Utazás
Lakosok és turisták fizetik Rómában a faültetést

Ajándékozz egy fát Rómának névvel indított parkosítási akciót az olasz főváros főpolgármestere: rómaiak és turisták 250 euróért saját fát ültethetnek el. A több mint hetvenötezer forintnak megfelelő összegért az olasz főváros honlapján lehet kiválasztani a nekünk tetsző fát, és azt is, hogy Róma melyik kerületében ültessék el az erre kijelölt övezetek közül.
A fa mellett tábla tünteti majd fel az adományozó nevét, vagy azét, akinek dedikálják.
A Róma zöldövezetének bővítését szolgáló kezdeményezés Ignazio Marino főpolgármestertől származik. Marino elmondta, hogy a Rómában elültetett fa akár házassági évfordulóra vagy más jelentősebb dátumra is emlékeztethet. A fa elültetésének finanszírozója oklevelet is kap Róma városától.
A főpolgármester kezdeményezését számos kritika kísérte a római lakosok részéről, akik szerint városuknak jelenleg legkevésbé fákra van szüksége, és a római kasszákba befolyó pénzt másra kellene felhasználni. Többek között a római utcákat ellepő szemét eltakarítását említették és a közlekedés fejlesztését. A kommentelők között volt, aki azt írta, neki havonta 250 euró jut ételre, ezért faültetés helyett inkább neki segítsenek.

Utazás
Felmérés: az online rendelők többsége is inkább a bolti vásárlást részesíti előnyben
Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között – derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből.

Az MTI-hez kedden elküldött összefoglaló szerint a 60-79 évesek háromnegyede szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, míg a 18-29 éves korosztályban már tízből hatan az online vásárlást preferálják. Az online vásárlók 66 százalékánál a futáros házhozszállítás volt a leggyakoribb szállítási mód az elmúlt egy évben. A csomagautomaták népszerűsége nőtt, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya kissé visszaesett. A csomagautomatát választók 79 százaléka azért dönt e mellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia vagy a futárt várnia. Szintén erős érv, hogy ez a szállítási mód olcsóbb, mint egyes más alternatívák. A csomagautomatát választók 21 százalékánál szempont volt, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert. A 18-79 éves válaszadók 31 százaléka az internetes, 26 százaléka inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, 43 százalék pedig egyformán vélekedik a kettőről. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben.
A 18-79 évesek 15 százalékánál fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek. Az online rendelők háromnegyede inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, ha szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát, de összességében még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak. Az online vásárlók 54 százaléka számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ. A Reacty Digital 2022. november 10-22. között végezte 1000 fős kutatását a VeVa online kutatási közösségben, az eredmények kor, nem, iskolai végzettség, illetve a lakóhely régiója szerint reprezentatívak a 18-79 éves magyar lakosságra.
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Ezért lehet kiváló befektetés a napelem a vállalatoknak
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Ingyen napelem: felpörögtek a kifizetések
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Egy korszak vége: lemond a Bentley a W12-es motorról
-
Egyéb5 nap telt el a létrehozás óta
Itthon is elérhetőek a könnyen tisztuló napelemek
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Így mérsékelhető a rezsi
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés