Kapcsolatfelvétel

Utazás

Űrturistákat toboroz egy kínai webáruház

Létrehozva:

|

Űrturistákat toboroz Kína legnagyobb webáruháza, a Taobao, amely csütörtöktől megkezdte az online jegyárusítást személyenként 22 millió forintnak megfelelő jüanért.

A regisztrálást követő első percekben 305-en jelezték, hogy komoly a szándékuk, hajlandóak a minimális 599 999 jüant kifizetni az 5-6 percesnél nem hosszabb időtartamú kalandért – számolt be a China Daily című angol nyelvű napilap a Taobao illetékeseire hivatkozva pénteken.

A jelentkezők közül négyen a délnyugat-kínai Csengtu város üzletemberei, ketten pedig Sanghajból küldték el a foglalásukat. Ők minden bizonnyal idősebbek 18 évesnél, alacsonyabbak 2 méternél és nem nyomnak többet 125 kilónál. Utazásuk feltétele még, hogy kötelező orvosi vizsgálaton is átessenek.

A kínaiak számára izgalmas, hogy egy kattintással űrutazók lehetnek – jegyezte meg a holland Space Expediciton Corporation (SXC) szervezésében sorra kerülő kirándulás kizárólagos kínai jegyértékesítő brókere, a Dexo Travel vezetője, Csang Jung. A Taobao által közvetített és ajánlott űrtúrák között válogatni is lehet az odafent töltött időtartam és az indulás időpontja szerint. A 22 millió forintnak megfelelő alapár az “úttörő űrhajós” csomagé, amelynek választása esetén az illető 61 kilométert tehet meg az űrben a várhatóan 2015 negyedik negyedében startoló Lynx Mark I űrhajón. A prémiumcsomagért már többet, 50,5 millió forintnak megfelelő összeget kell fizetni, ami a fejlettebb Lynx Mark II-n történő utazásra jogosít, és 103 kilométerre visz a Föld felszínétől leghamarabb 2016-ban. Aki ezt az űreszközt kívánja kipróbálni, de egyéb extra nem vonzza, már 30 ezer jüan (1,1 millió forint) befizetésével lefoglalhatja a helyét.

Az árak tartalmazzák a kilövés helyszínére, vagyis az Egyesült Államokban található Mojave légikikötő polgári repülési tesztközpontjába utazás költségét is. Az SXC tájékoztatása szerint az űrhajó egy alkalommal csupán egy “űrhajóst” tud szállítani a másodpilóta pilóta melletti ülésén. Az öt-hatperces űrbéli tartózkodás arra lesz elegendő, hogy az utas élvezze a kilátást és megtapasztalja a súlytalanság állapotát. A program civil résztvevőinek határozottan javasolják, hogy a bevetés előtt vegyenek részt egy egyhetes felkészítésen.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Utazás

Felmérés: az online rendelők többsége is inkább a bolti vásárlást részesíti előnyben

Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között – derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az MTI-hez kedden elküldött összefoglaló szerint a 60-79 évesek háromnegyede szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, míg a 18-29 éves korosztályban már tízből hatan az online vásárlást preferálják. Az online vásárlók 66 százalékánál a futáros házhozszállítás volt a leggyakoribb szállítási mód az elmúlt egy évben. A csomagautomaták népszerűsége nőtt, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya kissé visszaesett. A csomagautomatát választók 79 százaléka azért dönt e mellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia vagy a futárt várnia. Szintén erős érv, hogy ez a szállítási mód olcsóbb, mint egyes más alternatívák. A csomagautomatát választók 21 százalékánál szempont volt, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert. A 18-79 éves válaszadók 31 százaléka az internetes, 26 százaléka inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, 43 százalék pedig egyformán vélekedik a kettőről. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben.

A 18-79 évesek 15 százalékánál fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek. Az online rendelők háromnegyede inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, ha szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát, de összességében még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak. Az online vásárlók 54 százaléka számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ. A Reacty Digital 2022. november 10-22. között végezte 1000 fős kutatását a VeVa online kutatási közösségben, az eredmények kor, nem, iskolai végzettség, illetve a lakóhely régiója szerint reprezentatívak a 18-79 éves magyar lakosságra.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!