Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

MVM Next: Külön igénylés nélkül kapnak jóváírást a feltöltőkártyás fogyasztók

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. automatikusan jóváírja a különbözetet minden olyan felhasználónak, aki augusztusban nem csak rezsicsökkentett áron tudta feltölteni előre fizetős árammérőjét, továbbá péntektől minden előre fizetős mérőt használó ügyfelének egységes elszámolási módot biztosít – tájékoztatott a társaság.

Létrehozva:

|

Az előre fizetős árammérők esetén alkalmazott, napokra kiszámolt elszámolási mód megszűnt, a továbbiakban az MVM Next a földgázügyfeleknél már érvényben lévő rendszer mintájára, egységes elszámolási módot biztosít minden felhasználó számára – hívta fel a figyelmet a vállalat. Az előre fizetős mérők feltöltését a 2022. augusztus 1. és 2023. július 31. közötti időszakban áramban 2523 kWh feltöltés mennyiségig a kedvezményes rezsicsökkentett, ezen szint felett pedig lakossági piaci áron fogja elszámolni az MVM Next egységesen, minden ügyfelénél – közölte az MVM Next. Azok a felöltőkártyás ügyfelek, akik augusztusban nem csak rezsicsökkentett áron tudtak áramot vásárolni, visszamenőleg automatikus jóváírásban részesülnek. A korábbi számlákat a társaság érvényteleníti, és az új elszámolási mód szerint újra kiállítja.

 Az MVM Next régi ügyfelei esetében a piaci ár és a rezsicsökkentett ár különbözete a folyószámlájukra érkezik majd, így a túlfizetést későbbi töltés esetén fel tudják használni. Azoknak az ügyfeleknek, akiknek tavaly még az Elmű-Émász volt az áramszolgáltatója, a társaság szeptemberben egy feltöltőkódot generál, amelyet elküld az ügyfélnek, ez pedig egy tetszőleges későbbi időpontban lesz felhasználható. A közleményben emlékeztettek arra, hogy a rezsicsökkentés továbbra is minden magyar háztartás számára megmarad az átlagfogyasztás mértékéig. Az azt meghaladó fogyasztás elszámolása lakossági piaci áron történik, amely a világpiaci árhoz képest jóval kedvezőbb.

 

Advertisement

 

mti

Advertisement

Zöldinfó

A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek

Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.

A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.

A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák