Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Nevet változtatott az olcsó Tesla

Létrehozva:

|

A Tesla nem csinál titkot a terveiből, már régóta tudni lehet, hogy dolgoznak egy kisebb, olcsóbb autón, amellyel a 3-as BMW-t célozzák meg ellenfélként. Eddig a Model E-ként hivatkoztak rá, de át kellett nevezniük Model III-ra.

A Tesla középtávon három modellre szeretné bővíteni kínálatát, az S mellett az X és az eddig E-nek nevezett típusokkal. A Ford azonban beperelte őket a Model E típusneve miatt, ezért kénytelenek voltak megváltoztatni Model III-ra. Elon Musk, a Tesla első embere természetesen ezt is poénosan kommentálta, a figyelemfelkeltő mondattal, hogy Ford is killing sex, magyarul a Ford megöli a szexet, hiszen a modelljeit S, E és X betűkkel szerette volna jelölni, de már nem teheti meg.

A Model III egy új platformra épülő, 3-as BMW méretű autó lesz, amelybe már újonnan kifejlesztett, olcsóbban gyártható akkumulátorok lesznek, amelyek állítólag 320 kilométeres hatótávot tesznek lehetővé. Az autó árát nyolcmillió forintra saccolják, amivel nem csak a BMW i3-asnak, de a Nissan Leafnek is megkeserítheti a sorsát, ha a kistestvér is hozza azt a színvonalat, mint a Model S.

Advertisement

forrás: totalcar.hu

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Fenntartható gokartsport felé: innovatív hajtásrendszert mutatott be a Széchenyi Egyetem

Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Intelligens, többcélú elektromos hajtásláncot és akkumulátormenedzsment-rendszert fejlesztett ki gokartokhoz a győri Széchenyi István Egyetemen, az intézmény kutatói által alapított Quatic Technologies Kft – írja az alternativenergia.hu. A 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV-2022-00002 azonosítószámú innovációs projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával valósult meg 2023 februárjától idén júliusig. A vállalkozás 148,74 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el, míg a teljes költség 214,31 millió forintot tett ki. A projekt keretében két összeszerelt prototípus- és nyolc előszériás hajtásrendszer készült el. A kutatók kiemelt figyelmet fordítottak az energiahatékonyságra, valamint a biztonságos és felhasználóbarát üzemeltetésre. A saját fejlesztésű akkumulátormenedzsment-rendszer precíz töltöttségbecslést és optimális energiafelhasználást biztosít. A hajtáslánc komponensei laboratóriumi és valós környezetben, intenzív teszteléseken estek át, amelyek során változatos üzemi körülmények között ellenőrizték a megbízhatóságot. A létrehozott diagnosztikai rendszer révén könnyen meghatározható a komponensek karbantartási igénye, de segítséget nyújt az élettartam-előrejelzésben is.

A megvalósításban összesen 13 kutató és fejlesztő vett részt. Az elért eredményeket több hazai fórumon és egy tudományos publikációban mutatták be. Az új technológia nemcsak a gokartsportban alkalmazható, hanem elektromos kerékpárok, rollerek, városi mopedautók vagy akár kishajók hajtásrendszereiként is széles körben hasznosítható kisebb adaptációval. A Quatic Technologies Kft. célja, hogy mindezzel hozzájáruljon a gokartsport fenntarthatóvá tételéhez, valamint versenyképes, környezetbarát alternatívát biztosítson a piaci szereplők számára.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák