Otthon
A homlokzati nyílászárók cseréje kerül előtérbe a lakások felújításánál egy felmérés szerint
Az otthonfelújítási támogatást legtöbben ablakcserére, homlokzati szigetelésre és a tető korszerűsítésére veszik igénybe – derül ki a Piramis Építőház Kft. által készített felmérésből.
A cég az újHÁZ Centrum országos építőanyag-kereskedelmi hálózat tagvállalata, amely egyebek mellett segítséget nyújt az otthonfelújítási támogatás teljes körű ügyintézésében is. A Piramis Építő Kft. az ügyfélkörébe tartozó, csaknem 700 ember bevonásával készítette el kutatását, amelyben azt vizsgálta, mire és hogyan költi el a maximum 3 millió forintos állami otthonfelújítási támogatást egy átlagos felújító Magyarországon. A válaszadók csaknem 100 százaléka több terület fejlesztésére fordította a támogatást, amelyet sokan a homlokzati nyílászárók cseréjéhez, homlokzati szigeteléshez, és a tető korszerűsítéséhez vesznek igénybe. A klíma a válaszadók mintegy harmadánál fordul elő, akárcsak a gépészeti fejlesztések (például: szivattyú, kazántelepítés). A sor végén a kerítés, a terasz és az erkély felújítása, korszerűsítése található. A megkérdezettek 87 százaléka baráti ajánlás alapján választott kivitelezőt, szemben a közösségi média csatornáival és a szakemberkereső portálokkal.
A válaszokból az is kiderült, hogy a felújítók fele legalább 3-6 hónappal a munkálatok megkezdése előtt tudja lefoglalni a mestereket, és csak 17 százalék azok aránya, akik már egy hónapon belül találnak szakembert. A felmérés szerint a felújítók 50 százaléka már befejezte a munkálatokat, míg a megkérdezettek másik felénél még folyamatban van a felújítás. Elenyésző azok száma, akik még nem álltak neki a munkálatoknak. Azok közül, akik végeztek a felújítással 42 százalékuk jelezte, hogy nem vagy csak pár napos csúszást tapasztalt az átadási határidőkben. A válaszadók további 60 százalékának körében egyenlően oszlik el a 2-3 hetes, az 1-2 hónapos, illetve a 3-6 hónapos csúszás.
A felmérés azt mutatja, hogy az állami támogatásra pályázók döntő hányada egyformán költött munkadíjakra és építőipari termékekre. Mindezek mellett arra is rámutattak, a magyarok fele úgy véli, hogy szakember segítsége nélkül is elbír a felújítási feladatokkal. A válaszok alapján a festést, a tapétázást, a kertépítést a megkérdezettek 65 százaléka maga végzi, de még a hideg-meleg burkolás is előfordul a házilag elvégzett munkák listáján.
Otthon
Zöld színnel a fenntarthatóságért és a tudatosabb döntésekért
Egyedi zöld színt vezet be termékein a kulacsokat és Microdrinkeket forgalmazó Waterdrop vállalat. A feltűnő, élénk színnel a vállalat kifejezi elköteleződését a környezetvédelem és fenntarthatóság mellett, és egyben szeretné felhívni a figyelmet a környezettudatosabb életmód fontosságára, és a választás lehetőségére.
A fenntarthatóság és környezetvédelem iránti elköteleződés nem csupán egy divatos trend, hanem egy olyan felelősségvállalás, amelynek közvetlen hatása van a személyes életünkre. A Waterdrop eddig is küldetésének tekintette a természetes vízfogyasztás népszerűsítését és az egyszer használatos műanyag palackok számának csökkentését. Ennek érdekében akítvan részt vesz a környezettudatosság növelésében, együttműködik környezetvédelmi szervezetekkel környezeti problémák megoldásán, támogatja a tiszta vízhez való hozzáféréssel foglalkozó programokat, valamint az óceánokban felhalmozódott műanyag palackok összegyűjtését. A Plastic Bank szervezeten keresztül minden eladott waterdrop kulacs után két PET-palackot gyűjt be a világ óceánjaiból. Termékei természetes alapanyagokból készülnek és felelős forrásból származnak, a csomagolásnál pedig arra törekszik, hogy fenntarthatóbb megoldásokat alkalmazzon, újrahasznosítható, komposztálható vagy környezetbarát anyagokat használjon.
A waterdrop Signature Zöld szín elsőként a nemesacél kollekcióban jelenik meg három változatban, és fokozatosan jelenik majd meg minden termék csomagolásán. A vállalat az új, feltűnő waterdrop Signature Zöld színe célja nemcsak a vállalat zöld gondolkodásának kinyilvánítása, hanem hogy ráirányítsa a figyelmet a környezettudatosabb döntések lehetőségére, amelyek egy fenntarthatóbb életmód kialakítására ösztönözhetnek.
Íme néhány apró változtatás, amelyekkel elkezdhetjük beépíteni a környezettudatosságot az életünkbe:
- Kerüljük a felesleges hulladékot
Az életmódunk kialakításakor fontos szerepet játszik, hogy milyen termékeket vásárolunk. Az egyszer használatos műanyag csomagolású termékek helyett választhatunk a tartós, újrahasznosítható alternatívák közül. A feláras műanyag zacskók vagy papírtáskák helyett használhatunk otthonról hozott szatyrokat.
- Támogassuk a helyi termelőket
Vásároljunk helyi termékeket és támogassuk a környezetbarát termelést. Ez nemcsak a helyi gazdaságot erősíti, hanem csökkenti a szállítás költségeit és a környezeti lábnyomot is.
- Csökkentsük az energiafogyasztást
Az energiatakarékosság nemcsak a számlát csökkenti, hanem a környezeti terhelést is. Egyszerű lépésekkel is, mint például az energiatakarékos izzók használatával, a használaton kívüli elektronikai berendezések kikapcsolásával és a háztartási gépek rendszeres karbantartásával is sokat spórolhatunk.
- Étkezzünk tudatosabban
Fogyasszunk több növényi alapú ételt, és kerüljük a feldolgozott élelmiszereket. Növeljük a természetes vízfogyasztást és keressünk természetes ízesítőket. Ezekkel nemcsak a bolygónk, hanem saját egészségünk érdekében is sokat teszünk.
- Támogassuk a környezetvédelmi kezdeményezéseket
Csatlakozzunk vagy támogassunk helyi vagy nemzetközi környezetvédelmi szervezeteket és kezdeményezéseket, vegyünk részt fenntartható életmódra ösztönző kihívásokon. A közösség ereje nemcsak ösztönöz, hanem fel is tölt energiával.
Bár ezek a változtatások apró cseppeknek tűnnek a tengerben, a Waterdrop hitvallása, hogy cseppről cseppre juthatunk el a nagy változásokhoz.