Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Lamborghini is átáll az elektromosságra

A Lamborghini is érzi a változó időket, 2029-re elkészülhet az Urus Super elektromos verziója.

Létrehozva:

|

Teljesen elektromos változatot kap a Lamborghini legkelendőbb modellje, az Urus Super utcai terepjáró – számol be az Electrek. A sportmárka vezérigazgatója, Stephan Winkelmann megerősítette, hogy az évtized végére megérkezik az elektromos Lamborghini Urus. A Lamborghini márka a vezetési élmény fokozásának és a tökéletes autó megtalálásának céljával született meg. Az autóipar ugyanakkor jelentősen megváltozott, mióta Ferruccio Lamborghini 1963-ban bemutatta első modelljét, a 350 GTV-t. Bár a tulajdonosváltások dacára a Lamborghini hű maradt a gyökereihez, és neve már-már legendássá vált, igazodni kell a modern időkhöz.

A Lamborghini a hagyományos sportautói felöl mára kissé elmozdult, a gyakorlati hasznosság egyre inkább előtérbe kerül. A cég 2017-ben mutatta be a Lamborghini Urust, amely egy sportautó lelkét ötvözi egy SUV funkcionalitásával. A modell az elmúlt két évben eladási rekordokat döntött, eközben viszont az elektromos szempontok kerültek az előtérbe. Az elmúlt években egyre több vállalat mozdult el az elektromos autók irányában, köztük olyan ikonikus, a teljesítményre különösen érzékeny márkák, mint a Bentley. Az idei évtől a gyártó a hibridekre és a plug-in hibridekre összpontosít, miközben az első teljesen elektromos jármű felé halad. A márka 1,8 milliárd dollárt fog elkölteni az elkövetkező négy évben arra, hogy 2024-ig több népszerű modellt, így az Urust is plug-in hibriddé alakítsa. Az első teljesen elektromos modell, egy kétajtós, nagyobb hasmagasságú autó 2028-ban kerül majd piacra. A márka első elektromos autóját 2029-ben egy elektromos Urus modell fogja követni. Winkelmann szerint a vállalat első két elektromos járműve 80 százalékkal segít csökkenteni a károsanyag-kibocsátást. Az évtized végéig a Lamborghini 2023-ra az Aventador hibridjét, majd 2024-re a Huracan és az Urus plug-in hibridjét készíti el.

Advertisement

Zöld Közlekedés

34%-kal több használt elektromos autó a magyar piacon egy év alatt

Egy év alatt 34%-kal nőtt a használt elektromos autók kínálata a magyar piacon, miközben a benzines és dízel modellek aránya csökkent.

Létrehozva:

|

Szerző:

A használt autók piacán a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg júniusban: a Magyarországon megjelent hirdetések 40,2 százaléka 2,5 millió forint alatti, 26,4 százaléka 2,5-5 millió forint közötti, 20,5 százaléka 5-10 millió forint közötti és 12,9 százaléka 10 millió forint fölötti értékű személygépjárművet kínált – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu a júniusi adatokból nyert második közös statisztikájuk alapján hétfőn az MTI-vel. A KSH tájékoztatása szerint az összes hirdetést figyelembe véve idén júniusban a kínálati átlagár 5 millió 400 ezer, az előző év azonos időszakában pedig 5 millió 200 ezer forint volt. Hozzátették, hogy a használt autók internetes piacán megjelent hirdetések alapján júniusban csaknem 50 százalékban (53 910 darab) benzinmeghajtású, 41,6 százalékban (45 420 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibrid meghajtású gépjárművek (benzin és dízel együttesen) 3,7 százalékban (4080 darab), az elektromosok 5 százalékban (5440 darab), az egyéb meghajtásúak pedig 0,2 százalékban (250 darab) szerepeltek a kínálatban. 2024 júniusához képest 5650-nel kevesebb használt gépjármű volt elérhető.

A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 5,6 százalékkal, a dízelmeghajtásúaké 7,6, míg a hibrid meghajtású autók száma 3,8 százalékkal csökkent. Rámutattak, hogy a meghirdetett benzines autók átlagosan 157 ezer, a dízel autók 222 ezer kilométert tettek meg. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 14,1, a dízeles autók 12,3 évesek voltak, előbbiek átlagéletkora egy év alatt 2,2 százalékot, míg a dízeleseké 4,2 százalékot nőtt.

Arra is kitértek, hogy a leggyakrabban előforduló márkák a Használtautó.hu oldalon meghirdetett gépkocsik között 2025 júniusában a Volkswagen, a BMW, majd az Opel volt. Mindhárom esetén 8 ezer és 11 ezer közötti hirdetésszám található a honlapon. Az első három márkát sorrendben a Ford, a Mercedes-Benz, az Audi, a Škoda, a Toyota, a Renault és a Suzuki követte.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák