Utazás
Komplett ebéd 300 forintért – ilyen is van

Első és második fogás körettel – ezt kínálja egy euróért (valamivel több mint háromszáz forintért) egy Milánóban nyílt étterem, ahol nem csak hajléktalanokat várnak.
Első fogásnak például a milánói specialitásnak számító sáfrányos rizottót vagy paradicsomos tésztát, utána borjúszeletet vagy grillezett halat. A második fogáshoz zöldség is jár idény szerint.
A Ruben nevű étterem Ernesto Pellegrini ismert milánói vállalkozónak köszönhető. Pellegrini a hatvanas évek közepétől menzaszolgáltatással foglalkozik, tíz éven át a város labdarúgócsapatának, az Internek az elnöke volt. A vendégek a helyi plébániákon keresztül jelentkezhetnek az étterembe. “Nem csak hajléktalanok számára nyitottam meg ezt az éttermet. Hozzánk kispénzű nyugdíjasok, elvált szülők és betegek rokonai is jöhetnek, akiknek az egészségügyi kiadások mellett nem futja étteremre” – hangoztatta Ernesto Pellegrini.
Hozzátette: a jelképes egyeurós hozzájárulást azért tartotta szükségesnek, hogy a vendégek méltóságát megőrizzék.
Az egyszerre ötszáz vendéget befogadó étterem Rubenről, egy Milánóban ismert hajléktalanról kapta a nevét, aki az ötvenes években egy külvárosi kunyhóban halt meg.
VILÁGOT LÁTNI A HAJLÉKTALANOK SZEMÉVEL
Prága rejtett oldalát mutogatják a turistáknak hajléktalan idegenvezetők cseh egyetemisták kezdeményezésére. A 2012-ben útjára indított szociális projektet később a városi tanács is felkarolta, és támogatja. Amennyiben külföldi turistákat kell kalauzolni, a Pragulic a diákok köréből önkéntes ingyenes tolmácsokat biztosít a hajléktalanoknak. Itt olvashat erről részletesebben. 2013 őszén hasonló kezdeményezés indult el Barcelonában is. A munka kiemelkedési lehetőséget nyújt a részt vevő hontalan embereknek.
forrás: piacesprofit.hu

Utazás
Felmérés: az online rendelők többsége is inkább a bolti vásárlást részesíti előnyben
Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között – derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből.

Az MTI-hez kedden elküldött összefoglaló szerint a 60-79 évesek háromnegyede szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, míg a 18-29 éves korosztályban már tízből hatan az online vásárlást preferálják. Az online vásárlók 66 százalékánál a futáros házhozszállítás volt a leggyakoribb szállítási mód az elmúlt egy évben. A csomagautomaták népszerűsége nőtt, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya kissé visszaesett. A csomagautomatát választók 79 százaléka azért dönt e mellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia vagy a futárt várnia. Szintén erős érv, hogy ez a szállítási mód olcsóbb, mint egyes más alternatívák. A csomagautomatát választók 21 százalékánál szempont volt, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert. A 18-79 éves válaszadók 31 százaléka az internetes, 26 százaléka inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, 43 százalék pedig egyformán vélekedik a kettőről. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben.
A 18-79 évesek 15 százalékánál fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek. Az online rendelők háromnegyede inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, ha szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát, de összességében még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak. Az online vásárlók 54 százaléka számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ. A Reacty Digital 2022. november 10-22. között végezte 1000 fős kutatását a VeVa online kutatási közösségben, az eredmények kor, nem, iskolai végzettség, illetve a lakóhely régiója szerint reprezentatívak a 18-79 éves magyar lakosságra.
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Ezért lehet kiváló befektetés a napelem a vállalatoknak
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Ingyen napelem: felpörögtek a kifizetések
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Egy korszak vége: lemond a Bentley a W12-es motorról
-
Egyéb5 nap telt el a létrehozás óta
Itthon is elérhetőek a könnyen tisztuló napelemek
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Így mérsékelhető a rezsi
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés