Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Új villamosokhoz új infrastruktúra is kell

Forgalomba állt a fővárosban egy újabb, alacsonypadlós CAF-villamos.

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az alternativenergia.hu közleménye szerint a társaság átvette és forgalomba állította a 22. új CAF-villamost, továbbá a 23. új szerelvény is Budapesten van, és a hamarosan esedékes hatósági vizsgáztatása után ez a jármű is forgalomba áll. A BKK 2022 novemberében, majd 2023 márciusában összesen 51 új villamost (46 rövidet és 5 hosszút) rendelt meg a spanyol CAF gyártótól egy korábbi szerződés utolsó opciós lehívásával. A járművek fokozatosan érkeznek Budapestre, és ütemezetten állnak forgalomba. Az új villamosok alacsonypadlósak, klimatizáltak, energiahatékonyak és korszerű utastájékoztató rendszerrel vannak felszerelve. A járműbeszerzési projekt az Európai Unió támogatásával, az állam társfinanszírozásával valósul meg, a vissza nem térítendő támogatás összege 54,15 milliárd forint. A beszerzésnek köszönhetően a jelenlegi 30-ról 40 százalék fölé emelkedhet a forgalomban lévő alacsonypadlós villamosok aránya Budapesten – írták.

A BKK kitért arra is, hogy az új járművek fogadásához és a hálózat további korszerűsítéséhez infrastrukturális beavatkozásokra is szükség van, például az áramellátás fejlesztésére, egyes végállomások átépítésére és új peronok kialakítására. A szükséges uniós források egyelőre nem állnak rendelkezésre ezekhez a fejlesztésekhez, ennek ellenére a főváros elkötelezett amellett, hogy ezek a beruházások is megvalósuljanak. Ezek a fejlesztések ugyanis nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy az új járművek hosszú távon, teljeskörűen szolgálhassák a fővárosi utasokat, illetve újabb vonalak válhassanak alacsonypadlósan elérhetővé – írták.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Feszültség az EU és Kína között az elektromos autók támogatása miatt

Folytatódnak az Európai Unióval az egyeztetések a kínai elektromos autók ármegállapodásáról.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi védintézkedésekről, az EU és egyes kínai vállalatok külön tárgyalásai kockára tehetik a kölcsönös bizalmat, és lassíthatják az általános előrehaladást – írja az alternativenergia.hu. Ho Ja-tung, a minisztérium szóvivője pekingi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a felek a hét elején kereskedelmi védintézkedésekről szóló megbeszéléseket folytattak, és a konzultációk a jövő héten is folytatódnak. “Kína üdvözli az EU döntését, hogy újraindítja a minimálár-megállapodásra vonatkozó konzultációkat, és értékeli, hogy az EU visszatért a párbeszéden alapuló konfliktuskezelés útjára” – fogalmazott.

A szóvivő szerint a kínai gépipari és elektronikai import-export kamarát több kínai vállalat hatalmazta fel egy olyan javaslat előterjesztésére, amely egységes iparági álláspontot képvisel – emelte ki, hozzátéve, hogy a felek ezen az alapon több fordulóban folytattak konzultációkat, és előrelépést értek el. “Kína reméli, hogy az EU betartja a kétoldalú vezetői szinten elért fontos konszenzust, szigorúan követi a megkülönböztetésmentesség elvét, és a korábbi munkára alapozva mielőbb párbeszéd útján rendezi a súrlódásokat”- közölte. Hozzátette: ez elősegítené mindkét fél iparágainak fejlődését egy nyitott és stabil piaci környezetben.

Az Európai Unió 2024 októberében akár 45,3 százalékos vámokat hagyott jóvá azokra a kínai elektromos autókra, amelyek esetében a brüsszeli vizsgálat szerint tisztességtelen állami támogatások befolyásolhatják a piaci verseny alakulását. Peking szerint gyártói versenyképesebbek, és a vámok helyett minimáláras megoldást javasolt.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák