

Zöld Közlekedés
5 pontból álló akcióterv a hazai e-mobilitás térnyerésének felgyorsítására
Az egyesület azonnali lépéseket sürget.
1.Átrstrukturált sávos állami támogatási program: 15 millió Ft-ig 3,5 millió Ft, 15 és 20 millió Ft között 2 millió Ft támogatás. Magánszemélyeknek alanyi jogon (pályázat nélkül) 1db, jogi személyek pályázati úton max. 5db e-autót vásárolhatnak. Javasoljuk a használt tisztán elektromos autók támogatását.
2.Töltőinfrastruktúra fejlesztése: Otthoni töltőpont létesítésének támogatása, háztartásonként maximum 300ezer Ft, míg jogi személyek gyors és villámtöltő telepítésének támogatása, rendre 500ezer Ft és 2millió Ft erejéig.
3.Kiszámítható, tervezhető ösztönzői rendszer: A meglévők megtartása mellett javasoljuk a tisztán elektromos gépjárművek autópálya díjmentességének bevezetését. Az egyes ösztönzök kivezetése kiszámítható módon, előre tervezett idősíkon, több évre lebontva, jogszabályi rögzítéssel történne.
4.Univerzális e-autótöltő alkalmazás: Állami szerepvállalással egy olyan univerzális töltésindítási applikációt vagy fizikai kulcsot alkalmazó szolgáltató felállítása szükséges, melyen keresztül az összes szolgáltató e- autótöltője elindítható.
5.Tájékoztató kampányok indítása: Edukációs kampány sorozatok (tévhitek eloszlatása, jelenlegi és várható ösztönzők) elindítását javasoljuk, melyek megalapozott döntések elősegítését szolgálják az e-autó üzemeltetésére és vásárlására vonatkozóan. További részleteket szervezetünk Facebook oldalán találhatnak. Marsi Norbert elnök
Kiadó: Magyar Elektromobilitási és Technológiai Egyesület

Zöld Közlekedés
Tovább erősödik a BYD pozíciója a magyarországi újautó-piacon
Az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
A BYD 2023 októberében jelent meg konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hybrid járműveivel Magyarországon, fejlődése azóta töretlen. Az első teljes évben, 2024-ben már 1548 személy- és kishaszonjárművet értékesítettek, 1,37 százalékos piaci részt hasítva ki. Az idén az első négy hónap pedig 757 jármű eladásával zárult.
A kínai márka az elektromos személyautók szegmensében hamar üldözőbe vette a listavezetőt, a magyarországi elektromos piac 21,5 százalékát birtokló Tesla előnye az idén április végére 4 százalékpont alá olvadt, miután a BYD az első négy hónapban 558 eladott elektromos autóval (17,9 százalékos részesedés) több mint megkétszerezte a 2024. január-áprilisi teljesítményét. A BYD PR Hungary tájékoztatása szerint a cég az új termékek érkezésétől és a hálózat bővítésének ütemétől függően a tavalyi értékesítési volumen duplázását – vagy akár triplázát is – esélyesnek látja.
A márka folyamatosan bővíti értékesítési hálózatát: a tavalyi értékesítés még gyakorlatilag három budapesti kereskedés teljesítménye volt, az idén pedig már 8 város 10 kereskedésében lesznek elérhetők a modellek. Az országos hálózat kiépülése folytatódik – jelezték.
A BYD arra épít, hogy az európai piacon nagy az igény az elérhető árú elektromos autókra, ezért három éven belül már a nyolcadik tisztán elektromos hajtású modelljét vezeti be. Jó fogadtatásra számíthat a napokban Európa-szerte bemutatott városi kisautója is, amely hordozza a BYD csúcsszínvonalú akkutechnológiáját. A Dolpin Surf a kifejezetten elektromos hajtásokhoz tervezett e-Platform 3.0 nevű padlólemezen fut, és a márka lítium-vasfoszfát szerkezetű Blade akkumulátorát használja, amely a hagyományos lítiumionos villanyautó akkumulátoroknál tartósabb és biztonságosabb kialakítású, miközben szerkezete teljesen kobaltmentes.
A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD multinacionális csúcstechnológiai vállalat autóipari leányvállalata, az első autógyártó, amely az elektromos átállás jegyében a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította, és 9 egymást követő évben a tölthető személygépkocsi (NEV) eladások élén állt Kínában. A cég több milliárd eurós beruházással autógyárat létesít Szegeden, nemrégiben pedig bejelentette, hogy mintegy százmilliárd forint értékű beruházás keretében Budapestre telepíti európai vállalati és fejlesztési központját.
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás óta
Zöld és barna titkok: hogyan készül az érett komposzt?
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Megkezdődött Bosznia-Hercegovina legnagyobb naperőművének építése
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Miért ilyen hideg a tavasz? – Megváltoztak az évszakok!
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás óta
Erkélytől az ipari méretig: új, moduláris energiatároló megoldások érkeztek
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Fahulladékgyűjtő és -feldolgozó telephelyet nyitott az Egger csoport Budapesten