Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

160 km-es hatótávú elektromos motort dob piacra a Super73 cég

A SUPER73 C1X modelljéről egyelőre nem sokat tudni, úgy tűnik azonban, hogy hamarosan kapható lesz.

Létrehozva:

|

A Los Angeles-i székhelyű, e-biciklikkel foglalkozó SUPER73 által korábban bemutatott könnyű elektromos motorkerékpár, a SUPER73 C1X sokak érdeklődését felkeltette. Úgy tűnik, az ügyfeleknek már nem kell sokat várniuk a modellre, igaz, az ár egyelőre kérdéses – számol be az okodrive.hu.

Az Orange County Business Journal legújabb jelentése alapján a SUPER73 C1X várhatóan már idén tavasszal megjelenik. A vállalat egy évvel ezelőtt még azt ígérte, hogy a motor gyártása előreláthatóan 2023 végén kezdődik meg, most tehát úgy tűnik, a folyamat jelentősen lerövidült, a SUPER73 gyakorlatilag felére csökkentette a fejlesztési időt.

A négy mérnökből álló csapat tagja két korábbi Rivian-alkalmazott. Az elektromos teherautó-gyártó Rivian egyébként egy saját elektromos kerékpáron dolgozik olyan tervezők segítségével, akiket éppen e-biciklis cégektől csábítottak el. Elképzelhető, hogy a SUPER73 C1X előbb fog megjelenni, mint a Rivian terméke.

Advertisement

Az elektromos motor specifikációi egyelőre nem ismertek, de azért a vállalat alapvető célkitűzéseire lehet következtetni. A végsebesség legalább 120 kilométer per óra, a maximális hatótávolság pedig 160 kilométer lesz. A legtöbb könnyű elektromos motorkerékpárokra szakosodott gyártó specifikációiból kiindulva azt is megállapítható, az akkumulátorpakk kapacitása legalább 5-6 kilowattóra.

Érdekes módon a SUPER73 modellje azok érdeklődését is felkeltette, akik még csak nem is motorosok. Egy ügyfelekkel végzett kutatás alapján az emberek 60 százaléka szerette volna, hogy a cég motorkerékpárt gyártson, annak ellenére, hogy a vásárlók 67 százaléka korábban nem ült motoron.

Advertisement

A specifikációkhoz hasonlóan az ár is kérdéses, mindenesetre úgy tűnik, a C1X több verzióban lesz elérhető, ami némi mozgásteret adhat. A belépő szintű motor várhatóan 10 ezer dollárnál (mintegy 3,5 millió forintnál) olcsóbb lesz, így sok vetélytárssal versenybe szállhat a vállalat. Jelképes összegért már elő lehet jegyezni a modellt.

Nem a SUPER73 az első elektromos kerékpárokkal foglalkozó vállalat, amely az e-motorok irányába is kacsintgat. A cég számára azonban komoly előnyt jelenthet, hogy meglévő modelljeik így is feszegetik a biciklik és motorok határát, tehát van némi tapasztalat a tervezésben.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Tesla vezet, de jönnek a kínai márkák is a hazai használtautó-piacra

Az elektromos márkák egy-két év múlva jelennek meg nagyobb tömegben a használtautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A magyarországi használtautó-piacon a 2026-2027-es időszakban, a flottaautók kifutásával, második hullámként jelenhet meg nagyobb tömegben a használt elektromos autók kínálata – erre számít az egyik legjelentősebb piaci szereplő, az országos kereskedelmi hálózattal rendelkező Das WeltAuto. Az alternativenergia.hu kifejti: az elektromos autók aránya a teljes használtpiacon még mindig elenyésző, a szegmens azonban látványosan élénkül. A használtautó-piac stabilan növekszik, miközben új korszak kezdődik: az elektromos és kínai márkák megjelenése átrajzolja a jövő kínálatát – hívja fel a figyelmet Tóth Péter, a Das WeltAuto értékesítési igazgatója. A közleményben idézik a Datahouse statisztikáját, amely szerint a Tesla továbbra is a legjelentősebb elektromos márka a magyarországi használtautó-piacon, 2655 tranzakcióval és 0,38 százalékos részesedéssel. A kínai újhullámos márkák (MG, BYD, Omoda, DFSK, Jaecoo, Lynk & Co, Aiways, NIO stb.) összesen 1155 jármű eladásával még csak 0,17 százalékos szeletet fednek le a piacból, de megjelenésük már jól látható. A kínai márkák mezőnyét az MG közel 800 autóval vezeti, ugyanakkor a BYD gyorsan növeli ismertségét – teszik hozzá.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a teljes magyarországi használtautó-piac 2025 első kilenc hónapjában lendületben maradt: közel 700 ezer tulajdonosváltás történt január és szeptember között, 2,8 százalékkal haladva meg az előző év azonos időszakának adatát. Szeptemberben ismét 80 ezer fölé emelkedett a havi tulajdonosváltás. A magyar használtautó-piacot változatlanul három márka – az Opel, a Volkswagen és a Suzuki – uralja. A piacszegmensre bontott szerkezet stabil: a kompakt (C-szegmens) és kisautó (B-szegmens) továbbra is a legnépszerűbb, eközben az SUV-láz a használt járművek esetében jóval visszafogottabb, mint az új autóknál. A tranzakciók közel ötöde (19,2 százalék) Budapesten zajlik, a főváros és agglomerációja az országos forgalom több mint harmadát (35,8 százalék) adja. Tóth Péter közölte, a Das WeltAuto hálózatában azt tapasztalják, hogy az ellenőrzött előéletű autók gyorsabban találnak gazdára, még a bizonytalanabb piaci környezetben is. A vásárlók ma sokkal tudatosabbak: a bizalom és az átlátható szerviztörténet felértékelődött – mutatott rá.

A Das WeltAuto a Volkswagen konszern márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága. A 30 márkakereskedésből álló országos értékesítői hálózatban a vevők állapotfelmérésen átesett, gondosan szervizelt autók közül választhatnak, a legjobb minőségű járművek esetében a cég garanciát is vállal.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák