Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Foszforeszkáló Nissan Leaf népszerűsíti az otthoni napenergia használatot

Létrehozva:

|

A Nissan megalkotta a nappal elnyelt UV-energiát éjszaka kibocsátó fényezést. A japán márka az első gyártó, amely foszforeszkáló autófényezést alkalmaz annak bemutatására, hogy piacvezető, 100 százalékban elektromos LEAF modellje hogyan segít egyre több embernek áttérni az otthoni napenergia használatra.

A Nissan Hamish Scott feltalálóval dolgozott együtt, aki a STARPATH megalkotójaként ismert: ez egy szórással felvitt réteg, amely nappal elnyeli az UV-energiát, majd miután lement a nap, 8-10 órán át világít.

Bár a piacon már kapható világító autófesték, csakúgy, mint foszforeszkáló karosszériafóliák, a testre szabott, kifejezetten a Nissan számára készült, ultraibolya-energiát elnyelő festék egyedülálló, természetből származó anyagokból készült titkos összetételnek köszönhetően. Egy a természetben nagyon ritkán előforduló anyagot, stroncium-aluminátot tartalmaz, amely szilárd, szagtalan, kémiailag és biológiailag semleges. A Nissan előtt már számos, az autók testreszabásával foglalkozó vállalat használt mesterségesen előállított foszforeszkáló fényezést járműveken, de a Nissan az első olyan autógyártó, amely gyárilag alkalmazza a technológiát. Ha kereskedelmi forgalomba hoznák, a Nissan egyedülálló fényezésének élettartama 25 év lenne.

Megközelítőleg 2 penny-s mérföldenkénti fenntartási költségének köszönhetően az Egyesült Királyság több mint 7500 LEAF tulajdonosa jelentős megtakarításokról számol be. A tulajdonosok az így megspórolt összeget számos dologra fordítják, melyek közül az otthon felszerelt napelemek a legnépszerűbbek. amelyek csökkentik a háztartások szén-dioxid lábnyomát, és egyben lehetővé teszik a járművek hatékony és ingyenes töltését. A Nissan egy közelmúltban napvilágot látott kutatása szerint a LEAF tulajdonosok 89 százaléka otthon tölti fel autóját éjszakánként. Bár a napelemek nem tárolnak energiát és kizárólag nappal termelik azt, a nappal generált energiát azonban betáplálják az országos elektromos hálózatba, amelyért az állam pénzt fizet a tulajdonosoknak. Ez gyakorlatilag az éjszakai feltöltés költségét egyenlíti ki.
Ian Finch LEAF tulajdonos egyike azoknak, akik a teljesen elektromos jármű üzemeléséből adódó megtakarításukat az otthonukat energiával ellátó napelemekbe fektették. „A Nissan LEAF üzemeltetése hatodannyiba kerül, mint egy benzines vagy dízelautó” – mondta. „Ugyanakkor napelemeinknek köszönhetően összességében kb. 25százalékkal kevesebb hálózati áramot fogyasztunk, és fantasztikus élmény, hogy egy teljesen ingyen előállított energiát használó LEAF modellt vezethetünk.”

Advertisement

A Nissan Motor GB Limited elektromos járművekért felelős vezetője, Paul O’Neill, a következőket mondta: „A Nissan LEAF a fenntarthatóság kiemelkedő mintaképe és az autózás jövője. Nem csupán a fenntartási költségek terén takarít meg pénzt ügyfeleinknek, de most már látjuk azt is, hogyan segít az embereknek abban, hogy környezettudatosabbá váljanak szén-dioxid kibocsátásuk csökkentésével.”

forrás: autoszektor.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Első alkalommal hirdették ki a kontinens legzöldebb vállalatát

Az első helyen végzett a Corporate Knights „Europe 50” rangsorában a Schneider Electric, ezzel Európa legfenntarthatóbban működő vállalatának bizonyult a cég.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A listán szereplő társaságokat számos ESG-teljesítménymutató – mint például a szén-dioxid-kibocsátás kezelése, az igazgatótanácsok sokszínűsége, a fenntarthatósággal kapcsolatos befektetések – alapján értékelték – olvasható az alternativenergia.hu oldalon. Idén első alkalommal állította össze a Corporate Knights kanadai média- és kutatócég a legfenntarthatóbban működő európai társaságok rangsorát, a „Europe 50”-et, amelyen a Schneider Electric , az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat végzett az első helyen. A cég idén januárban már elnyerte a világ legfenntarthatóbban működő vállalata címet, miután első helyen végzett a Corporate Knights „Global 100” rangsorában. Ezek az elismerések együttesen megerősítik a Schneider Electric megingathatatlan elkötelezettségét a fenntarthatóság mellett, valamint vezető szerepét az iparágakon és földrajzi régiókon átívelő jelentős változások előmozdításában.

„A Schneider Electricnél a fenntarthatóság nem csak egy prioritás a többi között – mélyen beépült a céljainkba és küldetésünkbe. Az, hogy elnyertük az Európa legfenntarthatóbban működő vállalata címet, erőteljes elismerése erőfeszítéseinknek, melyek keretében az innováció, az átláthatóság és az együttműködés révén törekszünk arra, hogy pozitív hatást fejtsünk ki. Büszkék vagyunk arra, hogy példát mutathatunk, és továbbra is elkötelezettek vagyunk amellett, hogy még jobban felgyorsítjuk hozzájárulásunkat egy fenntarthatóbb és befogadóbb világ létrehozásához” – mondta el Esther Finidori, a Schneider Electric közelmúltban kinevezett fenntarthatósági igazgatója. A „Europe 50” rangsor ugyanarra a szigorú módszertanra épül, amelyet a „Global 100” esetében is alkalmaztak, és a vállalatokat az ESG-teljesítménymutatók széles skálája alapján értékelik. Olyan szempontokat vesznek figyelembe, mint például a szén-dioxid-kibocsátás kezelése, a környezeti szempontból tisztának számító bevételek aránya a forgalomban, az igazgatótanácsok sokszínűsége és a fenntarthatósággal kapcsolatos befektetések. A rangsor összeállításához a STOXX Europe 600 Index-ben szereplő cégek, valamint a piaci kapitalizáció alapján a 100 legnagyobb, európai székhelyű tőzsdei társaság teljesítményét vizsgálták meg. Ez a kettős elismerés – mind globális, mind regionális szinten – kiemeli a Schneider Electric által kifejtett pozitív hatást. A vállalat innovatív technológiáival és megoldásaival támogatja ügyfeleit és partnereit abban, hogy csökkentsék környezeti lábnyomukat, javítsák az energiahatékonyságot és előmozdítsák fenntarthatósági céljaik megvalósulását.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák