Zöldinfó
Rászólnak a szemeteskukák a bécsiekre
Mivel a téli hónapokban alábbhagy az emberek tisztasági morálja, az osztrák főváros újabb kampányban emlékezteti őket arra, hogy a város tisztaságáért ők tehetik a legtöbbet.
A szemeteskukák óriásplakátokról szólnak rá a bécsiekre. A vicces és provokatív beszólások célja, hogy figyelmeztessék a bécsieket, a város tisztasága rajtuk is múlik. A hideg hónapokban ugyanis rendszerint visszaesik az emberek tisztasági morálja. A 2014-es tisztasági kampány középpontjában továbbra is a kutyaürülék és a cigarettacsikk áll, noha az elmúlt évek során jelentős javulást tapasztaltak mindkét területen. 2005 és 2012 között például 31 százalékkal csökkent az eldobált csikkek száma, vagyis míg 2005-ben 868 millió landolt a járdákon, buszmegállókban és egyéb helyeken, addig 2012-ben már csak 600 millió. Tavaly már mintegy 72 millió csikk végezte szabályosan a köztéri szemetesekben – 2009-ben ez a szám még csak 6,65 millióra rúgott.
Azt is sikerült elérni, hogy a kutyatartók nagy részének ma már magától értetődő dolog legyen, hogy az utcán is feltakarít kedvence után – ebben városszerte 3 ezer ingyenes zacskóautomata és 24 ezer gyűjtőedény van a segítségükre. Bécs szemeteseiben ma már naponta több mint 47.200 teli zacskó landol, ami a lakosság közérzetén is meglátszik: míg 2008-ban a bécsieknek csupán 34 százaléka érezte úgy, hogy javult a kutyagumi helyzet, addig 2013-ban már 66 százalék.
Lényegesen javult a fegyelem az illegálisan az utcákra kihelyezett lomok esetében is: 2008 és 2013 között például csaknem 75 százalékkal kevesebb, összesen 463 hűtőszekrénytől próbált ily módon megszabadulni a tulajdonosa. Az összes lom esetében 31 százalékos a javulás, kóbor bevásárlókocsikból pedig 45 százalékkal találtak kevesebbet a bécsi közterület-felügyelők, a Waste Watcher-ek. A civilben és egyenruhában egyaránt járőröző szemétőrség 2008 óta összesen 35 ezer esetben intézkedett.
De nemcsak a kilátásba helyezett büntetés, hanem az információk könnyű hozzáférhetősége is hozzájárul a bécsiek tisztasági moráljának javulásához: a város online térképén ugyanis egy kattintással bárki megtudhatja, hogy hol van a legközelebbi hulladékgyűjtő sziget, szeméttelep, veszélyes hulladék átvevőhely vagy zacskóautomata. 2012 novembere óta pedig még egy okostelefonos alkalmazás, a 48er-App is a bécsiek segítségére van.
Zöldinfó
Hazai fejlesztésű okospadok hódítják a világot
Köztéri okosbútorokat fejlesztő vállalkozásba fektetett a Hiventures.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. 600 millió forintos tőkebefektetést nyújt a köztéri okosbútorokat fejlesztő Kuube Hungary Kft-nek a Divat & Design Tőkealapból – írja az alternativenergia.hu. A közleményben ismertették: a Kuube Hungary magyar alapítású technológiai vállalkozás, amely napenergiával működő off-grid, vagyis a közüzemi elektromos hálózattól független köztéri okosbútorok fejlesztésével és nemzetközi piaci értékesítésével foglalkozik. A 2020-ban alapított cég termékei – okospadok, valamint buszmegállók és közösségi terek okos utcabútorai – már több mint 15 országban vannak jelen, számos európai és ázsiai nagyvárosban, például Tokióban, Bangkokban és Manilában is megtalálhatók. A Kuube okosbútor egy moduláris kültéri infrastruktúra-megoldás, amely közterületi padként működik. Az újrahasznosítható anyagokból készült termék dizájnja úgy készült, hogy funkcionálisan és esztétikailag is a környezetbe illeszthető legyen.
A fokozott igénybevételnek és az időjárásnak is ellenálló bútorok számos digitális és fenntarthatósági funkciót egyesítenek: például USB és vezeték nélküli eszköztöltést, ingyenes Wi-Fi hotspotot és opcionális környezeti – hőmérsékletet, levegőminőséget, UV indexet érzékelő – szenzorokat. Emellett érintőkijelzők és profi audiorendszer segítik a városi tájékoztatást, a turisztikai és közszolgáltatási tartalmak megosztását. A termékcsalád jelenleg hat típusból áll. A Hiventures 600 millió forintos befektetését kiemelten piacnyitásra, értékesítésre, márkaépítésre, új modellek fejlesztésére fordíthatják.
A befektetés nagyban támaszkodik a Kuube és a világ egyik legnagyobb elektronikai gyártócége, a Foxconn között 2024-ben megkötött gyártási megállapodásra. A gyártás a Foxconn komáromi üzemében történik, ahol kifejezetten a Kuube termékeire összpontosítva új gyártósort is kialakítottak. A befektetés a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szakmai partnersége mellett, a Hiventures által kezelt Divat & Design Tőkealapból valósul meg. A tőkealap a hagyományos, akár több éve működő márkák mellett kimondottan keresi a feltörekvő, technológiai újításokat tartalmazó designipari befektetési lehetőségeket. A Hiventures és a MDDÜ stratégiai megállapodása a magyarországi divat- és designipari ágazat fellendítését, valamint egy értékteremtő kreatívipari startup ökoszisztéma kialakítását célozza – közölték.
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöld Energia1 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés