Zöld Közlekedés
Foszforeszkáló Nissan Leaf népszerűsíti az otthoni napenergia használatot

A Nissan megalkotta a nappal elnyelt UV-energiát éjszaka kibocsátó fényezést. A japán márka az első gyártó, amely foszforeszkáló autófényezést alkalmaz annak bemutatására, hogy piacvezető, 100 százalékban elektromos LEAF modellje hogyan segít egyre több embernek áttérni az otthoni napenergia használatra.
A Nissan Hamish Scott feltalálóval dolgozott együtt, aki a STARPATH megalkotójaként ismert: ez egy szórással felvitt réteg, amely nappal elnyeli az UV-energiát, majd miután lement a nap, 8-10 órán át világít.
Bár a piacon már kapható világító autófesték, csakúgy, mint foszforeszkáló karosszériafóliák, a testre szabott, kifejezetten a Nissan számára készült, ultraibolya-energiát elnyelő festék egyedülálló, természetből származó anyagokból készült titkos összetételnek köszönhetően. Egy a természetben nagyon ritkán előforduló anyagot, stroncium-aluminátot tartalmaz, amely szilárd, szagtalan, kémiailag és biológiailag semleges. A Nissan előtt már számos, az autók testreszabásával foglalkozó vállalat használt mesterségesen előállított foszforeszkáló fényezést járműveken, de a Nissan az első olyan autógyártó, amely gyárilag alkalmazza a technológiát. Ha kereskedelmi forgalomba hoznák, a Nissan egyedülálló fényezésének élettartama 25 év lenne.
Megközelítőleg 2 penny-s mérföldenkénti fenntartási költségének köszönhetően az Egyesült Királyság több mint 7500 LEAF tulajdonosa jelentős megtakarításokról számol be. A tulajdonosok az így megspórolt összeget számos dologra fordítják, melyek közül az otthon felszerelt napelemek a legnépszerűbbek. amelyek csökkentik a háztartások szén-dioxid lábnyomát, és egyben lehetővé teszik a járművek hatékony és ingyenes töltését. A Nissan egy közelmúltban napvilágot látott kutatása szerint a LEAF tulajdonosok 89 százaléka otthon tölti fel autóját éjszakánként. Bár a napelemek nem tárolnak energiát és kizárólag nappal termelik azt, a nappal generált energiát azonban betáplálják az országos elektromos hálózatba, amelyért az állam pénzt fizet a tulajdonosoknak. Ez gyakorlatilag az éjszakai feltöltés költségét egyenlíti ki.
Ian Finch LEAF tulajdonos egyike azoknak, akik a teljesen elektromos jármű üzemeléséből adódó megtakarításukat az otthonukat energiával ellátó napelemekbe fektették. „A Nissan LEAF üzemeltetése hatodannyiba kerül, mint egy benzines vagy dízelautó” – mondta. „Ugyanakkor napelemeinknek köszönhetően összességében kb. 25százalékkal kevesebb hálózati áramot fogyasztunk, és fantasztikus élmény, hogy egy teljesen ingyen előállított energiát használó LEAF modellt vezethetünk.”
A Nissan Motor GB Limited elektromos járművekért felelős vezetője, Paul O’Neill, a következőket mondta: „A Nissan LEAF a fenntarthatóság kiemelkedő mintaképe és az autózás jövője. Nem csupán a fenntartási költségek terén takarít meg pénzt ügyfeleinknek, de most már látjuk azt is, hogyan segít az embereknek abban, hogy környezettudatosabbá váljanak szén-dioxid kibocsátásuk csökkentésével.”
forrás: autoszektor.hu

Zöld Közlekedés
34%-kal több használt elektromos autó a magyar piacon egy év alatt
Egy év alatt 34%-kal nőtt a használt elektromos autók kínálata a magyar piacon, miközben a benzines és dízel modellek aránya csökkent.

A használt autók piacán a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg júniusban: a Magyarországon megjelent hirdetések 40,2 százaléka 2,5 millió forint alatti, 26,4 százaléka 2,5-5 millió forint közötti, 20,5 százaléka 5-10 millió forint közötti és 12,9 százaléka 10 millió forint fölötti értékű személygépjárművet kínált – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu a júniusi adatokból nyert második közös statisztikájuk alapján hétfőn az MTI-vel. A KSH tájékoztatása szerint az összes hirdetést figyelembe véve idén júniusban a kínálati átlagár 5 millió 400 ezer, az előző év azonos időszakában pedig 5 millió 200 ezer forint volt. Hozzátették, hogy a használt autók internetes piacán megjelent hirdetések alapján júniusban csaknem 50 százalékban (53 910 darab) benzinmeghajtású, 41,6 százalékban (45 420 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibrid meghajtású gépjárművek (benzin és dízel együttesen) 3,7 százalékban (4080 darab), az elektromosok 5 százalékban (5440 darab), az egyéb meghajtásúak pedig 0,2 százalékban (250 darab) szerepeltek a kínálatban. 2024 júniusához képest 5650-nel kevesebb használt gépjármű volt elérhető.
A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 5,6 százalékkal, a dízelmeghajtásúaké 7,6, míg a hibrid meghajtású autók száma 3,8 százalékkal csökkent. Rámutattak, hogy a meghirdetett benzines autók átlagosan 157 ezer, a dízel autók 222 ezer kilométert tettek meg. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 14,1, a dízeles autók 12,3 évesek voltak, előbbiek átlagéletkora egy év alatt 2,2 százalékot, míg a dízeleseké 4,2 százalékot nőtt.
Arra is kitértek, hogy a leggyakrabban előforduló márkák a Használtautó.hu oldalon meghirdetett gépkocsik között 2025 júniusában a Volkswagen, a BMW, majd az Opel volt. Mindhárom esetén 8 ezer és 11 ezer közötti hirdetésszám található a honlapon. Az első három márkát sorrendben a Ford, a Mercedes-Benz, az Audi, a Škoda, a Toyota, a Renault és a Suzuki követte.
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Sorra pattannak ki a földrengések: különös jelenség zajlik a Dél-Alföldön
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Kazah és azeri nyersanyaggal vált függetlenebbé a MOL – új kőolaj érkezett Horvátországba
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Napelemek és legelő juhok: így valósítja meg Bécs a klímabarát városi jövőt
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás óta
Megkezdődött a vízpótlás a gemenci erdőben a Duna árhulláma nyomán
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Tisztább levegő, hűvösebb utcák: így változtatja meg a várost a „Sétáló erdő” projekt
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés