Kapcsolatfelvétel

Otthon

Passzívház-konferencia lesz Münchenben

Létrehozva:

|

Az eseményt jövő március 9-én és 10-én rendezik meg a bajor városban. A 22. Nemzetközi Passzívház-konferencia fő üzenete az lesz, hogy megéri ilyen épületeket tervezni és építeni.

Különösen a nagyvárosokban folyamatosan nőnek a bérleti díjak. Ilyen szempontból Németországon belül München, Frankfurt am Main és Stuttgart a legdrágább települések közé tartoznak. Emellett az újonnan épített otthonok árai is folyamatosan emelkednek. A közösségek eközben amiatt panaszkodnak, hogy hiányoznak a megfizethető lakóterek. Éppen ezért – a klímavédelmi célokat figyelembe véve – a városok és a közösségek azon kihívás előtt állnak, hogy megfizethető és energiahatékony épületeket kell megvalósítaniuk. Ez egyaránt érvényes az újonnan épített és a felújított ingatlanokra. A hatékonyság és a gazdaságosság ötvözése nem véletlenül áll a 22. Nemzetközi Passzívház-konferencia középpontjában. A passzívház-szabvány már ma is megfelel a Nearly Zero Energy Building (NZEB) követelményeinek. Az NZEB az Európai Unióban 2020-tól minden újonnan épített házra vonatkozik, míg 2018-tól az összes új nyilvános épületre.

Prof. Dr. Wolfgang Feist, a darmstadi Passzívház Intézet alapítója és vezetője úgy vélte, hogy az energiahatékony alkotóelemek tekintetében komoly előrelépés történt a területen. A három rétegű üvegekkel ellátott ablakok például már csak alig kerülnek többe, mint a hagyományos nyílászárók. Ez a fejlődés minden más olyan terméknél is megfigyelhető, amely meghatározó a passzívház létrehozása szempontjából. A konferencián több ezer projekt tapasztalatait fogják összegezni.

Bajorországban több program is támogatja az energiahatékony építést és felújítást. Rudolf Escheu, a bajor gazdasági minisztérium megújuló energiákért és energiahatékonyságért felelős részlegvezetője közölte, hogy a szaktárca a 10 000 házas projektjével támogatja az energiahatékony és a jövő kihívásainak megfelelő új épületek építését és a régiek felújítását. A tartomány emellett már 2011-ben hozott egy olyan döntést, hogy alapvetően minden újonnan épített, nem állami és nem lakás célú épületet a passzívház-szabvány szerint kell elkészíteni. A legérdekesebb müncheni passzívház-programok között van a 138 lakásos wagnisART, amelyet a jövőbeli lakókkal közösen alakítottak ki, valamint 25 lakást hoztak létre passzívházakban a Gertrud Grunow utcában. A Passzívház Intézet projektadatbázisa számos bejegyzést tartalmaz helyi épületekről is és a www.passivhausprojekte.de oldalon érhető el.

 

forrás: alternativenergia.hu

 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Otthon

Ez a világ első napelemes, guruló lakása

Létrehozva:

|

Szerző:

Ha lakókocsira gondolunk, valószínűleg nem egy ultramodern, napelemes, elektromos autó jut az eszünkbe, amiben a tágas helyeken kívül minden megtalálható ahhoz, hogy kényelmesen érezzük magunkat.

Holland diákok azonban most pontosan ilyen kocsi prototípusát építették meg. Stella Vita – úgy hangzik, mint valami luxusszálloda neve, vagy egy igen drága ásványvíz, pedig valójában egy elektromos, környezetbarát lakókocsi prototípusát hívják így, amit eindhoveni diákok egy csapata épített meg. Az már biztos, hogy az elektromos autók megváltoztatják majd, hogyan közlekedünk – de ha erről van szó, általában inkább a városi közlekedésre, vagy rövid távú autózásra gondolunk, és nem arra, hogy egy elektromos, teljesen környezetbarát lakókocsival vágunk neki az országnak, vagy akár a kontinensnek. Eindhoveni gyerekek egy csoportja egyáltalán nem ilyen szűk látókörű: a Solar Team Eindhoven (Eindhoveni Szolárcsapat) huszonkét tanulója olyan lakókocsi-prototípust épített, ami teljesen zöld, napenergiával működik, és elektromos.

A Stella Vita fantázianévre keresztelt jármű az Eindhoveni Műszaki Egyetem diákjainak fejéből pattant ki. Nem elég, hogy az autó elektromos, még napenergiával is működik, az így kapott áram pedig a lakókocsi számos funkcióját el tudja látni. A naposabb időben a jármű akár 730 kilométert is el tud menni a szolárpanelek segítségével, az így nyert energiával pedig még a kávéfőző is működtethető, sőt, a tévét is lehet nézni, miközben töltöd a telefonodat, vagy éppen zuhanyzol. A lakókocsi felugró tetővel is rendelkezik, amely megnöveli a belmagasságot, így sokkal könnyebb kiegyenesedve főzni, dolgozni, vagy bármi mást csinálni benne.

Első blikkre talán furcsának tűnhet a lakókocsi dizájnja, de valójában minden funkcionális rajta. A hosszú tetőre szükség volt a szolárpanelek miatt, és a jármű egész formatervezése a praktikusság, az aerodinamikai szempontok és a helymaximalizálás céljából született. Ami a szolárpaneleket illeti, még két szettnyi megbújik a tető alatt belőlük, amit álló helyzetben lehet előhúzni.

Arról egyelőre nincs adat, hogy milyen akkumulátor dolgozik a kocsiban. A diákok szeptember 19-én indultak el európai körútjukra a Stella Vitával, a cél Spanyolország legdélebbi csücske. Az úton kizárólag napelemet fognak használni energiaforrásként. Valószínűleg így még azért kicsit problémás lesz az út, de talán már nem kell sokat várnunk ahhoz, hogy a napelemes elektromos lakókocsik a mindennapi valóságunkká váljanak.

 

Képek: Stella Vita Facebook

Tovább olvasom

Otthon

8 négyzetméteres ökolakás 25 millió forintért jöhet?

Létrehozva:

|

Szerző:

Az egyedi konstrukció meghódította a piacot. Az ökokapszula egy 750W szélturbinával és egy 880W napelemmel rendelkezik, s mind a két berendezés rá van kötve a 10 kWh akkumulátorra.

Emellett a kis méretű otthon összegyűjti a tetőről az esővizet, amelyet aztán egy szűrő segítségével tisztít meg.  A vécé egy biokomposztálóból áll, de a jövőben várhatók olyan modellek is, amelyek eltüzelik majd a keletkező anyagokat. A teljes ház 1350 kilogrammot nyom, mindezt az teszi lehetővé, hogy a külső borítás szénszálba burkolt alumínium. Az egyetlen problémát a kis méret mellett az jelenti, hogy az ökokapszula jelenleg nagyon drága: az ára 79 900 euró vagyis 24.850.000 forint, amely négyzetméterenként 3.017.000 forintot jelent.

forrás: alternativenergia.hu

Tovább olvasom

Otthon

Napelemes tetőcserepet vagy napelemet használjak?

Létrehozva:

|

Szerző:

Elon Musk egyik legerősebb, a napelemes tetőcserép mellett szóló érve, hogy olcsóbb lesz, mint az új tető és az új napelem panelek összege, ez az, amivel Musk a háztulajdonosok legtöbbjeinél érvelt, írta az mnnsz.hu.

A közeljövőben minden bizonnyal a hagyományos napelemek fogják még uralni a piacot, hisz már több évtizedes kiforrott technológiával rendelkeznek. Azonban elkerülhetetlenül feltételezésekre alapozunk, és a Tesla új napelemes tetőcserepekből álló tetőjét a napelemmel ellátott „prémium tetővel” hasonlítják össze. „Az esetek 80 vagy még magasabb százalékában a Tesla Solar Roof tetőcserepeinek van gazdasági szempontból értelme, és ezek néznek ki a legjobban, és ezek lesznek a legtartósabbak” – állította Musk. Bár a gazdaságosság fontos a tömeggyártásra áttérés szempontjából, a túlzott összpontosítás félrevezető lehet. Egy üvegből készült, integrált fotovoltaikus elemekkel rendelkező cserép prémium terméknek minősül, amelyen nem lehet összehasonlítani a piacon kapható legolcsóbb napelemekkel felszerelt tetővel.

 

0 Ft-os villanyszámla, egyszerűen. Kérjen itt ajánlatot napelemes rendszerre. 15 percen belül részletes, személyre szabott árajánlatot kap. (x)

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák