaton egy igazi “nagy öreg”, Fatboy Slim pakolja a lemezeket. Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a Fatboy Slim név mögé bújó Norman Cook egy egész generáció himnuszait jegyzi, a Funk Soul Brothertől a Rockafeller Skankig, de az Eat Sleep Rave Repeat az utóbbi hónapokban is meghódította a legnagyobb klubokat.
Megnyerő és intelligens indie- és szintipop dalokkal a slágerlisták élőről érkezik a VOLTra a Bastille. A tavalyi Sziget egyik legjobb koncertjét adó ifjú brit sztárzenekar ezúttal Sopronban mutatja meg, miért is rajong értük sok millió fiatal, szerte a világban.
Tavaly a STRAND Fesztiválon mutatkozott be a hazai közönségnek a nemzetközi hírű, profi és technikás brit drum’n’bass előadó, a Petőfi Rádió kedvence, Wilkinson. Dinamikus, elegánsan szárnyaló, minden alkalomhoz passzoló és kiváló vokálokkal megküldött zenéjére nemrégiben kattantak rá a tömegek, produkciójával bejárta már a fél világot, s most Sopront is beveszi majd.
A kaliforniai hardcore-punk legenda, az Ignite – magyar származású frontemberével, Téglási Zolival az élen – mindig teltház előtt játszik itthon. Idén a VOLT az egyetlen fesztivál, amelynek meghívását elfogadták, talán annak is köszönhetően, hogy ugyanezen a napon a Parkway Drive és a Rise Against is a VOLT vendége lesz.
A Nouvelle Vague nem először lép fel a VOLTon. Látogatásukat mindig óriási érdeklődés kíséri hazánkban: az utóbbi években nem egyszer fordult elő, hogy koncertjeikre szinte a meghirdetés pillanatában elkelt az összes belépő.
“Nyolcadik éve vagyunk a VOLT Fesztivál támogatói. Az esemény és a Telekom neve ez alatt az idő alatt szinte összeforrt, így együttműködésünk természetes folytatásának gondoljuk, hogy 2015-től névadó szponzorrá válunk. A Telekom igazi partnerként tekint az eseményre, amelyre számos aktivitással, megoldással készül” – mondta el Rózsa Iván, a Telekom kommunikációs igazgatója.
“Nagy öröm számunkra, hogy a Telekom éppen a VOLT Fesztivált tekinti kiemelt partnernek a hazai fesztiválpiacon” – mondta Lobenwein Norbert, a VOLT Fesztivál alapítója. “A kezdetek óta büszkék vagyunk arra, hogy ennyire intenzív és közeli kapcsolat alakulhatott ki közöttünk. A Telekom nem egyszerűen egy szponzor, amely nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a fesztivál fejlődni tudjon, de velük együttműködve évek óta közösen építjük a VOLT-ot. Túlzás nélkül mondhatom, hogy igazi műhelymunka a miénk, amelynek eredményét eddig is érezhette a közönségünk, 2015-ben pedig igazán komoly újításokra és meglepetésekre készülünk. Olyan megoldásokra számíthat a közönségünk, ameleky az európai piacon is egyedinek számítanakt, és ezek a Telekom nélkül nem valósulhatnának meg” – tette hozzá a főszervező.
Egyéb
Mi tesz vonzóvá egy építőipari vállalatot a fiatal tehetségek számára?
Az építőipar világszerte, így hazánkban is komoly kihívással néz szembe: a munkaerő elöregszik, a fiatal generációk (Y és Z) bevonzása pedig egyre nehezebb feladatnak bizonyul. A „piszkos, nehéz és elavult” iparág képe még mindig élénken él a köztudatban, miközben a valóságban a szektor soha nem látott technológiai forradalmon megy keresztül. A verseny a tehetségekért éles, és ma már nem elég egy jó fizetést kínálni.
Technológia és innováció
A mai pályakezdők már okostelefonnal a kezükben nőttek fel, számukra a technológia nem kiegészítő, hanem az élet alapvető része. Egy építőipari cég, amely még mindig papíralapú tervekkel, elavult szoftverekkel és lassú folyamatokkal dolgozik, azonnal elriasztja a fiatalokat. Ezzel szemben azok a vállalatok, amelyek a BIM (Building Information Modeling), a drónok, a kiterjesztett valóság (AR/VR) vagy a 3D nyomtatás alkalmazását helyezik előtérbe, izgalmas játszótérnek tűnnek számukra.
Az innovációra való nyitottság azt üzeni a jelöltnek, hogy a cég halad a korral, és van jövője. A fiatal tehetségek részt akarnak venni a modernizációban, szeretnék használni a legújabb applikációkat a műszaki ellenőrzéshez vagy a projektmenedzsmenthez.
Fenntarthatóság a fókuszban
A fiatal generációk számára a klímaváltozás nem elvont fogalom, hanem a jövőjüket fenyegető valóság. Éppen ezért kritikusan fontos számukra, hogy a munkaadójuk felelősséget vállaljon a környezetért. Egy olyan építőipari cég, amelyik semmibe veszi a környezetvédelmi előírásokat, pazarolja az anyagot és nem törekszik a zöld megoldásokra, morálisan elfogadhatatlan számukra. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség – legyen szó zöld épületek kivitelezéséről, hulladék-újrahasznosításról vagy karbonsemleges célokról – ma már alapvető vonzerő.
A fiatalok tudni akarják, hogy a munkájukkal hogyan járulnak hozzá egy jobb világ építéséhez. Építeni egy kórházat, egy iskolát vagy egy energiahatékony lakóparkot motiválóbb, mint pusztán a profitmaximalizálást látni célként. A cégeknek kommunikálniuk kell a projektjeik társadalmi hasznosságát és környezeti hatását, hogy érzelmileg is bevonják a munkavállalókat.
Nem elég zöld szlogeneket pufogtatni, a tetteknek is tükrözniük kell az elveket a mindennapi működésben, az irodai szelektív hulladékgyűjtéstől kezdve a kivitelezési technológiákig. A fenntarthatóság tehát nem PR-fogás, hanem a munkáltatói márka (employer branding) szerves része.
Karrierút, fejlődés és mentorálás
A mai fiatalok türelmetlenek, ha a karrierépítésről van szó; nem akarnak 10 évet várni az első előléptetésre. Világos, átlátható karrierutat várnak el, ahol látják, hova juthatnak el 2-3-5 éven belül, és ehhez mit kell teljesíteniük. A szakmai fejlődés támogatása képzésekkel, konferenciákon való részvétellel vagy tanulmányi szerződésekkel hatalmas megtartó erő. Az építőipar gyorsan változik, és a fiatalok érezni akarják, hogy a cégük befektet a tudásukba. A tapasztalt „rókák” tudásának átadása a fiataloknak nemcsak szakmailag hasznos, hanem a beilleszkedést is segíti.
A cégeknek fel kell ismerniük, hogy a tehetségek nem akarnak fogaskerekek lenni a gépezetben; egyéni figyelmet, személyre szabott fejlesztési terveket igényelnek. Ha egy vállalat képes megmutatni, hogyan válhat valakiből projektvezető vagy főmérnök náluk, akkor nyert ügye van a konkurenciával szemben, akik csak „embert keresnek a gátra”.
Munka-magánélet egyensúly
Az építőipar hírhedt a hosszú munkaidőről, a hajnali kezdésről és a hétvégi munkavégzésről, ami sok fiatalt elriaszt. A Z generáció számára a work-life balance (munka-magánélet egyensúly) nem luxus, hanem alapfeltétel. Bár a beton kötése nem várhat, a cégeknek törekedniük kell a rugalmasságra ott, ahol lehetséges. Az irodai, tervezői vagy előkészítői munkakörökben a hibrid munkavégzés (home office) lehetősége ma már elvárás, nem pedig extra juttatás.
A terepi munkáknál nehezebb a rugalmasság, de nem lehetetlen. A csúsztatott munkarend, a tömbösített munkaidő vagy a garantált szabad hétvégék vonzóbbá tehetik a kivitelezést is. A lényeg, hogy a munkáltató tartsa tiszteletben a munkavállaló magánéletét, és ne várja el a 0-24 órás rendelkezésre állást, hacsak nem indokolt vészhelyzet van. A kiégés elleni küzdelem közös érdek.
Az a bizonyos „cool factor”
A fiatalok irtóznak a merev hierarchiától, a tekintélyelvű vezetéstől és a bürokráciától, a lapos szervezeti struktúra, a közvetlen kommunikáció és a „nyitott ajtók” politikája sokkal vonzóbb számukra. Szeretnek csapatban dolgozni, értékelik a jó humort és a laza, de profi légkört. A munkakörnyezet minősége is számít: egy modern, jól felszerelt iroda, jó kávéval és közösségi terekkel, vagy egy tiszta, rendezett konténerváros az építkezésen alapvető igény.
Az építőiparban van egy egyedi cool factor is: az alkotás öröme. Látni, ahogy a semmiből kinő egy épület, amit mi alkottunk, hatalmas büszkeség.
-
Zöld Közlekedés4 nap telt el a létrehozás ótaElektromos autós áttörés: a Leapmotor a miniautóktól a C-SUV kategóriáig hódít
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaMagyarországon is bővült az autópiac: robbanásszerűen nőtt az elektromos és plug-in hibrid értékesítés
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás ótaVízvisszatartással és modern technológiával mentik a dél-alföldi szikes tavakat
-
Otthon1 hét telt el a létrehozás ótaEsküvői álmok okosan – így tervezzetek a nagy napra pénzügyileg is
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaÚjrahasznosítás felsőfokon: milliárdos támogatással erősítik a körforgásos átállást

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés