Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Foszforeszkáló Nissan Leaf népszerűsíti az otthoni napenergia használatot

Létrehozva:

|

A Nissan megalkotta a nappal elnyelt UV-energiát éjszaka kibocsátó fényezést. A japán márka az első gyártó, amely foszforeszkáló autófényezést alkalmaz annak bemutatására, hogy piacvezető, 100 százalékban elektromos LEAF modellje hogyan segít egyre több embernek áttérni az otthoni napenergia használatra.

A Nissan Hamish Scott feltalálóval dolgozott együtt, aki a STARPATH megalkotójaként ismert: ez egy szórással felvitt réteg, amely nappal elnyeli az UV-energiát, majd miután lement a nap, 8-10 órán át világít.

Bár a piacon már kapható világító autófesték, csakúgy, mint foszforeszkáló karosszériafóliák, a testre szabott, kifejezetten a Nissan számára készült, ultraibolya-energiát elnyelő festék egyedülálló, természetből származó anyagokból készült titkos összetételnek köszönhetően. Egy a természetben nagyon ritkán előforduló anyagot, stroncium-aluminátot tartalmaz, amely szilárd, szagtalan, kémiailag és biológiailag semleges. A Nissan előtt már számos, az autók testreszabásával foglalkozó vállalat használt mesterségesen előállított foszforeszkáló fényezést járműveken, de a Nissan az első olyan autógyártó, amely gyárilag alkalmazza a technológiát. Ha kereskedelmi forgalomba hoznák, a Nissan egyedülálló fényezésének élettartama 25 év lenne.

Megközelítőleg 2 penny-s mérföldenkénti fenntartási költségének köszönhetően az Egyesült Királyság több mint 7500 LEAF tulajdonosa jelentős megtakarításokról számol be. A tulajdonosok az így megspórolt összeget számos dologra fordítják, melyek közül az otthon felszerelt napelemek a legnépszerűbbek. amelyek csökkentik a háztartások szén-dioxid lábnyomát, és egyben lehetővé teszik a járművek hatékony és ingyenes töltését. A Nissan egy közelmúltban napvilágot látott kutatása szerint a LEAF tulajdonosok 89 százaléka otthon tölti fel autóját éjszakánként. Bár a napelemek nem tárolnak energiát és kizárólag nappal termelik azt, a nappal generált energiát azonban betáplálják az országos elektromos hálózatba, amelyért az állam pénzt fizet a tulajdonosoknak. Ez gyakorlatilag az éjszakai feltöltés költségét egyenlíti ki.
Ian Finch LEAF tulajdonos egyike azoknak, akik a teljesen elektromos jármű üzemeléséből adódó megtakarításukat az otthonukat energiával ellátó napelemekbe fektették. „A Nissan LEAF üzemeltetése hatodannyiba kerül, mint egy benzines vagy dízelautó” – mondta. „Ugyanakkor napelemeinknek köszönhetően összességében kb. 25százalékkal kevesebb hálózati áramot fogyasztunk, és fantasztikus élmény, hogy egy teljesen ingyen előállított energiát használó LEAF modellt vezethetünk.”

Advertisement

A Nissan Motor GB Limited elektromos járművekért felelős vezetője, Paul O’Neill, a következőket mondta: „A Nissan LEAF a fenntarthatóság kiemelkedő mintaképe és az autózás jövője. Nem csupán a fenntartási költségek terén takarít meg pénzt ügyfeleinknek, de most már látjuk azt is, hogyan segít az embereknek abban, hogy környezettudatosabbá váljanak szén-dioxid kibocsátásuk csökkentésével.”

forrás: autoszektor.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Elektromos autós áttörés: a Leapmotor a miniautóktól a C-SUV kategóriáig hódít

Gyorsan bővül a kínai Leapmotor hálózata Magyarországon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Leapmotor az elmúlt mintegy négy hónap alatt csaknem 80 autót helyezett forgalomba Magyarországon, a megrendelések száma már eléri a 130-at – írja az alternativenergia.hu. A kínai gyártó, amely a legmodernebb technológiával és versenyképes árakkal próbál részesedéshez jutni az elektromos járművek európai piacán, Magyarországon is berobbant a városi miniautók szegmensébe, további modelljeivel pedig helyet kér a rendkívül népszerű C-SUV szegmensben is. A jövő évben két újabb modellel jelennek meg a piacon. Magyarországon jelenleg a C-SUV szegmensbe tartozik az eladott új elektromos személyautók 28 százaléka, 37 márka 74 modellel versenyez a vevőkért ebben a kategóriában. A Leapmotor feltörekvő autógyártó 2015-ben alakult, elektromos járműveinek értékesítését 2019-ben kezdte meg. Immár 30 piacon van jelen, eddig több mint egymillió autót adott el világszerte. A cégben 2023-ban 20 százalékos részesedést vásárolt a Stellantis csoport. 2024 szeptemberében megkezdte működését Európában a Leapmotor International B.V., a Stellantis vezetésével létrejött vegyesvállalat, amelyben a Stellantis N.V. 51 százalékos, a Leapmotor pedig 49 százalékos részesedéssel rendelkezik. Európában a márkakereskedések és szervizpartnerek száma már eléri a 600-at.

A magyarországi Emil Frey Csoport a svájci központú Emil Frey AG cégcsoport tagja. A Stellantis járműipari konszern tíz márkájának importőre Magyarországon, mintegy százféle modellt kínál, beleértve a kishaszonjárműveket is. Több mint 100 szerződéses partnerrel – márkakereskedőkkel és szervizekkel – van kapcsolatban országszerte. Balkány György országigazgató korábbi tájékoztatása szerint az Emil Frey Hungary 2024-ben mintegy 11 ezer járművet értékesített, az idén várhatóan 12 500-at fog.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák