Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Duplázódott a Balatonra tartó bérlések száma, Ausztria az új sláger

A forgalmi adatok és az úticélok is a nyarat idézték a tavasz végi-nyár eleji hosszú hétvégéken a MOL Limo-nál.

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A szolgáltató adataiból nemcsak az rajzolódott ki, hogy hova utaznak honfitársaink a leggyakrabban a nyári hónapokban, hanem az is, hogy mivel – írja az alternativenergia.hu. A hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a Balaton, a külföldi desztinációk közül Ausztria áll az élen az autók mezőnyében pedig rögtön a dobogó második helyén landolt az éppen egy éve a választékba került Toyota Corolla Cross. Az autómegosztók használóinak szokásai gyakran mutatnak a teljes autós közösségre nézve is jellemző mintázatokat – részben azért, mert sokan „második-harmadik autóként” veszik igénybe az autómegosztást, részben pedig azért, mert egyre többen vannak, akik a saját autó alternatívájaként tekintenek a szolgáltatásra. Az elmúlt hetekben három olyan hosszú hétvégére is sor került, amely sok szempontból már a nyarat vetítette előre a kedvező időjárás miatt, lehetővé téve, hogy a MOL Limo adatai a főszezonra nézve is releváns trendeket mutassanak. A forgalom megugrását – vagyis azt, hogy például pünkösdkor kétszer annyian limoztak 3 napos carsharing bérléssel, mint egy évvel ezelőtt, a három napra érvényes kedvezményes bérleti lehetőség is segítette. Beszédes adat, hogy a húsvéti, a május 1-jei és a pünkösdi hosszú hétvégén minden második limos kedvezménykuponnal foglalt 3 napos bérlést.

Az átlagos utazás hossza immár eléri a 300 kilométert a hosszabb távú bérléseknél; a vizsgált időszakban a leghosszabb út a három hétvége alatt egy Münchent érintő, 1740 kilométeres autózás volt. A külföldi célpontok közül Ausztria bizonyult a legnépszerűbbnek; Németország – Horvátországgal holtversenyben – csak a második az élmezőnyben. A belföldi desztinációk közül messze kiemelkedik a Balaton (Keszthely, Balatonalmádi, Siófok), illetve néhány vidéki nagyváros: Miskolc, Kazincbarcika, Szeged, Debrecen, Szekszárd, Szombathely. A vasi vármegyeszékhely feltűnése a listán újdonságnak számít a tavalyi évhez képest: 2024-ben még főleg a keleti országrész városai szerepeltek a listán. Változás az is, hogy idén nagyjából kétszer annyian választották célpontul a Balatont, mint tavaly. Az országhatárokon belüli utazások ugyanakkor továbbra is lényegesen gyakoribbak, mint a külföldi utak. Ehhez hozzájárul, hogy a limosok egyre több célpont és utazástípus esetében találják meg a megoldást a közösségi autózásban, akár a saját autó alternatívájaként is. De az is növeli a MOL Limo kedveltségét, hogy folyamatosan bővül a típus- és a szolgáltatásválaszték. Utóbbiban most a június elején indult MOL Limo Rent a Car az új elem, amely a hagyományos autókölcsönzés megoldásait kínálja sokkal egyszerűbben, kaució nélkül, külföldi utazásra is, akár 60 napos előfoglalási lehetőséggel a Limo alkalmazáson keresztül.

A típusok között a népszerűségi versenyt egyértelműen a hibridek dominálják, annak ellenére, hogy a sort a MOL Limo-flotta egyik legkisebb tagja, a főképp rövidebb utakra vitt benzines Kia Picanto vezeti. A második hely a választékba csak tavaly bekerült Toyota Corolla Cross Hybridé, mint ahogyan hibrid hajtású a harmadik helyezett Toyota Yaris, illetve a negyedik Yaris Cross Hybrid is. Hosszú hétvégi több napos bérlésre a flotta legnagyobb, szállítási, költöztetési feladatokra is alkalmas tagját, az Opel Movanot is bérelték az ügyfelek, itt 481 kilométer volt a leghosszabb út. A második hely (átlagosan 428 kilométerrel) szintén a Corolla Cross Hybridnek jutott.

Advertisement

„A kedvelt desztinációk átalakulása, a távolabbi célpontok megjelenése azt jelzi, hogy a MOL Limo, illetve az autómegosztás lehetősége képes átformálni az autóhasználati szokásokat és az autósok gondolkodását: immár akkor is megjelenik az opciók között a Limo, ha az ország legmesszebbi településeire vagy külföldre utaznak. Az elmúlt három hosszú hétvégén az volt a tapasztalatunk, hogy a kuponos promóció, a három napra bérlők számára biztosított kredit-jóváírás hatékony ösztönzőnek bizonyult ebben. Arra számítunk, hogy a most érzékelt tendenciák jellemzik majd a nyarat is: az átlagos utazások hosszának további emelkedésére, és a külföldi utak népszerűségének lassú, de egyértelmű növekedésére készülünk” – hangsúlyozta Vető Bálint, a MOL Limo ügyvezető igazgatója.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Magyarországon maradnak az utcai roncsok, miközben Csehországban már hatékony megoldás működik

A parkolási helyzet a nagyobb magyar városokban is egyre kritikusabb annak ellenére, hogy a fizetős övezetek gombamód terjednek.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A parkolási helyzet a nagyobb magyar városokban is egyre kritikusabb; a belső részeken néha egyáltalán nem lehet szabad helyet találni – írja az alternativenergia.hu. A problémát tovább rontja, hogy idehaza az utcán hagyott roncsok ott is maradnak egészen addig, ameddig van rajtuk rendszám. A megoldást a kiváló cseh példa kínálja. Ma Magyarországon jellemzően nem szállítják el azt a közterületen hosszú időre magára hagyott autót, amelyen rendszám van. Bár a jogszabály a rendszám és az érvényes műszaki vizsga együttes meglétét írja elő, a gyakorlatban pl. a parkolóőröknek, közterületet felügyelő csapatoknak nem feltétlenül van módjuk vagy késztetésük lekérdezni a rendszámos, láthatóan régóta nem mozduló autók műszaki vizsgájának érvényességét, pedig erre lenne egyszerű technikai megoldás. A vonatkozó cseh jogszabály a 2020-as szigorítás ellenére is némileg megengedőbb, ott a műszaki érvényességének vége után csak fél évvel szállítható el az autó ‒ igaz, a bírságok jóval magasabbak. Ennek ellenére Csehországban ma már elvétve találhatunk magára hagyott roncsot, különösen a városi, frekventált parkolóövezetekben, méghozzá a lakosságnak köszönhetően. A cseh önkormányzatok igen nagy hányada által használt Munipolis kommunikációs platform lehetőséget ad a régóta egyhelyben álló roncsok bejelentésére is a települések vezetése felé, GPS-koordinátákkal, fényképpel, időbélyeggel ellátva. A központi felületre befutó jelzések alapján az önkormányzat könnyen és jól követhetően felszólíthatja a tulajdonost, majd elindíthatja az elszállításhoz vezető procedúrát.

Az elmúlt időszakban már ezres nagyságrendben távolítottak el roncsokat, elhagyott kocsikat a cseh utcákról a lakossági okosalkalmazáson érkezett bejelentések alapján. Mindezt annak ellenére, hogy a cseheknek nem áll rendelkezésükre a Magyarországon bárkinek ingyenesen elérhető Jármű Szolgáltatási Platformhoz (JSZP) hasonló lehetőség, tehát a polgárok csak fizetős szolgáltatásokon keresztül tudják ellenőrizni, hogy van-e műszaki az adott járművön. A JSZP lekérdezések száma mintegy 100 milliónál jár a 2019-es indulás óta, a Munipolis alkalmazást pedig már itthon is több száz település használja ‒ köztük városok is. Az ilyen bejelentések itthon ennek ellenére még nem terjedtek el, dacára annak, hogy elhagyott kocsik azért mindenfelé akadnak az országban.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák