Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A közutakon is fontos lehet egy új versenytechnológia

A Hankook lesz a Formula-E hivatalos partnere, új, környezetbarát technológiája pedig a fogyasztók számára is hasznos lehet.

Létrehozva:

|

A Hankook forradalmi kerekein futnak 2023-tól a Formula-E versenyautói. A Hankook és a Formula-E összefogásával még inkább fenntartható lesz a versenysorozat. A következő szezontól a Hankook lesz az ABB FIA Formula-E világbajnokság hivatalos technikai partnere és gumiabroncs beszállítója – számol be az Electric & Hybrid Vehicle Technology International. Az elektromos autók rangos versenysorozatának első idénye 2014-ben indult.

A gyártó egy új kereket is kifejlesztett a szériával való együttműködés keretében, a termék kifejezetten azzal a céllal jött létre, hogy megfeleljen a Formula-E fenntarthatósági elvárásainak. A gumi úgy járulhat hozzá a jövő e-mobilitásához, hogy közben nem rontja a sportteljesítményt.

A kereket a Formula-E harmadik generációs versenyautóira szabták, a gumi közel 30 százaléka fenntartható alapanyagokból készült. A csapatok jelenleg egy olyan abroncsváltozathoz férhetnek hozzá, amely száraz és nedves körülmények között egyaránt alkalmazható – a megoldás tovább fokozza a fenntarthatóságot. A kerék további fontos előnye tartóssága: a Hankook minden versenyhétvége után újrahasznosítja a gumiabroncsokat. Az új kerekeket a közönség először a mexikóvárosi futamon, 2023. január 14-én láthatja versenykörülmények között. A szervezők mintegy 40 ezer nézőre számítanak.

Advertisement

„Bő három évvel ezelőtt a Hankooknál úgy döntöttünk, hogy a 2023-as szezontól hivatalos műszaki partnerek és gumiszállítók leszünk a világ vitathatatlanul legprogresszívebb, legmodernebb és legfenntarthatóbb versenysorozatában” – mondta Sooil Lee, a Hankook elnök-vezérigazgatója. Mint hozzátette, a Hankook fenntarthatósági céljai jól illeszkednek a Formula-E lényegéhez. „Együtt haladunk előre, és jelentősen befolyásoljuk a modern motorsport fejlődését az elkövetkező években” – emelte ki.

Jamie Reigle, a versenysorozat vezérigazgatója szerint büszkék az új együttműködésre. Úgy véli, a Hankook tapasztalata, úttörő innovációi és a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége miatt tökéletes partner a bajnokság, illetve az új, harmadik generációs versenyautók számára.

Advertisement

A Hankook technológiájából az átlagfogyasztók is profitálnak, hiszen a fejlesztés tapasztalatait a közutakra is bevezetik. A gyártó új, nyári és téli körülmények között használható, környezetbarát, ellenálló, biztonságos és a hatótávot támogató gumijai prémium elektromos autók számára elérhetőek.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Szürke hidrogénből zöld jövő, a SUSGREEN program és a repülés forradalma

Repülőgépek meghajtását szolgáló szintetikus üzemanyag kifejlesztésében vesznek részt a PTE kutatói.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Egy környezetkímélő, szintetikus repülőgép-üzemanyag kifejlesztését szolgáló, hároméven át zajló nemzetközi programban vesznek részt a Pécsi Tudományegyetem kutatói – közölte a baranyai felsőoktatási intézmény az MTI-vel. A Susgreen elnevezésű kutatási projekt célja, hogy a kőolaj alapú üzemanyagokat zöldebb alternatívákkal váltsa ki, és így csökkentse a repülés ökológiai lábnyomát – írta meg az alternativenergia.hu. E folyamatban kulcsszerep juthat a hidrogénnek, amellyel kapcsolatban a PTE Hidrogén Központjában is tudományos vizsgálatokat folytatnak – olvasható az egyetem közleményében. Mint írták, problémát jelent, hogy a ma használt hidrogén döntő többsége úgynevezett “szürke hidrogén”, amelyet jelentős szén-dioxid-kibocsátás mellett állítanak elő földgázból. A fenntarthatóbb megoldás a “zöld hidrogén”, amelyet vízbontással, megújuló energiaforrások felhasználásával nyernek. Európában azonban ennek aránya jelenleg még 5 százalék alatt van – emelték ki.

A Susgreen projekt célja, hogy a szintetikus üzemanyag előállításba minél több környezetbarát technológiát integráljon, ezért a PTE kutatói a holland, görög, török és spanyol partnerekkel a hidrogén fenntartható felhasználásának lehetőségeit vizsgálják, különösen az üzemanyag előállításához kapcsolódó folyamatokban.
Az Amszterdami Egyetem vezetésével megvalósuló, magyar oldalról a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból közel 60 millió forinttal támogatott projekt jelentős lépés lehet afelé, hogy a repülésben is egyre nagyobb teret nyerjenek a fenntarthatóbb üzemanyagok – olvasható a közleményben.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák