Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

ÖKO-Játék Program – zöld nevelés

Létrehozva:

|

Az ÖKO-Játék Program játékos környezeti neveléssel foglalkozik, így tulajdonképpen egy alternatív környezet óra. A program célja, hogy a gyerekek játékos formában tanulják meg a környezetvédelem szabályait. A játékos forma lehetővé teszi, hogy olyan gyermekeket is könnyedén tanítson, akik esetleg nehezebben teljesítenek az iskolarendszerben.

Az ÖKO-Játék Program óvodákban, iskolákban, céges rendezvényeken, falu napokon, és még sok más helyen szerepel. A 2008-ban alakult ÖKO-Játék Program jellemzően olyan nagy területeken jelenik meg, ahol van hely felállítani a nagy, színes játékokból álló parkot, hiszen van 25 négyzetméteres interaktív játék is. A rendezvényeken általában 300-600 gyermeket foglalkoztatnak.

A program szervezői: Koltay Eszter környezetkutató és Sőnfeld Mátyás gyógypedagógus és zeneterapeuta közösen írják a különböző zöld-témák köré épülő meséket. Az ÖKO-Játék Program keretein belül a résztvevő gyermekek a bábelőadáson kívül olyan kézműves foglalkozásokon, valamint interaktív játékokon vehetnek részt, melyeken a környezetvédelem szabályait sajátíthatják el. Sőnfeld Mátyás szerzi a zöld-ismeretterjesztő dalokat is, így a rímekbe szedett sorokkal még könnyebben megjegyezhetik a gyerekek, hogy például a szelektív hulladékgyűjtésnél milyen színű kukába kell kidobni az újra feldolgozható szemetet. Sőnfeld Mátyás hulladékokból készít ökohangszert olyan egyszerű eszközökből és módszerekkel, melyet egy óvodás is könnyedén elkészíthet otthon.

A program célja, hogy a gyerekek megértsék az összefüggéseket, az ok-okozati viszonyt, hogy például miért baj az, ha eldobja a csoki papírt az erdőben. Olyan alapfogalmakat is tisztáznak a programon belül, hogy például mit jelent a szelektív hulladékgyűjtés. Emellett cél a zöld gondolkodásmód kialakítása, hiszen a környezeti nevelést nem lehet elég korán kezdeni. Koltay Eszter a számos pozitív visszajelzés közül az egyik legnagyobb sikerélménynek azt tartja, amikor az előadásaikon azt látja, hogy jegyzetelnek a pedagógusok.

Advertisement

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

Tanári példamutatás a fenntarthatóságért: kihirdették a 2025-ös zöld díjazottakat

Óriási sikerrel zárult a pedagógusok számára kiírt környezetvédelmi pályázat – közölte a Fiatal Családosok Klubja (Ficsak).

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Azt írták: a Ficsak a Zöld Követ Egyesület szakmai támogatásával a közoktatásban, köznevelésben dolgozó tanítók, tanárok, óvodapedagógusok, egyéb munkatársak fenntarthatóságért tett munkájának elismerése céljából indította a felhívást – írja az alternativenergia.hu. “A jövő zöld generációjáért díj 2025” odaítélésével azoknak a környezetvédelem iránt elkötelezett pedagógusoknak kívántak elismerést nyújtani, akik különösen aktívak a fenntartható fejlődést szolgáló nevelés-oktatás területén. Akik munkájukkal, életszemléletükkel a diákjaik számára a társadalmi, ökológiai és gazdasági fenntarthatóság fontosságát közvetítik és ezáltal környezetvédelmi cselekvésre inspirálják a fiatalokat – fűzték hozzá. A tájékoztatás szerint összesen 160 pedagógus nyújtotta be határidőig a pályázatát, amelyet egy öttagú zsűri bírált el. A zsűritagok egyike Király Nóra, a Ficsak és a Zöld Követ Egyesület alapítója volt, aki évek óta szívügyének tekinti a környezetvédelmet – jelezték. “Ha a pedagógusok példát mutatnak, az egész társadalom zöldebb jövő felé indulhat” – idézik a közleményben Király Nóra szavait.

Az első helyezett Bódiszné Hajnal Alíz, a Sárospataki Református Kollégium Gimnáziuma pedagógusa, a második helyezett Rákosi-Szabó József Patrik, az Alsójászsági Általános Iskola Gerevich Aladár Általános Iskolai Tagintézménye pedagógusa és a harmadik helyezett pedig Dancza János, a Szolnoki SZC Kreatív Technikum és Szakképző Iskola pedagógusa lett – ismertette a Ficsak. Hozzátették: a szervezők tervezik a folytatást, tekintettel arra, hogy “a most formálódó jövő generációjának várhatóan olyan környezeti körülményekhez kell majd alkalmazkodniuk és olyan környezeti problémákra kell majd válaszolniuk, amelyekhez az alapismereteket ma és itt szükséges megszerezniük, a pedagógusok szerepe a fenntarthatósági törekvések megvalósításában kulcsfontosságú.”

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák