Zöld Közlekedés
Hulladékból állítana elő zöldüzemanyagot Bécs
Megkezdte működését Bécsben az a kísérleti berendezés, amelynek segítségével hulladékból és ipari maradék anyagokból állítanának elő szén-dioxid-semleges üzemanyagokat.
Ha sikeres lesz a kutatási projekt, a bécsi buszok is az itt előállított zöldüzemanyaggal járhatnak majd. Egy megawattos teljesítményével már majdnem ipari léptékű az a kísérleti berendezés, amelyet nemrég helyeztek üzembe a bécsi Simmeringer Haide hulladékégető területén. A világon egyedülálló berendezés segítségével faipari hulladékból, szennyvíziszapból és a papírgyártás során keletkező maradványanyagokból szintézisgázt állítanak elő, amit aztán megtisztítanak és egy következő lépésben nyersolajjá alakítanak. A különböző technológiákat ötvöző kutatási projekt középtávú célja, hogy az így keletkező nyersolajból zöldüzemanyagot – szén-dioxid-semleges dízelolajat és zöld kerozint – állítsanak elő. Ipari méretű termelés esetén egy ilyen berendezéssel évente akár 10 millió liter zöldüzemanyagot is elő lehetne állítani, amivel 30.000 tonnányi fosszilis szén-dioxidtól lehetne megóvni a környezetet. Ez átszámolva azt jelenti, hogy Bécs összes buszát klímasemleges üzemanyaggal lehetne megtankolni. A kutatási projekt részeként – kísérleti jelleggel – olyan buszt is forgalomba állítanának Bécsben, amely az itt készült zöldüzemanyagot használja.
A Waste2Value nevet viselő kutatási projekt során azonban nemcsak megújuló kiindulóanyagokkal kísérleteznek, hanem például újrahasznosításra már alkalmatlan műanyagmaradékokkal is. Ugyanígy a végtermék is rendkívül sokoldalú lehet: zöld gáz a földgázhálózát számára vagy zöldhidrogén az ipar és a különböző mobilitási megoldások számára. A különböző tudományágakat felölelő kutatási projektet az Osztrák Kutatástámogatási Társaság finanszírozza.
Kép: Wien Energie / Michael Horak
Zöld Közlekedés
Plug&Charge: az E.ON egyszerűsíti az elektromos autók töltését Magyarországon
Fejleszti hálózatát az E.ON elektromos töltőállomás üzemeltető cége.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az E.ON töltőállomás-üzemeltető vállalata, az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) új funkcióval bővíti az állomásokat elektromos töltőhálózatán, az automatikus Plug&Charge töltésindítással egyszerűsödik az elektromos járművek töltési folyamata – írja az alternativenergia.hu. Az EDRI az MTI-hez eljuttatott közleményében hangsúlyozza: Magyarországon az elsők között teszi elérhetővé ezt a funkciót országos lefedettséggel. Hozzáfűzték: az új funkció bevezetése a cég hosszú távú stratégiának egyik mérföldköve, mivel ambiciózus hálózatbővítési terveinek fő szempontja, hogy az országos lefedettség, a megbízható működés és a töltés kényelmi funkciói egyszerre fejlődjenek. A Plug&Charge funkció lényege, hogy – applikációs, QR-kódos indítás vagy bankkártyás fizetés nélkül – a töltőkábel csatlakozását követően automatikusan indítja el a töltést. Az elszámolás és a fizetés szintén automatikusan történik a háttérben, számla és céges számla ugyanúgy igényelhető, mint az alkalmazással történő töltésnél. A funkció használatához a felhasználónak járművét előzetesen regisztrálnia kell egy e-mobilitási szolgáltatónál. A Plug&Charge funkciót jelenleg több autógyártó támogatja, a kompatibilis járművek köre folyamatosan bővül – ismertették.
Az újítás a töltőállomás-üzemeltető vállalat teljes hazai egyenáramú hálózatán elérhető, több mint száz helyszínen, 50 és 300 kilowatt (kW) közötti töltési teljesítménnyel. Az E.ON Drive Infrastructure Hungary hálózatában már több mint 430 nyilvános töltőpont érhető el Magyarországon, köztük 102 ultragyors töltőpont 150 és 400 kW közötti teljesítménnyel. Az E.ON Grouphoz tartozó E.ON Drive Infrastructure (EDRI) vezető európai töltőállomás-üzemeltető, az általa fejlesztett, kiépített és üzemeltetett nyilvános töltőhálózat bármilyen típusú elektromos jármű számára használható. A vállalat több mint 8300 nyilvános töltőpontot üzemeltet 11 európai országban: Svédországban, Dániában, Németországban, Norvégiában, Lengyelországban, az Egyesült Királyságban, Csehországban, Olaszországban, Romániában, Hollandiában és Magyarországon. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az E.ON Drive Infrastructure Hungary Kft.-nek 2024-ben 360,88 millió forint volt az árbevétele, és 665,700 millió forint veszteséggel zárt.
-
Zöld Energia8 óra telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás ótaTartós növekedési pályán a magyar kőolaj- és földgázkitermelés
-
Zöldinfó3 óra telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
