Zöld Közlekedés
Foszforeszkáló Nissan Leaf népszerűsíti az otthoni napenergia használatot

A Nissan megalkotta a nappal elnyelt UV-energiát éjszaka kibocsátó fényezést. A japán márka az első gyártó, amely foszforeszkáló autófényezést alkalmaz annak bemutatására, hogy piacvezető, 100 százalékban elektromos LEAF modellje hogyan segít egyre több embernek áttérni az otthoni napenergia használatra.
A Nissan Hamish Scott feltalálóval dolgozott együtt, aki a STARPATH megalkotójaként ismert: ez egy szórással felvitt réteg, amely nappal elnyeli az UV-energiát, majd miután lement a nap, 8-10 órán át világít.
Bár a piacon már kapható világító autófesték, csakúgy, mint foszforeszkáló karosszériafóliák, a testre szabott, kifejezetten a Nissan számára készült, ultraibolya-energiát elnyelő festék egyedülálló, természetből származó anyagokból készült titkos összetételnek köszönhetően. Egy a természetben nagyon ritkán előforduló anyagot, stroncium-aluminátot tartalmaz, amely szilárd, szagtalan, kémiailag és biológiailag semleges. A Nissan előtt már számos, az autók testreszabásával foglalkozó vállalat használt mesterségesen előállított foszforeszkáló fényezést járműveken, de a Nissan az első olyan autógyártó, amely gyárilag alkalmazza a technológiát. Ha kereskedelmi forgalomba hoznák, a Nissan egyedülálló fényezésének élettartama 25 év lenne.
Megközelítőleg 2 penny-s mérföldenkénti fenntartási költségének köszönhetően az Egyesült Királyság több mint 7500 LEAF tulajdonosa jelentős megtakarításokról számol be. A tulajdonosok az így megspórolt összeget számos dologra fordítják, melyek közül az otthon felszerelt napelemek a legnépszerűbbek. amelyek csökkentik a háztartások szén-dioxid lábnyomát, és egyben lehetővé teszik a járművek hatékony és ingyenes töltését. A Nissan egy közelmúltban napvilágot látott kutatása szerint a LEAF tulajdonosok 89 százaléka otthon tölti fel autóját éjszakánként. Bár a napelemek nem tárolnak energiát és kizárólag nappal termelik azt, a nappal generált energiát azonban betáplálják az országos elektromos hálózatba, amelyért az állam pénzt fizet a tulajdonosoknak. Ez gyakorlatilag az éjszakai feltöltés költségét egyenlíti ki.
Ian Finch LEAF tulajdonos egyike azoknak, akik a teljesen elektromos jármű üzemeléséből adódó megtakarításukat az otthonukat energiával ellátó napelemekbe fektették. „A Nissan LEAF üzemeltetése hatodannyiba kerül, mint egy benzines vagy dízelautó” – mondta. „Ugyanakkor napelemeinknek köszönhetően összességében kb. 25százalékkal kevesebb hálózati áramot fogyasztunk, és fantasztikus élmény, hogy egy teljesen ingyen előállított energiát használó LEAF modellt vezethetünk.”
A Nissan Motor GB Limited elektromos járművekért felelős vezetője, Paul O’Neill, a következőket mondta: „A Nissan LEAF a fenntarthatóság kiemelkedő mintaképe és az autózás jövője. Nem csupán a fenntartási költségek terén takarít meg pénzt ügyfeleinknek, de most már látjuk azt is, hogyan segít az embereknek abban, hogy környezettudatosabbá váljanak szén-dioxid kibocsátásuk csökkentésével.”
forrás: autoszektor.hu

Zöld Közlekedés
Napelemes tetőcsomagtartó: Plusz 32 km hatótáv minden nap!
Az elektromos járművek számára kidolgozott termék akár napi 32 kilométerrel is növelheti a hatótávolságot.

A DartSolar amerikai startup szerint az elektromos járművekhez készült új napelemes tetőcsomagtartó-kiegészítője naponta akár 32 kilométer plusz hatótávolságot is biztosíthat – számol be a PV Magazine. A Los Angeles-i székhelyű cég a közelmúltban mutatta be új termékét. Az elektromos járművek esetében továbbra is sokaknak gondot okoz a hatótáv, különösen az olyan területeken, ahol nem megfelelő a töltési infrastruktúra, nem ritka, hogy valaki éppen emiatt tántorodjon el a vásárlástól. A DartSolar csomagtartója a plusz energiával segít csökkenteni a problémát.
Vezetés közben, összehajtogatott állapotban a termék 360 W napenergia-kapacitást biztosít, kihajtva a rendszer 1 kW-os tömbben 1000 W-ra bővíthető. A modulok mindössze 15 másodperc alatt kihajtogathatóak. A DartSolar szerint tetőcsomagtartóját különböző elektromos modellekkel tesztelték, a panelek egy hátsó tápegységhez csatlakoznak, amely a napenergia termelését 120 V-os váltakozó árammá alakítja a jármű számára.
A vállalat szerint az állványt könnyű, egyedi napelemekkel tervezték. A rendszer támogatja a tulajdonosok átalakításait is, a gyártó nyílt tervrajzot, javítási utasításokat és 3D-s nyomtatóval készíthető alkatrészeket kínál a javításokhoz. A tetőcsomagtartó akár 50 kilogrammnyi tömeg szállítására is átalakítható, ilyenkor úgy működik, mint egy hagyományos jármű tetőcsomagtartója.
A készülék ára jelenleg 2950 dollár (mintegy 1,15 millió forint). A DartSolar szerint a 10 éves élettartam mellett a termék várható megtérülési ideje két év, a befektetés pedig ötszörös megtérüléssel jár. A 2024-ben alakult cég tetőcsomagtartójának kifejlesztése mögött háromévnyi kutatás állt. A vállalat jelenleg a tandem napelemes technológiát vizsgálja, hogy a jövőbeli modellekben tovább növelje a termelést. A DartSolar jelenleg egy 3000 wattos napelemes tetőcsomagtartót tervez, amely képes napi 48-64 mérföldnyi töltést biztosítani.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Ez lenne a legegyszerűbben felszerelhető napelem?
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Miért telepítenek fóliát a napelemes rendszerekre?
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Zöld jövő a közlekedésben: Szénhulladékból tiszta akkumulátorok készülnek
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
A napelemes invertereknek mennyi az élettartama?
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás óta
Napelem és hőszigetelés egyben az új fejlesztésű napelemes rendszer
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés