

Zöld Közlekedés
Gyorsan bővül a tiszta és csendes járműállomány
Minden eddiginél gyorsabban bővül a tiszta és csendes járműállomány Magyarországon; idén szeptember végéig csaknem ugyanannyi zöld rendszámot adtak ki, mint tavaly egész évben – közölte a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) a Facebook oldalán kedden.
Kiemelték: a környezetkímélő hajtásra utaló hatósági jelzéssel már 58,5 ezer jármű közlekedik, ami 2020 elejéhez képest háromszoros növekedésnek felel meg. A leginkább klímabarát, tisztán elektromos járművekből jelenleg négyszer több van, mint a vírusválság előtt – tették hozzá. A vidéken zöld rendszámmal forgalomba helyezett járművek száma szeptemberben múlta felül először több mint tízezerrel a budapestiekét – mutattak rá. A Belügyminisztérium rendszeres adatközlésére hivatkozva jelezték, hogy a környezetkímélő járművek túlnyomó többsége személyautó, de majdnem 1800 tehergépkocsi is van. Főként az elektromos közösségi közlekedési eszközök városi használatát ösztönző Zöld Busz Programnak köszönhetően 143 autóbusz visel zöld rendszámot. A tisztán elektromos motorok tavaly augusztus óta szerelhetők fel világoszöld alapszínű hatósági jelzéssel; mostanra 237 darab közlekedik így a hazai utakon.
A tárca emlékeztetett arra, hogy a kormány a Klíma- és természetvédelmi akcióterv több intézkedésével ösztönzi a károsanyag-kibocsátás ötödéért felelős közlekedés zöldítését. A kabinet a Zöld Busz Program mellett több pályázattal támogatta a tiszta és csendes autók, robogók, elektromos rásegítésű kerékpárok megvásárlását – fejtették ki. A bejegyzésben arra is kitértek: Magyarország az iparfejlesztésben is előmozdítja az alternatív hajtások terjedését. A TIM járműipari jövőképe szerint hazánk Németország mellett európai akkumulátorgyártási központtá válik. Zöld úton járunk a hidrogéngazdaság kiépítésében is. Az iparági stratégia elsőként a nehézgépjármű-forgalomban számít a technológia gyors térnyerésére, de a hidrogén-üzemanyagcellás motorvonat beszerzésének lehetőségét piackutatással vizsgálja már a MÁV is” – írták.
mti

Zöld Közlekedés
Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramara nyerte
Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramar, a Közönségdíjat a Suzuki Vitara nyerte – közölte az Autós Nagykoalíció (ANK) hétfőn az MTI-vel.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett versenyre 26 márka 63 autójára érkezett jelölés. A Magyar Év Autója 2025 díjakért 42 modell indult, a Humda Green által támogatott Év Zöldautója 2025 díjakért pedig 19 modell küzdött.
A Magyar Év Autója megmérettetésén a zsűri hét kategóriában hirdetett győztest. A kedvező árú autók kategóriát (8 millió forint alatti kezdőárral) a Dacia Duster nyerte, a Skoda Superb Combi a családi autók között győzött, az Audi A5 Limousine a flotta autók között, a Hyundai Tucson (kis- és közepes méret) és a Mazda CX-80 (nagy SUV-ok) a szabadidő-autók között, a Volkswagen Touareg R a prémium autók mezőnyében lett első, míg a Volkswagen Transporter a kishaszonjárművek között győzedelmeskedett. A verseny történetében először alakult ki pontegyenlőség az élen, így a zsűri döntése alapján a sportautó kategóriában két autó kapott elismerést, a BMW M5 és a Volkswagen Golf GTI. Az Év Meglepetése 2025 különdíjat kapott az Alfa Romeo Junior – ismertették.
Az Év Zöldautója 2025 versenyre három kategóriában nevezték az importőrök és az autógyártók a plug-in hibrid és teljesen elektromos autóikat. A legjobb hibrid ezúttal a Skoda Kodiaq phev modell lett. A legtöbb jelölt a legjobb elektromos autók kategóriában indult, ahol az Audi A6 e-tron vitte el a pálmát. A kedvező árú (15 millió forint alatti kategória) elektromos autók között a Kia EV3 győzött.
Az Év Magyar Autója 2025 versenyre az idén három hazai autógyártóból kettő nevezett. A díj történetében harmadjára vihette el az Audi Hungaria a fődíjat, ezúttal a győri gyártású Cupra Terramar győzött. A közlemény szerint a Közönségdíj 2025 elismerésre mind a 63 nevezett autó esélyes volt. A nyertes a Suzuki Vitara lett a Suzuki Swift és a Ford Explorer előtt. A februárban és márciusban lezajlott online szavazáson több mint ötezren vettek részt. A Suzuki korábban már háromszor elhódította ezt a díjat, legutóbb az S-Cross nyert.
A zsűri ezúttal is kiosztotta az Év Autós PR-szakembere díjat, amelyet az idén az RN Hungary Kft. – a Renault, Dacia és Alpine márkák magyarországi importőre – kommunikációs és PR-igazgatója, Horváth Bence kapott. A tájékoztatás szerint a díjátadó ünnepséget a GreenTech 2025 konferencia keretében a ZalaZone-ban tartják május 23-án. A díjazottak teljes listája a www.evmagyarautoja.hu honlapon tekinthető meg, ahol az egyes autókra leadott pontszámok is nyilvánosak – tájékoztatott az ANK.
-
Zöldinfó24 óra telt el a létrehozás óta
Híd épülhet a Balaton fölé, kezdődik az építkezés!
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Betáplálási lehetőség nyílik meg a napelemes háztartásoknak!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Az energiatárolás jövőjét hozza el egy brit fejlesztés
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Nem erre számítottak a napelemek vizsgálatakor a kutatók!
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Olcsó napelemek, amelyeket a kerítésre is telepíthetünk!