Zöld Közlekedés
Profitálhatnak a dízelválságból az elektromos kerékpárok
Egyre népszerűbbek az elektromos kerékpárok és a dízelautókkal kapcsolatos válság csak növelheti a keresletet e járművekre.
Siegfried Neuberger, a Zweirad-Industrie-Verbands (Kétkerekű Ipari Szövetség, ZIV) ügyvezetője. A szervezet 90 elektromos bicikliket és kiegészítőket készítő vállalat érdekeit képviseli. A szakember kiemelte, hogy az autóval megtett utak 50 százaléka 5 kilométernél kisebb távolságra, míg 25 százaléka 2 kilométernél kisebb távolságra történik. Éppen ezért kell meggyőzni az embereket arról, hogy ezekre a kis távolságokra kerékpárra vagy elektromos biciklire szálljanak át. Németországban tavaly 720 000 elektromos kerékpárt adtak el, ez 19 százalékkal több annál, mint 2016-ban. Mindez elsősorban a kiforrott technikának, a nagyobb akkumulátorteljesítménynek és azzal párhuzamosan elérhető nagyobb hatótávolságnak, valamint a nagyobb kínálatnak köszönhető. Az elektromos biciklik átlagára tavaly körülbelül 2300 euró volt.
Németország mellett komoly gyártónak számít Kambodzsa, Lengyelország és Bulgária is. Az utóbbi három államból származott a Németországba importált 2,65 millió kerékpár nagy része. Az elektromos biciklik közül 470 000 volt német gyártmány, ez 120 000 darabos növekedés a 2016-os évhez képest. A gyártás értéke 2,4 százalékkal nőtt és elérte az 1,22 milliárd euró. Érdekesség, hogy a kétkerekű járművekre való váltás mellett érvelt a kisebb távolságok esetében Christian Buric, az ADAC német autóklub szóvivője is. Ugyanakkor hozzátette, hogy a kerékpártárolókat a busz-, a villamos-, a gyorsvasúti, illetve a vasúti megállók közelében kellene elhelyezni.
forrás: alternativenergia.hu
Zöld Közlekedés
Közös kutatóközpont az akkumulátoripar fenntartható jövőjéért
Koreai-magyar akkumulátoripari kutatóközpont jön létre Magyarországon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A Magyar Akkumulátor Szövetség vezetésével koreai-magyar akkumulátoripari kutatóközpont jön létre Magyarországon a 2022-ben elindított Economic Innovation Partnership Program (EIPP) részeként a dél-koreai Korea Development Institute (KDI) és a magyar Nemzetgazdaság Minisztériummal közreműködésben; a kompetenciaközpont 2026-ban startolhat – közölte az akkumulátor szövetség az MTI-vel. Az alternativenergia.hu közleményében ismertette, hogy a 2022-2025 évre szóló EIPP részeként indult el a korai-magyar együttműködés az elektromobilitás, a logisztika és az akkumulátoripar területén. Az együttműködésben magyar oldalon több minisztérium – a Nemzetgazdasági Minisztérium, az Energiaügyi Minisztérium, a Kulturális és Innovációs Minisztérium – valamint kiemelt intézmények – a Neumann Nonprofit Közhasznú Kft., a Magyar Akkumulátor Szövetség, a HUMDA, a Magyar Közút, a Közlekedéstudományi Intézet, az Innovatív Képzésfejlesztési Központ, továbbá a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – vesznek részt.
A program első évében a résztvevők átfogó elemzést végeztek az EU és Magyarország akkumulátor-életciklus kezelési gyakorlatáról, felépítették a magyar és koreai partnerekből álló szakmai hálózatot. A második évben a központ működési modellje, a Battery Passport-kompatibilis adatarchitektúra és az RRR (reuse-repurpose-recycle) folyamatok fejlesztése került a középpontba, a harmadik év célja a kormányzási és pénzügyi modell véglegesítése volt. A program záró szakaszában előkészítették a koreai-magyar akkumulátoripari központ létrehozásához szükséges terveket – írták a közleményben. A tájékoztatás szerint az együttműködést formálisan záró 2025. november 5-i konferencián központi téma volt a Korea-Hungary Battery Cooperation Research Center (KHBCC) megvalósítási és működési terve. A központ platformot teremt tudásmegosztásra, kutatás-fejlesztésre és iparági együttműködésre Magyarország és Dél-Korea között.
A közleményben hangsúlyozták, a KHBCC a jövőben fontos szerepet játszhat abban, hogy a vállalatok megfeleljenek az Európai Unió akkumulátorokra vonatkozó szabályozási előírásoknak, különösen az adatátviteli és életciklus-követési rendszerek fejlesztésében, valamint az újrahasznosítási és újrafelhasználási folyamatok támogatásában. Az érintetett felek megerősítették elkötelezettségüket a központ 2026-os elindítása mellett, amely hozzájárul a magyar akkumulátor-ökoszisztéma nemzetközi versenyképességének erősítéséhez. Az akkumulátor szövetség közleményében rámutatott arra, hogy az EIPP keretében zajló közös munka hosszú távon hozzájárul a magyar-koreai tudásmegosztás, ipari innováció és fenntartható fejlődés megerősítéséhez az akkumulátoriparban, valamint a KHBCC 2026-os elindításának szakmai megalapozásához. A Magyar Akkumulátor Szövetség 2021. július 1-jén, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával alakult. A szervezet több mint 100 vállalatot fog össze, köztük magyar és nemzetközi gyártókat, energiatermelőket, kivitelezőket és rendszerüzemeltető cégeket. Céljuk, hogy elősegítsék az iparági szereplők és a kormányzati szervek közötti együttműködést, képviseljék a tagok érdekeit, biztosítva ezzel a szektor versenyképességét mind hazai, mind nemzetközi szinten.
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaMegérkeztek az új Citarók: modernebb és kényelmesebb buszok járnak a fővárosban
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaRekordmennyiségű áramot töltöttek a magyar elektromos autósok
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaEnergetikai korszerűsítés: már több ezer család részesült támogatásban országszerte
-
Zöld Közlekedés5 nap telt el a létrehozás ótaMinden harmadik autós dízelt választana, az elektromos járművek iránt továbbra is csekély az érdeklődés
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás ótaA természetes erőforrások állapota közvetlenül befolyásolja a világgazdaság több mint felét

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés