Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Profitálhatnak a dízelválságból az elektromos kerékpárok

Létrehozva:

|

Egyre népszerűbbek az elektromos kerékpárok és a dízelautókkal kapcsolatos válság csak növelheti a keresletet e járművekre.

Siegfried Neuberger, a Zweirad-Industrie-Verbands (Kétkerekű Ipari Szövetség, ZIV) ügyvezetője. A szervezet 90 elektromos bicikliket és kiegészítőket készítő vállalat érdekeit képviseli. A szakember kiemelte, hogy az autóval megtett utak 50 százaléka 5 kilométernél kisebb távolságra, míg 25 százaléka 2 kilométernél kisebb távolságra történik. Éppen ezért kell meggyőzni az embereket arról, hogy ezekre a kis távolságokra kerékpárra vagy elektromos biciklire szálljanak át. Németországban tavaly 720 000 elektromos kerékpárt adtak el, ez 19 százalékkal több annál, mint 2016-ban. Mindez elsősorban a kiforrott technikának, a nagyobb akkumulátorteljesítménynek és azzal párhuzamosan elérhető nagyobb hatótávolságnak, valamint a nagyobb kínálatnak köszönhető. Az elektromos biciklik átlagára tavaly körülbelül 2300 euró volt.

Németország mellett komoly gyártónak számít Kambodzsa, Lengyelország és Bulgária is. Az utóbbi három államból származott a Németországba importált 2,65 millió kerékpár nagy része. Az elektromos biciklik közül 470 000 volt német gyártmány, ez 120 000 darabos növekedés a 2016-os évhez képest. A gyártás értéke 2,4 százalékkal nőtt és elérte az 1,22 milliárd euró. Érdekesség, hogy a kétkerekű járművekre való váltás mellett érvelt a kisebb távolságok esetében Christian Buric, az ADAC német autóklub szóvivője is. Ugyanakkor hozzátette, hogy a kerékpártárolókat a busz-, a villamos-, a gyorsvasúti, illetve a vasúti megállók közelében kellene elhelyezni.

forrás: alternativenergia.hu

Advertisement

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

A Chery a leggyorsabban növekvő kínai autóexportőr

A kínai Chery autógyártó új, nemzetközi növekedési szakaszba lépett.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Chery Group az idén január és október között 2 288 929 járművet adott el, ami 13 százalékos éves növekedés; a vállalat globális felhasználói bázisa már meghaladja a 18 milliót, köztük több mint 5,56 millió külföldi vevővel, ezzel a Chery egy új minőségű, nemzetközi növekedési szakaszba lépett – ismerteti a vállalat közleményében, amelyet magyarországi importőr partnere, a Grand Automotive Central Europe Kft. juttatott el az MTI-hez. Októberben a Chery Group 281 161 járművet adott el, ami 3,3 százalékos éves növekedés – írja az alternativenergia.hu. Az új energiával hajtott járművek (NEV) értékesítése 110 346 darabra emelkedett, ez 54,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A külföldi szállítások elérték a 126 434 járművet, ami 13 százalékos éves növekedés – immár hat egymást követő hónapban haladta meg az export a 100 000 darabot. Az összesített export jelenleg 1 062 862 járműnél tart, amivel a Chery kínai autógyártóként a leggyorsabban érte el egy naptári éven belül az egymillió exportált járművet – írták.

A közleményben kiemelik, hogy a vállalat áttörést ért el az új energiahajtású üzletág méretében és növekedési ütemében, sikeresen alakítva ki egy népszerű, piacképes modellportfóliót. A folyamatos technológiai innovációnak tulajdonítják, hogy a Chery Group január és október között 697 891 NEV-et értékesített, ami 73,1 százalékos éves növekedés. Ezzel megerősítette pozícióját a legjobb öt autógyártó között a NEV-ek értékesítési volumene alapján – mutattak rá. A Chery dinamikusan halad előre Európában globális stratégiájának megvalósításában. A vállalat felgyorsította európai terjeszkedését: az év első tíz hónapjában 171 147 járművet értékesített az EU és az Egyesült Királyság piacain, ami 2,4-szeres növekedés az előző évhez képest. Emlékeztettek: a Chery az első kínai márka, amely helyi gyártást valósított meg Európában, már működik Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban, most pedig Franciaországban és Németországban terjeszkedik.

A Chery autómárka piacra lépését Magyarországon az idén áprilisban jelentette be a Grand Automotive vállalat, amellyel a vezérképviseleti feladatokról kötött megállapodást a kínai Chery Automobile. Az értékesítés az év második felében megkezdődött, október végéig eddig több mint 750 autót adtak el Magyarországon. A Chery márkával már rövid távon a top 10 eladott márka közé kívánnak bekerülni Magyarországon, középtávon pedig ennél is ambiciózusabb terveik vannak – közölték az MTI kérdésére. Jelenleg 14 értékesítési pontot érhetők el a kínai márka modelljei. A Grand Automotive tájékoztatása szerint december közepéig további 5 márkakereskedés nyílik, és a jövő év során folytatják a hálózat bővítését. Jelenleg a márka kínálatában három hibrid és két benzin meghajtású modell szerepel, a paletta novemberben egy újabb tölthető hibriddel egészül ki. A tájékoztatás szerint a Chery egyelőre nem hoz Magyarországra tisztán elektromos autót, hanem vagy hagyományos belső égésű motorra szerelt, vagy az úgynevezett új energiahajtású (tölthető hibrid, öntöltő hibrid) modelleket. Az eddigi eladásokban a NEV modellek értékesítési aránya meghaladta az 50 százalékot.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák