Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Foszforeszkáló Nissan Leaf népszerűsíti az otthoni napenergia használatot

Létrehozva:

|

A Nissan megalkotta a nappal elnyelt UV-energiát éjszaka kibocsátó fényezést. A japán márka az első gyártó, amely foszforeszkáló autófényezést alkalmaz annak bemutatására, hogy piacvezető, 100 százalékban elektromos LEAF modellje hogyan segít egyre több embernek áttérni az otthoni napenergia használatra.

A Nissan Hamish Scott feltalálóval dolgozott együtt, aki a STARPATH megalkotójaként ismert: ez egy szórással felvitt réteg, amely nappal elnyeli az UV-energiát, majd miután lement a nap, 8-10 órán át világít.

Bár a piacon már kapható világító autófesték, csakúgy, mint foszforeszkáló karosszériafóliák, a testre szabott, kifejezetten a Nissan számára készült, ultraibolya-energiát elnyelő festék egyedülálló, természetből származó anyagokból készült titkos összetételnek köszönhetően. Egy a természetben nagyon ritkán előforduló anyagot, stroncium-aluminátot tartalmaz, amely szilárd, szagtalan, kémiailag és biológiailag semleges. A Nissan előtt már számos, az autók testreszabásával foglalkozó vállalat használt mesterségesen előállított foszforeszkáló fényezést járműveken, de a Nissan az első olyan autógyártó, amely gyárilag alkalmazza a technológiát. Ha kereskedelmi forgalomba hoznák, a Nissan egyedülálló fényezésének élettartama 25 év lenne.

Megközelítőleg 2 penny-s mérföldenkénti fenntartási költségének köszönhetően az Egyesült Királyság több mint 7500 LEAF tulajdonosa jelentős megtakarításokról számol be. A tulajdonosok az így megspórolt összeget számos dologra fordítják, melyek közül az otthon felszerelt napelemek a legnépszerűbbek. amelyek csökkentik a háztartások szén-dioxid lábnyomát, és egyben lehetővé teszik a járművek hatékony és ingyenes töltését. A Nissan egy közelmúltban napvilágot látott kutatása szerint a LEAF tulajdonosok 89 százaléka otthon tölti fel autóját éjszakánként. Bár a napelemek nem tárolnak energiát és kizárólag nappal termelik azt, a nappal generált energiát azonban betáplálják az országos elektromos hálózatba, amelyért az állam pénzt fizet a tulajdonosoknak. Ez gyakorlatilag az éjszakai feltöltés költségét egyenlíti ki.
Ian Finch LEAF tulajdonos egyike azoknak, akik a teljesen elektromos jármű üzemeléséből adódó megtakarításukat az otthonukat energiával ellátó napelemekbe fektették. „A Nissan LEAF üzemeltetése hatodannyiba kerül, mint egy benzines vagy dízelautó” – mondta. „Ugyanakkor napelemeinknek köszönhetően összességében kb. 25százalékkal kevesebb hálózati áramot fogyasztunk, és fantasztikus élmény, hogy egy teljesen ingyen előállított energiát használó LEAF modellt vezethetünk.”

Advertisement

A Nissan Motor GB Limited elektromos járművekért felelős vezetője, Paul O’Neill, a következőket mondta: „A Nissan LEAF a fenntarthatóság kiemelkedő mintaképe és az autózás jövője. Nem csupán a fenntartási költségek terén takarít meg pénzt ügyfeleinknek, de most már látjuk azt is, hogyan segít az embereknek abban, hogy környezettudatosabbá váljanak szén-dioxid kibocsátásuk csökkentésével.”

forrás: autoszektor.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Új korszak kezdődött a flottakezelésben a költségek tartós emelkedése miatt

Néhány év alatt mintegy 30 százalékkal nőtt a vállalati járműflották költsége Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az elmúlt öt évben akár 30 százalékkal is nőhetett Európában a vállalati járműflották teljes tulajdonlási költsége (Total Cost of Ownership – TCO) derül ki az Arval Mobility Observatory legújabb iparági jelentéséből, a tanulmány szerint az emelkedés alapjaiban változtatta meg a flottakezelés és költségtervezés logikáját Európa-szerte, mivel a korábban kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos és aktív menedzsmentet igényelnek – írja az alternativenergia.hu. Kiemelték, a növekedés hátterében több, egymást erősítő piaci tényező áll. Az új járművek beszerzési ára 2020 óta átlagosan 15-25 szálékkal emelkedett, ami már önmagában megemelte a flották induló költségszintjét. Ezzel párhuzamosan a finanszírozási és lízingdíjak a kamatok változásával 2-4 százalékponttal nőttek, érezhetően megterhelve a havi kiadásokat.

Az energiapiac volatilitása tovább fokozta a költségnyomást, az üzemanyagárak 2020-hoz képest 20-35 százalékkal magasabb szinten stabilizálódtak, míg az üzleti áramtarifák időszakonként 30-60 százalékos emelkedést mutattak. A használtautó-piac ingadozó maradványértékei további kockázatot jelentenek, akár 10-15 százalék eltérés is előfordulhat a szerződéses ciklus végén, ami jelentősen befolyásolhatja a teljes életciklusra vetített költségeket. Agárdi Marianna, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója a közleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy a korábban stabilnak és kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos változást mutatnak, ezért nagyobb hangsúlyt kell fektetni a költségszerkezet átláthatóságára és a valós idejű adatelemzésre. Ez nem csupán operatív flottakezelési kérdés: a mobilitás mára stratégiai pénzügyi tényezővé vált, amely közvetlenül befolyásolja a vállalati döntéshozatalt és a hosszú távú üzleti tervezést is.

A közleményben részletezték, hogy a TCO-növekedés különösen erősen érinti azokat a szervezeteket, amelyek nagy futásteljesítményű vagy regionális, logisztikai feladatokra használt flottát üzemeltetnek. A jelentés arra is rámutat, hogy míg az autófenntartás költségei a magántulajdonú járművek esetében is érezhetően emelkedtek, a TCO emelkedés mértéke és hatása elsősorban a vállalati flottáknál mérhető pontosan, ahol a finanszírozási modellek, a maradványérték-kockázat és az energiaárak közvetlenül beépülnek az üzemeltetési szerződésekbe.

Advertisement

Az Arval Mobility Observatory tanulmánya 2020 és 2025 közötti flottaköltség-adatok, piaci mutatók és makrogazdasági trendek elemzésén alapul, az Európai Unió és az eurózóna országaiból származó statisztikákra és piaci mutatókra épülnek. A TCO modellek számítása a Eurostat, az Európai Bizottság Energetikai Főigazgatósága, valamint európai autópiaci indexek adatait használja. Az Arval a teljes körű gépjárműlízing egyik vezető nemzetközi szereplője és a mobilitási megoldások szakértője. A vállalat 1989-es alapítása óta a BNP Paribas csoport tagja, és annak Commercial, Personal Banking & Services divíziójába tartozik. 2024 végén az Arval közel 1,8 millió járművet kezelt, és 8600 munkatársa 29 országban kínál rugalmas, személyre szabott megoldásokat nagyvállalatoknak, kis- és középvállalkozásoknak, valamint magánügyfeleknek. Az Arval alapító tagja az Element-Arval Global Alliance-nak, amelynek flottája 55 országban több mint 4,5 millió járművet foglal magában – ismertették a közleményben.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák