Zöldinfó
Párizs azt tervezi, hogy 2020-ra a kerékpárosok fővárosa lesz!
Így néz ki egy város kerékpárút-térképe, ha a világ biciklis fővárosa akar lenni. A párizsi finompor-szennyezés és az üvegházhatású gázok ellensúlyozására Párizs polgármestere bemutatta a város ötéves kerékpáros tervét.
A város vezetői a több mint 150 millió eurós projekt megvalósítását látják a legkézenfekvőbb lehetőségnek a városi levegőszennyezés féken tartására. A terv legfontosabb célkitűzése a jelenlegi kerékpáros úthálózat megnövelése, 700 km-ről 1400 km hosszúságúra. Abban az esetben, ha az autósok nagy része vállalja, hogy az autójából átül kerékpárra, nagymértékben hozzájárul a levegőszennyezés mértékének csökkenéséhez. Persze semmi nem garantálja, hogy kerékpárutak kiépítésére feltétlenül pozitívan reagálnak az autósok, és a kocsijukból kerékpárra pattannak, de a városháza dolgozói optimisták ezen a téren. Az év első két hónapjában a társadalmi egyeztetésekre mintegy 7000 embert tudtak megmozgatni az ügy érdekében.
A kerékpár-úthálózat két gyorsforgalmi tengellyel (kelet–nyugati, déli–északi) és egy Szajna-partival rendelkezne. Külön hangsúlyt kapna a város nehezen bringázható területeinek kerékpározás szempontjából való „akadálymentesítése”, illetve a periférián található városi kapuk fejlesztése, amelyek összekapcsolják a belvárost a külvárosokkal.
A teljes cikk itt olvasható.
Zöldinfó
Biztonságosabb, megfizethetőbb és tisztább energia minden európainak
Az EU az energetikai infrastruktúra korszerűsítésével csökkentené az energiaszámlákat.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A brüsszeli testület szerint az úgynevezett európai hálózati csomag modernizálni fogja és kibővíti az európai energetikai hálózatot, lehetővé téve az energia hatékony áramlását az összes tagállamon keresztül, integrálva az olcsóbb tiszta energiát és felgyorsítva a villamosítást – írja az alternativenergia.hu. A hálózati csomag elősegíti, hogy minden európai biztonságos, megfizethető és tiszta energiát használhasson, segít megerősíteni az EU függetlenségét az energiaellátás terén, és támogatja a versenyképességet – írták. “A kezdeményezés hozzá fog járulni az energiaárak csökkentéséhez, és támogatni fogja a megfizethető megélhetést minden európai számára. Biztosítani fogja a biztonságos és megbízható ellátást, mivel Európa az energiafüggetlenség elérése érdekében eltávolodik az orosz energiaimporttól” – fogalmaztak. A közlemény szerint a hálózati csomag az energiainfrastruktúra új megközelítését jelenti azáltal, hogy valóban európai perspektívát teremt az infrastruktúra-tervezés terén, miközben felgyorsítja az engedélyezési eljárásokat és biztosítja a határokon átnyúló projektek méltányosabb költségmegosztását.
Az új megközelítés lehetővé teszi a meglévő energiainfrastruktúrák lehető legjobb kihasználását, és ezzel párhuzamosan unió-szerte felgyorsítja a hálózatok és más fizikai energiainfrastruktúrák fejlesztését – írták. A csomag részeként az Európai Bizottság bemutatta az energiaszállítási főútvonalakról szóló kezdeményezést is, ami “kulcsfontosságú stratégiai projekteket” tartalmaz az olyan legsürgetőbb infrastrukturális szükségletek kielégítésére, amelyek kezeléséhez további támogatás és elkötelezettség szükséges, hogy – mint hozzátették – teljessé váljon az Energiaunió.
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaIngyenes hőszigetelés és bónuszrendszer: új lendületben a hazai épületfelújítás
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaA napenergia mellé tárolók kellenek: új irányt jelöltek ki
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás ótaEnergiatárolás: ki pályázhat a 2,5 milliós állami támogatásra?
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaTöltőkábelek elektromos autókhoz: biztonság, gyorsaság és megbízhatóság
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaVízre hangolt jövő: Debrecen átfogó fejlesztésekkel válaszol a klímaváltozás kihívásaira

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés