Kapcsolatfelvétel

Egyéb

Hosszabb lesz a VOLT

Létrehozva:

|

Az idei Brit Awards győztes Arctic Monkeys, a legfontosabb európai fesztiválok headlinere és az összes, mérvadó zenei szaklap szerint az év legjobbjának választott zenekar – miután a Sziget időpontjában nem lesz Európában – július 6-án, vasárnap, a VOLT Fesztiválon lép színpadra. Mivel az egész régióban kizárólag Magyarországon lép fel a csapat, várhatón több tízezren érkeznek majd Sopronba erre a hétvégére. A VOLT így egy nappal hosszabb lesz, a bérletesek kedvezményes áron vehetnek részt a vasárnapi programon. A jegyértékesítés március 7-én, pénteken déli 12 órakor indul idehaza és több európai országban. Az ideivel együtt már három alkalommal választották őket Anglia legjobb zenekarának a Brit Awardson. A legnagyobb tekintélyű zenei szaklapok, az NME és a Q Magazine is egybehangzóan őket tartják az év koncertzenekarának és a legjobb brit együttesnek. Ötmillióan rajonganak értük a Facebookon. Chris Martin, a Coldplay frontembere szerint ők a világ legjobb bandája és Matt Bellamy (Muse), valamint Lars Ulrich (Metallica) mellett, Bono is nagy rajongójuk. Korábban soha nem jártak Magyarországon, pedig több tízezer rajongó várja őket itthon. 2014. július 6-án, a VOLT Fesztivál plusznapján ad koncertet az Arctic Monkeys.

“Gyakran előfordul, hogy nemzetközi sztárok más periódusban turnéznak Európában, mint amikorra mi szeretnénk meghívni őket. Mivel a fesztiválportfoliónk ma már szinte az egész nyarat lefedi, sok esetben ilyenkor fel tudjuk ajánlani, hogy a Sziget helyett a VOLT-ra, vagy éppen a Balaton Soundra jöjjenek, és ugyanez fordítva is igaz” – mondta Gerendai Károly, a Sziget Szervezőiroda alapítója „Természetes, hogy egy Arctic Monkeys nagyságrendű produkciót elsősorban a Szigetre próbáltunk elhozni idén is, hiszen a csapat rajongói – itthonról és külföldről – biztosan megtöltenék a nagyszínpadunk egész küzdőterét” – tette hozzá. „Ráadásul az Arctic Monkeys évek óta a kívánságlistánk éllovasa, ezért nagyon bizakodtunk, amikor tavaly az általunk szervezett törökországi fellépésük alkalmával ígéretet tettek, hogy idén megpróbálnak hozzánk is eljutni. Az idei – egyébként is bíztatóan alakuló – Sziget-program valódi koronája lehetett volna, ha augusztusban végül Európában turnéznak. Amikor eldőlt, hogy mégsem jó nekik a Sziget időpontja, szerencsére ki tudtuk használni a portfoliónk lehetőségeit és nem kellett lemondani róluk. Így most örömmel jelenthetjük, a hazai közönség Magyarország második legjelentősebb fesztiválján, a VOLT- on napjaink talán legfontosabb és legaktuálisabb bandájával találkozhat” – jelentette be Gerendai. A VOLT hosszú ideje kimagasló nemzetközi sztárprogramot kínál a közönségének, arra azonban korábban nem volt példa, hogy a világ éppen legkeresettebb zenekarai közül az egyik legnagyobb Sopronba igazoljon. “Az elmúlt években már sokszor tettük magasra a lécet a VOLT Fesztivál nemzetközi “line-up”-jával, hiszen sosem könnyű teljesíteni a közönségünk elvárásait. Azt azonban eldöntöttük, hogy a világ legnagyobb fesztiváljainak elsőszámú headlinereivel több okból sem érdemes próbálkoznunk.

Egyrészt a fesztivál infrastrukturális háttere kényelmesen 20-25.000 vendég fogadásra alkalmas, ezt jelentősen bővíteni kellene ilyen esetekben. Másrészt a VOLT jegyárai európai mércével mérve alacsonyabbak, mint ami egy ilyen szuperprodukció meghívásához és kigazdálkodásához szükséges ” – mondta el Fülöp Zoltán, a VOLT Fesztivál főszervezője. Most mégis “kivételt tettek”, az Arctic Monkeys személyében ugyanis nemcsak a VOLT történetének legnagyobb világsztárja érkezik Sopronba, de kétségkívül ők ma Európa legfontosabbnak számító rockbandája is.

Advertisement

Hosszabb lesz a VOLT
Szokás szerint idén is már kedden, július 1-én kinyitja kapuit a 22. VOLT Fesztivál, azonban vasárnap helyett most hétfő hajnalig maradhatnak a helyszínen a fesztiválozók, vagyis összesen hat napig tart a VOLT. “Az Arctic Monkeys júliusi turnénaptárja nagyon hamar betelt, elsőként érthető módon a legnagyobb fesztiválokhoz igazoltak. Mi csak abban bízhattunk, hogy a vasárnapjuk szabadon marad. Felajánlottuk, hogy miattuk meghosszabbítjuk a fesztivált és szerencsére nekik is megtetszett az ötlet, így végül mostanra sikerült eljutnunk a megállapodásig. Mi eleve abból indultunk ki, hogy egy ilyen szuperprodukciót csak külön napon tudunk színpadra állítani, hiszen magasabb jegyárak és némileg más technikai feltételek szükségesek a megvalósításhoz, így a vasárnap tökéletes megoldásnak tűnt” – tette hozzá Lobenwein Norbert, a VOLT másik főszervezője, aki azt is elárulta, hogy ezen a napon is próbálnak teljes értékű fesztiválnapot adni a látogatóknak, ezért több színpad is működik majd, így nem csak egy fantasztikus koncertre, hanem teljes fesztiválprogramra számíthatnak a résztvevők. Jegyek péntektől kaphatók

A várható nagy érdeklődés miatt március 7-én, pénteken déli 12 órakor Magyarországon és több európai országban elindul a jegyértékesítés. A napijegy a kedvezményes időszakban 13990 Ft-ba kerül, április 15-től 14990 Ft, június 17-től pedig 15.900 Ft lesz. A bérletvásárlók, és azok, akik már korábban vásároltak bérletet, ezen a napon nagy kedvezménnyel, 8990 Ft-ért, majd 9990, végül 10.990 Ft-ért vehetnek részt, de természetesen március 7-től olyan bérlet is váltható, amely már eleve tartalmazza az Arctic Monkeys koncert napját is. További újdonság, hogy ezúttal háromnapos bérletet is kibocsátanak a szervezők, amely péntektől vasárnapig érvényes. A jegyekkel kapcsolatos információk a www.volt.hu oldalon olvashatók.

Advertisement

A produkció kiemelt költségei miatt a szervezők erre a napra nem adnak ki tiszteletjegyet. A tervek szerint Budapestről különvonat, az ország több pontjáról pedig buszok is indulnak július 6-án Sopronba. Firtl Mátyás, Sopron országgyűlési képviselője is üdvözölte, hogy idén egy nappal hosszabb lesz a VOLT Fesztivál. “Évek óta nemcsak védnöke, de résztvevője is vagyok a VOLT Fesztiválnak. Büszkén mondhatom, Sopron és környéke lakói ma már szinte kivétel nélkül azonosulnak az eseménnyel, a legtöbben egész évben ezt a néhány napot várják a legjobban. Ilyenkor ugyanis a megszokottnál nagyobb élettel telik meg nemcsak a Lővérek, de az egész város. A soproniak és a fesztivál hasznát is élvező vendéglátósok, szállásadók, szolgáltatók nevében is mondhatom: külön öröm számomra, hogy az Arctc Monkeys személyében Nagy-Britannia ma legfontosabb zenekara látogat el hozzánk és annak is, hogy ezáltal egy nappal tovább részesülhetünk a VOLT Fesztivál adta örömökből.” – mondta el a képviselő.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Egyéb

Mi tesz vonzóvá egy építőipari vállalatot a fiatal tehetségek számára?

Az építőipar világszerte, így hazánkban is komoly kihívással néz szembe: a munkaerő elöregszik, a fiatal generációk (Y és Z) bevonzása pedig egyre nehezebb feladatnak bizonyul. A „piszkos, nehéz és elavult” iparág képe még mindig élénken él a köztudatban, miközben a valóságban a szektor soha nem látott technológiai forradalmon megy keresztül. A verseny a tehetségekért éles, és ma már nem elég egy jó fizetést kínálni.

Létrehozva:

|

Szerző:

Technológia és innováció

A mai pályakezdők már okostelefonnal a kezükben nőttek fel, számukra a technológia nem kiegészítő, hanem az élet alapvető része. Egy építőipari cég, amely még mindig papíralapú tervekkel, elavult szoftverekkel és lassú folyamatokkal dolgozik, azonnal elriasztja a fiatalokat. Ezzel szemben azok a vállalatok, amelyek a BIM (Building Information Modeling), a drónok, a kiterjesztett valóság (AR/VR) vagy a 3D nyomtatás alkalmazását helyezik előtérbe, izgalmas játszótérnek tűnnek számukra.

Az innovációra való nyitottság azt üzeni a jelöltnek, hogy a cég halad a korral, és van jövője. A fiatal tehetségek részt akarnak venni a modernizációban, szeretnék használni a legújabb applikációkat a műszaki ellenőrzéshez vagy a projektmenedzsmenthez.

Fenntarthatóság a fókuszban

A fiatal generációk számára a klímaváltozás nem elvont fogalom, hanem a jövőjüket fenyegető valóság. Éppen ezért kritikusan fontos számukra, hogy a munkaadójuk felelősséget vállaljon a környezetért. Egy olyan építőipari cég, amelyik semmibe veszi a környezetvédelmi előírásokat, pazarolja az anyagot és nem törekszik a zöld megoldásokra, morálisan elfogadhatatlan számukra. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség – legyen szó zöld épületek kivitelezéséről, hulladék-újrahasznosításról vagy karbonsemleges célokról – ma már alapvető vonzerő.

Advertisement

A fiatalok tudni akarják, hogy a munkájukkal hogyan járulnak hozzá egy jobb világ építéséhez. Építeni egy kórházat, egy iskolát vagy egy energiahatékony lakóparkot motiválóbb, mint pusztán a profitmaximalizálást látni célként. A cégeknek kommunikálniuk kell a projektjeik társadalmi hasznosságát és környezeti hatását, hogy érzelmileg is bevonják a munkavállalókat.

Nem elég zöld szlogeneket pufogtatni, a tetteknek is tükrözniük kell az elveket a mindennapi működésben, az irodai szelektív hulladékgyűjtéstől kezdve a kivitelezési technológiákig. A fenntarthatóság tehát nem PR-fogás, hanem a munkáltatói márka (employer branding) szerves része.

Advertisement

Karrierút, fejlődés és mentorálás

A mai fiatalok türelmetlenek, ha a karrierépítésről van szó; nem akarnak 10 évet várni az első előléptetésre. Világos, átlátható karrierutat várnak el, ahol látják, hova juthatnak el 2-3-5 éven belül, és ehhez mit kell teljesíteniük. A szakmai fejlődés támogatása képzésekkel, konferenciákon való részvétellel vagy tanulmányi szerződésekkel hatalmas megtartó erő. Az építőipar gyorsan változik, és a fiatalok érezni akarják, hogy a cégük befektet a tudásukba. A tapasztalt „rókák” tudásának átadása a fiataloknak nemcsak szakmailag hasznos, hanem a beilleszkedést is segíti.

A cégeknek fel kell ismerniük, hogy a tehetségek nem akarnak fogaskerekek lenni a gépezetben; egyéni figyelmet, személyre szabott fejlesztési terveket igényelnek. Ha egy vállalat képes megmutatni, hogyan válhat valakiből projektvezető vagy főmérnök náluk, akkor nyert ügye van a konkurenciával szemben, akik csak „embert keresnek a gátra”.

Advertisement

Munka-magánélet egyensúly

Az építőipar hírhedt a hosszú munkaidőről, a hajnali kezdésről és a hétvégi munkavégzésről, ami sok fiatalt elriaszt. A Z generáció számára a work-life balance (munka-magánélet egyensúly) nem luxus, hanem alapfeltétel. Bár a beton kötése nem várhat, a cégeknek törekedniük kell a rugalmasságra ott, ahol lehetséges. Az irodai, tervezői vagy előkészítői munkakörökben a hibrid munkavégzés (home office) lehetősége ma már elvárás, nem pedig extra juttatás.

A terepi munkáknál nehezebb a rugalmasság, de nem lehetetlen. A csúsztatott munkarend, a tömbösített munkaidő vagy a garantált szabad hétvégék vonzóbbá tehetik a kivitelezést is. A lényeg, hogy a munkáltató tartsa tiszteletben a munkavállaló magánéletét, és ne várja el a 0-24 órás rendelkezésre állást, hacsak nem indokolt vészhelyzet van. A kiégés elleni küzdelem közös érdek.

Advertisement

Az a bizonyos „cool factor”

A fiatalok irtóznak a merev hierarchiától, a tekintélyelvű vezetéstől és a bürokráciától, a lapos szervezeti struktúra, a közvetlen kommunikáció és a „nyitott ajtók” politikája sokkal vonzóbb számukra. Szeretnek csapatban dolgozni, értékelik a jó humort és a laza, de profi légkört. A munkakörnyezet minősége is számít: egy modern, jól felszerelt iroda, jó kávéval és közösségi terekkel, vagy egy tiszta, rendezett konténerváros az építkezésen alapvető igény.

Az építőiparban van egy egyedi cool factor is: az alkotás öröme. Látni, ahogy a semmiből kinő egy épület, amit mi alkottunk, hatalmas büszkeség.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák